Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Mooi Martijn!

Wat weegt die van jou?

Vanavond de mijne afmaken, moet enkel nog wat depron struts aan de staart.

Hoi Marcel,

Het was, is niet echt de bedoeling om ze te gaan produceren.

Wanneer kom je nog eens bij ons op de club vliegen?
Bezorg me een depron plaat en ik frees er eentje voor je als je wil.

Tot hoors
Tom

He Tom,

Als het weer zomer is kom ik wel weer eens langs in Meerhout ;-)
Nu ga ik wat meer indoorvliegen...

Ennuh... ik denk dat ik gewoon een nieuwe shockflyer erbij koop,die Edge vind ik toch ook wel leuk,alleen weet ik nog niet waar je die het beste kan kopen.

Groeten,
Marcel

Hoi,

Excucces dat het een beetje offtopic ging.
Gister mijn spullen van Aircraft-world binnegekregen. Levertijd 4 dagen :) .
Ik ben nu helemaal compleet(Phoenix 10,Python 60, 3x waypoint 060,8x6prop en polyquest 880)..(Ik zal meer buiten als binnen vliegen).
Ik zit alleen met een probleem :? .. Die python60 heeft 3 zwarte draden,maar op geen enkel staat een merkje of iets anders.. Dus hoe weet ik nou ,wat de volgorde is om hem op de regelaar aan te sluiten?
Ik zou graag wit,zwart,rode draden zien,maarja zie zijn er niet,en in de handleiding kan ik het niet vinden. Hoe zit dat?
Voorderest mayby een dom vraagje maar,Morgen wil ik beginnen met een shock bouwen of een ultimate,maar weet nog niet wat ik zal doen. Mijn voorkeur gaat naar de Ultimate,maar die zal waarscheinlijk ietsje zwaarder worden,maar wel weer een lagere vleugelbelasting...
Hmm.. Waar gaat jullie voorkeur heen?en welke draden moet ik nu pakken?
:roll:
Dankje!

ramsus42 zei:
Morgen wil ik beginnen met een shock bouwen of een ultimate,maar weet nog niet wat ik zal doen. Mijn voorkeur gaat naar de Ultimate,maar die zal waarscheinlijk ietsje zwaarder worden,maar wel weer een lagere vleugelbelasting...
Hmm.. Waar gaat jullie voorkeur heen?

De Ultimate wordt door de meeste mensen als makkelijker te besturen ervaren. De Shockflyer is echter wendbaarder.

Een goed inzicht van de verschillen tussen de Ultimate en Shockflyer kun je krijgen door te kijken naar het door Nederlandse piloten ingezet materiaal bij internationale wedstrijden. http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8078
Precisie kunstvlucht: Ultimate.
Freestyle: Shockflyer.

Ah dus jij hebt de laatste waypoint 060's bij Aircraftworld besteld,ik wilde ze gister ook bestellen maar ze zijn nu uitverkocht :wink:

Super,

Ik denk dat het een Ultimate gaat worden.
(vind de dubbele vleugel erg aantrekkelijk).

En,ja het zou kunnen haha, Ik heb drie waypoints besteld..

Hoe zit het met die motordraden van de Python 60? Ik weet niet hoe jullie erachter zijn gekomen,maar ik zou echt niet weten welke draad de rode is,welke de zwarte,en welke de witte..(allemaal zwart).. Hoe kom ik daar achter :? ?

Hmm die Waypoints zijn bij RC.Jepe uitverkocht,dan maar bestellen bij Modelbouwholland...
Maar...dat gaat ook niet goed,als ik de Alpha 435 in de winkelwagen plaats staat er iets van:

" Please update your order ...
product: Alpha-435 ... Probleem met minimum aantal eenheden - Totaal bestelling van: 1 Eenheden: 20 *Mixed optie waarden staan UIT "

Pfoeeee,eens kijken of ik eruit kom hehe...

Ja,

Ik had het gelezen :) ,dankje. Alleen, dit kan geen schade veroorzaken aan de regelaar?.. dus als ik een zwarte op een witte zet zou dat goed moeten gaan?
Of moet ik gewoon een beetje hobbyen,en net zoalng kijken totdat het werkt..

Kan geen kwaad, draaien gaat ie altijd en als het niet de goede kant op draaite dan wissel je twee willekeurig draden van de drie om..

Peter

Zo, de mijne is ook af.
afb9958.jpg

Door de zware motor heb ik alle servo's en de ontvanger in de staart moeten plaatsen.

Door de extra depron 'plaatjes' in de staart tordeert hij nauwelijks meer :) In ieder geval minder dan met de eerder gespannen verenstaaldraadjes :?

Morgen even wegen, en hopen dat het eindelijk eens windstil wordt.

Zo,

Hij is bijna af. Ik heb dezelfde setup als Remy, ik ben benieuwd. Als dit weekend het weer meezit dan zal hij voor het eerst het luchtruim kiezen.

Het gewicht ligt op 212 gram, dus mooi gewicht voor outdoor.

Moeten die lipo's trouwens nog voorzichtig opgeladen worden ofzo en hoe kan ik het beste mn python 60 laten inlopen?

afb9963.jpg

afb9964.jpg

afb9965.jpg

afb9966.jpg

Attentie, Attentie.

Door een fout van de sportcoördinator kan de indoor meeting Hoofddorp van Zondag 24 Oktober niet door gaan.

In overleg is besloten de meeting 1 dag te vervroegen en dus te houden op Zaterdag 23 Oktober van 12:30 tot 16:30.

Excuses voor het ongemak.

Geef deze informatie s.v.p. zo veel mogelijk door aan andere belangstellenden.

Hey robert jan,

Lipo's moet je altijd voorzichtig laden.. daar zijn het lipo's voor.

En een Brushless motor hoef je niet in te laten lopen.. als het goed is slijt er niets en hoeft er niets in te draaien. zoals bij een borstelmotor wel het geval is.

ps.ziet er mooi uit je madflight!!

groeten Vip-er

Back