Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Zo'n 40 keer besteld, altijd parcel post $2,50, slechts 1 keer duurde het langer dan een week voor ik de spullen had en had ik douanekosten.
ACW: goed spul, goede prijzen en snel...

Dat klinkt goed he Reem, dus deze week zal het pakketjes regenen :D

En ik lees net dat bichler me een mooie mail gestuurd heeft.
De motoren zijn vandaag op de post gedaan. Nu hopen dat Shocky ook vandaag of morgen arriveert. :D

Eej mensen,

Ahh gelukkig,ik schrok al..
Ik kan niet meer wachten tot me servo's accu's,en magneetjes :lol: binnekomen.. De regelaar en motor nog ef bij robert-jan ophalen,en dan binnenkort eens alle forum mensen hierzo in het echt ontmoeten,op een dagje Indoor :wink: ..

Enne,ben benieuwd naar je verslagje robert-jan!

Remy, er is een heeel topic over het bestellen in Japan, lees dat ook eens door ;)

Was jij overigens niet gestopt met modelvliegen?

Nou gisteren heeft mijn Shockflyer voor het eerst gevlogen,en ook voor het eerst indoor in Alphen ook nog eens :?

Was erg leuk,maar is toch knap lastig zeg dat indoorvliegen,die muren en het dak zijn zo snel dichtbij.
Maar na enkele vluchtjes ging het toch allemaal al redelijk hehe.

Groeten,
Marcel

Zo,

Mijn vliegtuig is binnen. Ik heb hem besteld bij RBCkits. Het is de blauwe Mad Flight Laser 200. Nadat ik de doos geopend had zag ik een goed verpakte bouwdoos met goede kwaliteit delen erin. Het depron is super strak blauw en erg mooi gesneden. Nergens had ik een deukje gevonden. Het carbon ziet er ook netjes uit en de kleine delen waaronder een motorschotje en de IKARUS! wielen zijn netjes in plastic zakjes verpakt.
De bouwbeschrijving is kort maar erg krachtig. Goede foto's en erg duidelijk engels maken dit kistje zeer makkelijk te bouwen.

afb9967.jpg

Foto van de doos na het openen

afb9968.jpg

Alle onderdelen op een rij.

afb9969.jpg

Zeer diepe en mooie kleur blauw.

afb9970.jpg

Het hoogteroer

De wielen zijn gewoon van de Ikarus Shockflyer.

Zodra er verder vorderingen zijn houd ik jullie op de hoogte
Hij schijnt ook geschikt te zijn voor een beginner??

Ohja reem, die motoren zijn vandaag gepost door bichler

Hmm volgens mij klopt er iets niet bij je foto's ;-)

Waar heb je dat vliegtuig vandaan,en voor welke prijs?

Groeten,
Marcel

zoals er beschreven staat van RBC kits voor een prijs van 39 euro.

Hmm wat doe ik fout met die foto's??

@joost,
Iid Modelvliegen.. misschein heb ik wat te vlug gezegd dat ik ging stoppen..
Modelvliegen met speed 300,2s1p kokam en een schaalmodel als vliegtuig begon me enorm te vervelen,en wat er voor de rest op de markt was,boeide me niet meer zo,omdat scooter mijn hobby begon te worden..
Ik ben nu al vanaf 8 april bezig met scooters.. en heb er nu wel tabak van..(na een scooter die,nét wanneer je hem nodig hebt,niet wil starten :evil: )..

Nu ik weer op het forum begon te lezen,en ik de zender nog had,begon het me weer enorm te jeuken.. Ik begin er weer zo'n zin in te krijgen,dat ik het nu meteen goed wil aanpakken.. Vandaar mijn combinatie van een python 60 en een Phoenix..

(gebruik www.modelbouwupload.tk voor foto's..)
Robert-jan,ahh super! ben benieuwd of we hem overmorgen al hebben.. ook ik kan niet meer wachten!
Hopelijk deze week mijn pakketje van ACW binnen.. dan kan ik misschien dit weekend ef het e.a. bij je op komen halen :D :D ..

Reem, heb ik gedaan met modelbouwupload.tk maar de foto's worden niet weergegeven hier in m'n antwoord.

Ik heb sterk de indruk dat de bilateraaltjes tussen Ramsus en Robert Jan niets met de Shockflyer te maken hebben, meer cafépraat dus :offtopic: . Jongens, bilateraaltjes graag via PB en als het hier niet om de Ikarus Shockflyer gaat start dan een nieuw topic. Doe er in dat geval niet te veel moeite voor om de foto's in dit topic nog in beeld te krijgen want de bezem gaat toch nog door de laatste 4 pagina's...

Nou ik heb ondertussen de smaak te pakken van het shockflyervirus en zit te denken om een 2e aan te schaffen,of een shockflyer of een Madflight.(zou dat schillen qua vliegen?)

In mijn Shockflyer nu zit een Typhoon 6/3D/Tsunami en in mijn 2e wil ik denk ik een CC10 regelaar.(geeft die ook een andere gasresponse???)
Als ik kies voor zo'n Python 60 motor,zal ik dan veel verschil merken vergeleken met de Typhoon?
Servo's worden waarschijnlijk de Waypoints 60 en ontvanger een Alpha 435.

Groeten,
Marcel

De Madflight is een zeer nauwkeurige kopie van de shockflyer en vliegt identiek aan de Superstar en EXTremA. Een minpuntje is het ontbreken van de verstelbare aansturings elementen zoals bij een shockflyer. De Madflight is inderdaad mooi diep ingekleurd. Bij de shockflyers is dat pas bij de laatste serie het geval.

Python 60, CC10, Alpha 435 en Waypoint 060 is een bewezen combinatie.
De Python 60 is ongeveer 8 gram lichter dan de Micro 6 3D en is in vermogen vergelijkbaar.

En de gasresponse van een Micro 10 is inderdaad VEEl beter dan een Tsunami.....
De laatste Shockflyer die mijn broer bij Quartel kocht heeft ook de nieuwe diepere kleuren :)
De Edge is ook mooier geworden; nu ook vlaggen op de vleugels!

Peter

Ik denk dat ik dan toch voor die Edge ga ;-)
Zijn die houten driehoeklijsten nu ook vervangen?
Aankomende week zal ik eens wat spullen gaan bestellen.

Die Typhoon is enkel bij Bichler te krijgen klopt dat?
En is er maar 1 type van?(niet dat ik de verkeerde bestel...)

Groeten,
Marcel

Back