Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Robert,

    Het bouwen van dit shocky viel mij ook licht tegen qua passen van de carbon stokkies etc.
    Maar verder niets dan lof, ik had afgelopen weekend baliedienst en moest tussendoor veel telefoon aannemen en afrekenen maar om 8 uur begonnen en om 3 uur `s middags was ie klaar om te vliegen alleen toen werkte de wind niet erg mee.

    Wat betreft het vliegen dat doet ie beter dan het in elkaar zetten.
    Ik had vanaochtend de rol- en hoogte roeren even op 65% Dual Rate ingesteld en de akku was zo uit het doosje eronder gehangen en toen vloog het model lekker gustig en elegant.

    Torquen ging ook al aardig met half gas en dan weer recht omhoog eruit.,

    Dat wordt heel leuk als de akku echt eens een keer geladen is en de roeren gewoon op 100% staan.


    Ahhhhggrrrrr, ik hoop dat de wind vanvond nog even gaat liggen dan gaan we eens een 2de vlucht maken met echt volle akku :D
     
  2. Vincent

    Vincent

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Herk-De-Stad (Belgie)
    Voor je motor kan je best een houten plaatje
    in de vorm van dit uitzagen;

    [​IMG]

    Over de accu bevestiging ben ik ook nog aan
    het twijfelen aangezien ik wissel tussen 2s en 3s.
    Misschien is velcro nog het gemakkelijkst voor mij
    of zijn hier toch niet zo goede ervaringen mee :?:

    Weet er iemand of het kwaad kan dat ik als
    scharnier die plakband heb gebruikt maar slechts aan
    één kant en niet aan de twee kanten (wat ik achteraf pas zag) :roll:

    Verder is de bouw van mijn eerste shock wel meegevallen,
    ben nu nog even aan het wachten op mijn lipo's. :(

    groeten Vincent
     
  3. robbedoes

    robbedoes Guest

    Snap niet dat bij jou nu al niet de roeren eraf donderen als ze maar aan een kant vast geplakt zitten. Bij mij plakte de plakband in ieder geval niet al te best en ik denk ook wel dat het daarom een absolute must is dat deze aan 2 zijdes vastzitten.

    Ik neem aan dat die "oren" aan jou motorsteun in de depron uitgesneden moeten worden zodat ze daarin vast gelijmt kunnen worden? Ik ben benieuwd wat ie doet. Ik heb ook een Python 60 met 3S KOKAM 730mA LIPO's. Een Schultze ontvanger, JETI regelaar en GWS servo's.

    Groetjes Robert
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik heb het originele "kruis" gebruikt, daarop heb ik met secondelijm het houten rondje voor het bevestigen van de borstelloze motor gelijmd.

    Het kleine gaatje in het originele kruis heb ik groter gemaakt en daar steekt de as door.

    De motor zit voor het depron en qua zwaartepunt is dat niet verkeerd gebleken voor zover.

    (binnenkort wat foto`s)
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    ff snel wat foto`s binnenkort meer op onze site:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    .. gewoon plakband gebruiken als schanier
    boven over de lengte, onder heb ik 3 kleine stukjes dwars.... (cellotape is wel 2,2gram per meter aargh)
     
  7. Vincent

    Vincent

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Herk-De-Stad (Belgie)
    Heb net nog even wat plakband aan de onderkant bijgeplakt is toch wel beter maar hoe zou ik mijn lipo's nu bevestigen ik denk persoonlijk dat velcro het beste is maar trek ik dan het depron niet stuk? :? Ik dacht wel maar heel kleine stukjes te gebruiken.
     
  8. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
  9. Vincent

    Vincent

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Herk-De-Stad (Belgie)
    Hallo,
    Ik ben nu bezig met de CC 10 te instaleren mbv. de USB link. Kloppen deze instellingen :?:

    Cutoff Voltage: Auto (aangezien ik afwissel tss 2s en 3s)
    Cutoff Type: Soft cutoff
    Brake Type:Disabled
    Throttle Type: Auto Calibrating
    Soft start

    mvg Vincent
     
  10. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    De instellingen zijn correct, je zou eens kunnen kijken hoe je motor aanloopt als je voor het opstarten van je motor eens "sofftest" kiest. Meestal geeft dit een iets mooiere aanloop van je motor.
     
  11. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Hallo,
    ik ben opzoek naar de tekenign van de Yak 54 van ikarus.
    Kan iemand mij of ons hier aan helpen?
     
  12. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    ik denk niet dat je die rap zal vinden, copyright enzo eh..
    ik hier wel een (zelfgemaakte) tekening van en yak 55 spm, gemaakt dmv 3view van het echte toestel, en de maten gebaseerd op de extra 300 van foamyfactory.com.
    op foamyfactory.com kan je trouwens ook een tekenning van een yak 54 bestellen voor 10$
     
  13. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    foamfactory heb ik al gezien, maar er moet toch iemand zijn die zo'n tekening heeft.
    Eventueel via PB
     
  14. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    ik heb net toevallig een yak 54 gevonden op www.theprobros.com, niet die van ikarus, maar wel een yak 54 :lol:
    interesse?
     
  15. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    kan niets op die site vinden :(
     
  16. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
  17. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    bedankt,
    het lag dus aan het registreren
     
  18. robbedoes

    robbedoes Guest

    Ik heb vandaag eindelijk ook de Ikarus Yak ingevlogen. Gewoon van een grasveld omhoog en ik moet zeggen dat het heel goed vliegt. Enig minpuntje was bij de 2e landing dat het 2mm koolstofstaafje van het landingsgestel bij de romp afbrak zonder dat het een buitensporig harde landing was. Ik zit er nu aan te denken om een lange as te maken van 1,5mm koolstof en deze op de bestaande astapjes met siliconenslang vast te zetten. Dan hierop iets grotere wielen zodat het landingsgestel niet zo kan torderen en het geheel toch iets steviger is. Iemand ervaring hiermee?

    Groetjes Robert
     
  19. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Ik heb een probleempje met het monteren van de vleugel van de superstar van ikarus
    volgens de handleiding wordt hij volgens deze maat afgetekend
    [​IMG]

    en wordt de vleugel zo geplaatst dat de achter rand van het gat(van voren gezien) gelijk is met de afgetekende lijn
    [​IMG]

    als ik het model volgens die lijn in elkaar zet komt de boven en onder romp niet uit plus de gaatjes waardoor carbonne staafjes lopen voor het landing gestel enz komen niet over een


    [​IMG]
    Als ik de vleugel plaats zoals hij precies over een komt met de gaatjes en de boven en onder romp dan ligt de lijn die afgetekend moest worden op 5 mm hetzelfde als de edge dus welke is goed volgens jullie

    Bij mijn spuerstar kit waren alle roeren en vleugels een beetje krom hoe krijg je dat weer netjes recht gebogen?


    ik heb nog een vraagje hoe kan ik simpel de het totale ontwikelde ampere bereken

    ik heb een Roxxy 2824/26 die ik met simprop magic speed 10 ampere regelaar (10 ampere continu en 14 ampere maximaal 60 secoonden)een 3 cell lipo met een 7 x 3,5 prop
    moet draaien en dan maakt hij 14,500 toeren on belast bij 8 ampere volgens robbe kun je met deze prop ook goed hoveren? of kan ik voor het hoveren het beste een 8 x 4 met 2 cell lipo gebruiken

    nu heb ik nog een 7 x 6 prop liggen hoe veel ampere maakt hij dan bij deze prop

    en hoe bereken je de trekkracht van de prop/motor combi

    Hier een foto van hoe ver de ikarus superstar op dit moment is

    [​IMG]
     
  20. robbedoes

    robbedoes Guest

    Hallo Modelairplane,

    Ik zou hem gewoon maken zoals ie in de doos zit en niet zoals op tekening. Anders moet je zoveel gaan verbouwen en komt ook de ruimte die bedoelt is voor je lipo's niet meer overeen. Overigens bij mijn YAK heb ik in deze ruimte de ontvanger zitten en mijn LIPO veel verder naar voren moeten plaatsen ivm het zwaartepunt. Gewoon doorgaan niet al te moeilijk denken des te eerder vliegt ie. Ik heb mijn landingsgestel op 2 plaatsen versterkt omdat ik alleen buiten vlieg en het gewicht is nu 240 gram. Ondanks dat vliegt ie als het welbekende eitje.

    Groetjes Robert :lol:
     

Deel Deze Pagina