Shortcourse topic

Heren .......
Ten eerste ,reclame maken voor eigen portemonnee mag hier niet !
Ook niet voor je sponsor .
Sterke verhalen dat een 2wd slash knapt als een rietje ????
alles kan stuk natuurlijk.

Maar laten we het wel redelijk houden ,ik heb zelf de eerste traxxas days meegemaakt en geen gebroken dingen gezien .
Dit was op bergschenhoek een te mooie baan met 1 nadeel het ligt voor mij niet om de hoek.

Wiebe.

Ik zou het als een uitdaging zien (@Robin + Slashbasher).
Tijd voor een Showdown (of Shootout).
Ik zou zulke uitspraken niet durven maken, ik ben door jullie beiden geklopt @ de manege races in Rosmalen, maarja das zand (niet mijn specialiteit).
Ik zou zeggen spreek samen wat af op MAC-Vlijmen, of KOMT ALLEN RACEN OP ZONDAG 17 JULI OP DE BAAN VAN MACH-ONE, dan is er een race van de duitse NRW-OFFROAD-CUP, op onze nieuwe 1/10 kunstgras baan (mijn specialiteit)!
Moest ik effe kwijt.

@ Robin,

Omdat ik goed te spreken ben over mijn aankoop, is dit dan meteen verkapte reclame? Misschien heb je inderdaad meer 'baan en afstel' ervaring, maar ook jij bent ooit onwetend met deze hobby begonnen... Ikzelf leer nog elke dag met alles wat ik doe, dus als je nog nuttig tips en/of informatie heb over onze hobby dan hoor ik het natuurlijk graag... ;-)

@ Gies,

Had 2 nieuwe 10sc gekocht, maar nu weer 1 eruit gedaan om de ander klaar te maken voor het rijden op de baan. Heb net 3 setjes banden/velgen besteld van pro-line en nog een andere zenderset. Nu rustig afwachten wanneer het binnen komt... wordt het a.s. dinsdag toch weer driften in vlijmen ben ik bang.... (maar wel lache!)

Begreep niet helemaal of het sponsor verhaal op mij van toepassing was, maar ik koop en onderhoud al mijn wagens zelf... Wanneer iemand mij wil gaan sponseren dan hoor ik dat natuurlijk graag :-)

Alwin

Okay, met Hobao Nederland bedoel je dus Coenraad in Tilburg (gewoon een RC winkel), en met testen bedoel je dat je af en toe daar gaat kletsen.
Je kan overdrijven maar je kan ook gewoon de waarheid zeggen!!!

Hey Gies,

Hobao.nl en coenraad is dezelfde eigenaar en deze staan direct in contact met hobao europe in duitsland. Snap niet wat dit met mij persoonlijk te maken heeft maar goed, als je hier het fijne van wil weten moet je even met Rob contact opnemen, dat zijn mijn zaken verder niet!

Dat ik hierdoor de kans krijg om alle nieuwe wagens uit te testen is mooi meegenomen...
Daarna nog genoeg tijd over om te kletsen hoor, enne... Iemand die de waarheid spreekt hoeft nooit na te denken over wat hij gezegd heeft ;-)

Ahhh, er is en domein naam gekaapt. Net als Traxxas.nl.
Klinkt wel lekker gewichtig hoor, testen voor xxx.nl.
Hoeveel korting levert dat nou op?

Daar kijken wij gewoon doorheen hoor (riekt naar zwendel).
Ik bedoel je moet je niet voordoen als testrijder als je gewoon de volle mep betaald en dus helemaal geen testrijder bent.
Ik kan ook met Hobao Europe in contact staan dat wil helemaal niks zeggen hoor.
Doe je niet meer voor als dat je bent, daar trapt het doorsnee forumlid hier toch niet in.

whahhaha.....bakken met geld joh.... natuurlijk heb ik m'n baan al opgezegd...

Maare Gies,

Zat net in het OFNA topic te lezen en vroeg me af of je deze als rollend chassis of RTR hebt aangeschaft. Je schreef namelijk dat de standaard motor niet zo geweldig was, maar welke merk en type motor heeft of had jouw ofna dan eigenlijk? Was dat ook zo'n ezrun setje of zat er een novac in?

Alwin

Eindelijk de aap uit de mouw, vond het al een sterk verhaal dat je testrijder bent en nauwelijks ervaring hebt met desbetreffend materiaal. Aan de andere kant wel weer leuk dat je zo enthousiast over je aankoopt bent ;) Misschien is je nickname een beetje ongelukkig gekozen.....

Een zwaardere 4x4 SC truck zoals de Hyper (hij is iets zwaarder door zn alu bodemplaat) heeft echt een sterkere motor + regelaar nodig.
De RTR motor + regelaar zijn brushed (dus eigenlijk verouderd) de grootte van de motor is 540 (= te klein, niet sterk genoeg), de regelaar is maar 35a wat veel te weinig is!
Als je langer met deze combo gaat rijden en je vergt er veel van zal ie dan ook in rook opgaan, geloof mij maar!
Ik heb dus zoals zovelen voor mij een 550 brusless motor gestoken met ook een brushless regelaar.
Ik kocht de Hyper als een kit zonder motor en gebruikt (ik heb ook geen bakken met geld en nieuw kost de kit 349 euro).
Ik heb toen meteen die motor en regelaar ingebouwd.
Ik rijdt momenteel met een Speed Passion Silver Arrow 5.5turns 550 size motor, en een Xerun 120 regelaar waarvan ik met een speciaal kastje een hele hoop dingen kan instellen, ik heb ook andere software daarop zitten die ik via mn usb aansluiting heb gedownload, met nog meer mogelijkheden.
Maar Novak, Castle, Tekin en dan nog een paar meer maken ook erg goeie setjes voor een 1/10 4wd SC truck.
Oh ik zie net dat er ook een brushless versie is (sinds kort), dat neemt niet weg dat de motor + regelaar te zwak zijn voor deze auto en het niet lang zullen houden, zeker niet als je regelmatig met andere pinions zit te klooien zoals ik dus regelematig doe om zo snel mogelijk te gaan.

Laatst bewerkt:
@ Robin,

Omdat ik goed te spreken ben over mijn aankoop, is dit dan meteen verkapte reclame?

Daar lijkt/leek het op ivm je "connecties". Misschien steekt het hele verhaaltje gewoon wat ongelukkig in elkaar en komt het op dit forum helemaal verkeerd over. Mocht dit zo zijn, mijn excuses. Maar pas wel een beetje op de uitspraken die je samen met Knertje maakt, want gezien de "connecties" kunnen die vreemd overkomen op anderen. En toevallig weet ik dat Coenraad op zoek was naar "testrijders" dus vandaar...
Ohw en over dat afstellen, daar weet ik vrij weinig vanaf. Daarvoor moet je bij andere clubleden zijn. Maar goed, daarom schrijf ik ook geen reviews.

@ Gies: Roy en ik zijn helemaal geen serieuze wedstrijdrijders dus op dat kunstgras leggen wij het allicht af en zeker tegen jou. Roy zegt regelmatig tegen mij dat jij zo goed bent geworden in korte tijd. Wij rijden gewoon voor de lol en heel af en toe een wedstrijdje. Ik heb er pas aan 3 meegedaan in afgelopen 1,5 jaar. Ook stellen wij onze auto's niet voor elke baan opnieuw af voor maximale performance. Gewoon hop dat ding de baan op en gas erop. Dus echt als eerste eindigen zullen wij zomaar niet doen. Maarr.....uiteraard hebben wij zeker wel zin om weer eens met een hele meute short course trucks mee te knallen en te zien waar we nu staan met onze traxxas schildpadden.:yes:

Laatst bewerkt:
@ Robin,

Ben bang dat het hier om leesverwarring gaat en dat is helemaal niet mijn bedoeling geweest... Ben gewoon Alwin en verder niets... Dat ik dan toevallig de mogelijkheid heb om nieuwe wagens te testen staat hier los van... Hoop dat deze discussie nu ten einde is en we weer verder on topic kunnen gaan...

@ Gies,

Ik heb hier de brushless uitvoering in mijn bezit. Hier zit standaard een 3900kv motor en 35A regelaar in. Ook dit setje is af te stellen met de bijgeleverde fieldcard. Ben Castle Creations gewend, dus ook heel nieuwschierig hoe deze set zich gaat houden. Natuurlijk laat ik dit even aan jullie weten...

Alwin

Ik kan vragen aan robert om je forum naam te veranderen.
Zoals al opgemerkt lijkt die erg ongelukkig gekozen,en maakt het het lastiger voor je .
Zoals je dus gemerkt hebt ,daarom ook mijn opmerking over sponsoring ed.
Verder stuur me een pb als je een andere forumnaam wil hebben .

Groeten Wiebe.

@ Wiebe, je hebt een PB :-)

Wel jammer dat mijn schrijven hier verkeerd wordt gelezen en dat hier zoveel misverstanden uit voortkomen...

Zal mijn forumnaam aanpassen zodat iedereen die hier last van heeft, z'n rust weer terug kan vinden... Van de andere kant zegt dit natuurlijk meer over degene die problemen hebben met mijn forumnaam en aan mijn schrijven (lees waarheid) twijfelen...

Indien er vragen en/of opmerkingen hebben m.b.t. het test-rijden van de Hobao modellen en/of ik nu wel of geen ervaring heb... Stuur dan gewoon een PB of kom gezellig langs bij MAC Vlijmen... Hier ben ik elke dinsdag vanaf 1900 uur tot zonsondergang.... ;-)

Wat mij betreft zijn we dus ook klaar met deze zinloze discussie!

Alwin.

shootout

:ontopic:

zeg ff over die shootout. Is er dan ook een soort "unlimited class" o.i.d.? Ben nou ook wel eens benieuwd hoe mijn bash baksels het doen indien gestuurd door een circuit rijder (ikzelf dus niet)

DJ, verklaar je nader. Enige beperking die er geldt zijn banden (geen buggy banden), accu (max. 2s), en kap (short course a like, banden binnen de kap).
En door wie zou jij jou auto willen laten besturen dan?

oja, die 2S limiet. Nee dat wordt niks. Heb dat altijd al een vreemde regel gevonden overigens. Het dient toch helemaal geen voordeel om op een circuit met andere cellcount te rijden anders dan dat de temperaturen makkelijker onder controle blijven. Lijkt me nou niet echt verkeerd, maar goed.
Het was wellicht leuk geweest om het e.e.a. technisch te vergelijken. Daarbij rijders kwaliteit uitschakelend. Dus een roulatie oi.d.
Ben zelf geen circuit rijder dus mijn rondes zijn nou niet bepaald representatief voor het kunnen van de auto.

oja, die 2S limiet. Nee dat wordt niks. Heb dat altijd al een vreemde regel gevonden overigens. Het dient toch helemaal geen voordeel om op een circuit met andere cellcount te rijden anders dan dat de temperaturen makkelijker onder controle blijven. Lijkt me nou niet echt verkeerd, maar goed.
Het was wellicht leuk geweest om het e.e.a. technisch te vergelijken. Daarbij rijders kwaliteit uitschakelend. Dus een roulatie oi.d.
Ben zelf geen circuit rijder dus mijn rondes zijn nou niet bepaald representatief voor het kunnen van de auto.

Same here, en rijdt zelf ook alleen op 3s. dus kinda in hetzelfde bootje. Mja, de unlimmited klasse is er toch altijd nog? :)

zit er eigenlijk aan te denken om aan de No Nitro wedstrijd mee te doen met m'n Stampede VXL op 3s Lipo. Puur omdat ik me geen auto voor kan stellen welke slechter zou zijn op een circuit, en het gewoon erg leuk zal rijden. :mrgreen:

Laatst bewerkt:
oja, die 2S limiet.. Heb dat altijd al een vreemde regel gevonden overigens. Het dient toch helemaal geen voordeel om op een circuit met andere cellcount te rijden anders dan dat de temperaturen makkelijker onder controle blijven. Lijkt me nou niet echt verkeerd, maar goed
Ook op 2s zijn de temperaturen geen issue die een rol spelen. 2S geeft met bepaalde motoren al teveel vermogen. Laat staan als je 3 of 4s gaat toestaan. Leidt alleen maar tot nog meer ongewenste situatie's
Nee, 2s is voor wedstrijden ruim toereikend.
Maar als je wilt vergelijken, hoeft het niet perse een wedstrijd dag te zijn toch? Een wedstrijd moet nou eenmaal ingeperkt worden binnen reglementen

Back