Shortcourse topic

Ik heb een Tekin 550 4,5T, en ik vind het overkill. Het is een aanslag op je accu's, en tijdens een race ben je niet in het voordeel. Sterker, ik rij snellere tijden met de oude trouwe VXL. Gemeten op een 1:10 baan

Reed zelf met een 550 5.5T Novak HV-Pro motor. als je onbenullig wou doen ging het erg snel. op asfalt kon je wheelies trekken, terwijl die toch vrij laag stone. maar als je een beetje rustig aan deed was het perfect te controlleren. en de rem van die motor icm de MMP is nog steeds een van de fijnste die ik tot nu toe op een auto heb gehad.

@wishiej: Hmm.. vind de GTB wat magertjes voor een 550 motor.. laat staan een 550 4.5T motor. (is die ook 5000kv, net als de 4.5T HV motoren? ) Ga iig niet te zwaar zitten met je vertanding.

zag gisteren een LRP X12l 5.5T op een MMP.
als je dan vanuit stilstand hard op het gas gaat, hapert het systeem.

alles geprobeerd, alle instellingen, ander sensorkabeltje. niets hielp, binden, kalibreren, sensorloos. timing punch alles
andere motor op die regelaar, geen probleem.

hoorde dat LRP wel kieskeurig is met welke regelaar...

@wishiej: Hmm.. vind de GTB wat magertjes voor een 550 motor.. laat staan een 550 4.5T motor. (is die ook 5000kv, net als de 4.5T HV motoren? ) Ga iig niet te zwaar zitten met je vertanding.

Ik zou echt niet weten of de GTB 2 te magertjes is voor de 550 motor want het is inderdaad een 5000kv. Volgens mij is het zelfs dezelfde als die jij bedoelt.
Ik wilde 13/52 vertanden maar hou me tegen als dit niet "goed" is... sowieso thnx voor het advies.

de tekin 4,5 is een 4500 kV, althans volgens mijn MMP. En volgens mij is het een ampere junky.
Dat haperen had ik ook met mijn 1e MMP, heb nu een nieuwe gekregen, en daar gaat het een stuk beter mee.

Mischien zondag er maar weer eens een keertje inzetten, en de regelaar verder terugknijpen, totdat het een VXL is :-)

Ik zou echt niet weten of de GTB 2 te magertjes is voor de 550 motor want het is inderdaad een 5000kv. Volgens mij is het zelfs dezelfde als die jij bedoelt.
Ik wilde 13/52 vertanden maar hou me tegen als dit niet "goed" is... sowieso thnx voor het advies.

De motor die ik bedoel is de oude 550 HV-Maxx/HV-Pro motor. oorspronkelijk gemaakt voor de E-maxx en Kyosho twinforce.
5000kv en mag maximaal op 4s lipo. :) leuk onder het motto, geweld helpt. (heeft m'n pa nu nog in z'n E-Maxx zitten. )
een groot nadeel van die motor is dat die erg kieskeurig is wat betreft vertanding. (maar daar kan Murky je ook van alles over vertellen. :mrgreen: )

Maar wat zou die kunnen zijn voor in een slash 4x4?
Dan weet ik ongeveer waar ik mee moet beginnen!

En zo een externe BEC waar moet ik dan naar kijken/zoeken?
Klinkt lui maar misschien een linkje naar 1 die jullie gebruiken 

Toch ook maar The Boss sticker set gekocht en een kappie erbij heb er nog geen body post gaten in gemaakt 'je weet maar nooit' aangezien die afstanden van de durango, asso, traxxas (losi?) allemaal verschillend zijn...

IMG_9172.jpg

IMG_9183.jpg

IMG_9179.jpg

IMG_9188.jpg

@gies,jammer dat het gisteren nat was ook al hebben we nog even gereden,de volgende keer wel een droge dag uitkiezen als je weer komt:D

Hallo allemaal Ik heb ff wat esc en motor advies nodig voor mijn SC's ik heb nu in mijn Losi scte de Neu-Castle 1415 2400 kv motor met de MMP rijd prima op een korte baan maar op een wat langere baan kom ik wat snelheid te kort. Ik heb hier een Durango staan waar een motor in moet maar ik weet niet wat ik het beste kan doen.

Ik heb hier nog een MMP, Sidewinder SCT Edition ESC, Neu-Castle 1410 1y 3800 kv motor, een Traxxas velinion 3900kv geloof ik en een Novak 550 Brushless Motor 4.5T/5000Kv.

Wat denken jullie wat kan ik waar het beste in proppen? ik zat te denken om de novak in mijn losi te proberen omdat het best een zware wagen is.

Ik heb ook nog een Durango DEX410 staan waar een combo in moet zou mooi zijn als ik niets hoef bij te kopen :-)

Ik rij natuurlijk alles op 2s ivm de regels op een race.

Ik hoor graag van jullie groet Ronald

DESC410R
Die Neu-Castle 1410 1y 3800 kv gaat goed in de DESC op MVB (kleinere baan) die 4.5t novak kan je dan beter gebruiken voor grotere ( 1/8 ) banen. Zelf heb ik er een 6.5t 540 inzitten met mod1 spur/pinion heb een 12t pinion besteld want een 13t is al te snel voor mvb...

DEX410
Voor de grap eens die Neu erin zetten ik denk beter ga je een andere motor kopen (met sensor)

De MMP heb ik ook in de DEX410 zitten het is ff proppen maar het past wel :rolleyes:

Ook wat advies :is eigelijk de castle 2200 kv motor een 550 size?.

Edit :of het past in de sc10 4x4 heb ik al gezien ,
Denk dat een mmp en een 3500kv setup gaat worden , daar ben ik wel over te vreden toendertijd in de slash 4x4 of het wordt de ez-run /3500 combi ....

Laatst bewerkt:
Back