Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Heb verslag van Emil doorgelezen en deze is zeer uitgebreid, maar er is nergens uitgelegd wat de gains inderdaad zijn. Kan me wel voorstellen dat het voor een beginner niet te volgen is.

Normaal gesproken praat je over PID's bij zo'n beetje meest gangbare FC's. DJi heeft dit samen verpakt onder gains. Ze hebben de PID's verhoudingsgewijs in een parameter ingepakt, waardoor je minder parameters moet instellen. Dit maakt afstellen wel veel makkelijker en beter te begrijpen. Ze hebben deze wel verdeeld onder alle axisen zoals roll, pitch, yaw en zelfs vertical en atti(zelfstabilisatie)

Kortom gezegd geef je hiermee aan hoe heftig dat je een fout gecorrigeerd wilt hebben. Ik neem wind als voorbeeld. Stel er waait een windje die je multi naar links wil trekken. Dit zal door de sensoren gedetecteerd worden en er zal een respons richting de regelaars/motoren gestuurd worden om dit te corrigeren naar rechts. Je multi zal doordoor gewoon zijn positie behouden en dus niet ineens scheef naar links trekken door de wind. De mate van deze correctie kan dus dmv gains afgesteld worden. Ben je niet tevreden over hoe stabiel je quad hangt, dan verhoog je de gains en je quad wordt stabieler. Verhoog je deze teveel, vind er over correctie plaats en het gaat bibberen oftewel oscilleren :D. Een te lui afgestelde quad met te lage gains vliegt daarnaast ook te dwijlerig en is moeilijker in toom te houden. Het kost je zeg maar meer zweetdruppels om deze stabiel te laten vliegen :D. De kunst is om niet te laag en niet te hoog te zitten. Dat doe je voor alle assen als je het helemaal naar je zin wilt hebben.

bedankt voor je uitleg !

hierbij mijn nieuwe immersionrc ontvanger en scherm gemonteerd op de mx-16

full

full

full

toevallig nog iemand een 3s lipo over ?

Heb verslag van Emil doorgelezen en deze is zeer uitgebreid, maar er is nergens uitgelegd wat de gains inderdaad zijn. Kan me wel voorstellen dat het voor een beginner niet te volgen is.

Normaal gesproken praat je over PID's bij zo'n beetje meest gangbare FC's. DJi heeft dit samen verpakt onder gains. Ze hebben de PID's verhoudingsgewijs in een parameter ingepakt, waardoor je minder parameters moet instellen. Dit maakt afstellen wel veel makkelijker en beter te begrijpen. Ze hebben deze wel verdeeld onder alle axisen zoals roll, pitch, yaw en zelfs vertical en atti(zelfstabilisatie)

Kortom gezegd geef je hiermee aan hoe heftig dat je een fout gecorrigeerd wilt hebben. Ik neem wind als voorbeeld. Stel er waait een windje die je multi naar links wil trekken. Dit zal door de sensoren gedetecteerd worden en er zal een respons richting de regelaars/motoren gestuurd worden om dit te corrigeren naar rechts. Je multi zal doordoor gewoon zijn positie behouden en dus niet ineens scheef naar links trekken door de wind. De mate van deze correctie kan dus dmv gains afgesteld worden. Ben je niet tevreden over hoe stabiel je quad hangt, dan verhoog je de gains en je quad wordt stabieler. Verhoog je deze teveel, vind er over correctie plaats en het gaat bibberen oftewel oscilleren :D. Een te lui afgestelde quad met te lage gains vliegt daarnaast ook te dwijlerig en is moeilijker in toom te houden. Het kost je zeg maar meer zweetdruppels om deze stabiel te laten vliegen :D. De kunst is om niet te laag en niet te hoog te zitten. Dat doe je voor alle assen als je het helemaal naar je zin wilt hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi hoor!.:cool:

Alleen wordt dat niet te zwaar ?, zal toch wat meer spierkracht vergen in de polsen omdat de zender en scherm naar voren wilt kantelen ?
Of weegt het niet zo veel :?:

heb ff snel gewogen, het voelt wel wat heavy aan ja

met een keycoard om je nek is het nog wel te doen, maar je hebt gelijk heeft wel meer spierkracht nodig ja

zonder scherm met beugel weegt de mx16 : 950 gram
incl scherm en ontvanger weegt ie : 1475 gram

Mooi hoor!.:cool:

Alleen wordt dat niet te zwaar ?, zal toch wat meer spierkracht vergen in de polsen omdat de zender en scherm naar voren wilt kantelen ?
Of weegt het niet zo veel :?:

Gewoon op een pult tafeltje doen joh. ;) Je handen volledig vrij hebben voor de bediening is heerlijk.

zal hoogstwaarschijnlijk mijn volgende aankoop worden ja,
dit is voor mij allemaal nieuw,
en het kost ook nog wat ook , maar vind het wel leuk

heb al een paar crashen achter de rug, paar graupner props naar de ko
3 armpjes inmiddels
en nu heel mijn f550 naar de ko

word compleet opnieuw opzetten,
en zodra er nog wat overblijft voor een nieuwe pult tafeltje gaat ie komen :D

De multicopter hobby kost je een arm en een been. ;)
Ik heb er ook weer net 450 dollar doorheen gedraaid voor een nieuw speelgoedje.
En et houd nooit op... Maar et plezier dat ik ervoor terug krijg is wel ongeëvenaard.

Ze lachen me altijd uit als ik mijn "koelkast" uit de koffer pak, maar is toch wel een fijne zender.

clip_image012.jpg

Daar heb ik maar een van wat alleen gebruikt is voor mijn ground station. Waarom geen 3300 die zijn ietsjes zwaarder maar meer vliegtijd.

Heeft er iemand plannen van het frame om een Vtail quadcopter te maken. Zou deze liefst het zelf maken. Is even leuk als de rest eraan te bouwen ::-)

al vast bedankt

Nieuwste aanwinst...

Vandaag mijn tricopter afgebouwd en natuurlijk moest ie meteen even ingevlogen worden...mooi weer, beetje winderig...
Tricopter met armen van 50 centimeter lang, motor tot motor 74 centimeter. De armen zijn opvouwbaar: makkelijk bij transport en ze vangen de klap op bij een crash/botsing/whatever...

Geen bouwplan gevolgd, gewoon beginnen en in de bouw aanpassen en bedenken...

SETUP:
1000 kv motoren van RC Gekko
30A ESC's van Turnigy
KK 2.0 flight controller
1045 props
Orange receiver met satelliet
MG servo van HK

full

full

full

full

...en natuurlijk een filmpje van maiden flight...

Was winderig dus niet echt stabiel kunnen hoveren...

Quadframes Hexa & Landing Legs + een Canon EOS M Gimbal

Hierbij een nog in aanbouw zijnde Hexa van Quadframes...

De setup bestaat uit de volgende onderdelen:

• 1x Quadframes Hexa Medium frame (met vierkante ALU tubes)
  • 1x Quadframes 21,5cm Landing Leg set
  • APM2.5 inclusief GPS en telemetrie modules
  • 6x Digitech X100 motoren
  • 6x RCtimer 40A Opto ESC's, met SimonK firmware
  • 11inch Graupner E-props
  • 4S of een 5S LiPo accu, met een minimale capaciteit van 6000mAh
  • 1x Zelfgemaakte Canon EOS M Gimbal
Hier diverse foto's:
Hexa_0003.JPG

Hexa_0007.JPG

Inspectie-team voert grondige onderzoek uit...:D
Hexa_0010.JPG

Hexa_0015.JPG

Ben zeer benieuwd wat deze motoren zullen gaan bieden...

Hexa_0016.JPG

Hieronder de passieve Canon EOS M Gimbal...(nog in ontwikkelingsfase)
Deze Gimbal is tot stand gekomen door de "ST Products Damping Pivot Camera Mount" en zal hetzelfde gaan functioneren.
SDC10586.JPG

IMG_0453.JPG

SDC10588.JPG

SDC10589.JPG

Benro snelkoppel systeem...
SDC10591.JPG

SDC10598.JPG

SDC10600.JPG

Hierboven is de IR LED bevestigingshouder duidelijk te zien.
SDC10601.JPG

De Gimbal wordt onder het landingsgestel bevestigd, door middel van deze "ST Products" kruiskoppeling:
Image00012.jpg

Met de GoPro Gimbal heb ik zeer positieve resultaten behaald en hoop dat dit ook met deze Gimbal het geval zal zijn.
Als deze Gimbal goed presteert, dan wil ik hem gaan uitbreiden met een servo aangedreven Tilt functie.

Trouwens heb deze hier niet gepost. Vind hem wel bijzonder 1300kv op 4S....ken niemand die dat geprobeerd had op een quad.

Back