Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

En hij is nog lekker ook :mrgreen:

20130419124204.jpg

Zal mn nieuwste creatie er ook maar gelijk bij zetten.
Morgen gaat ie zn eerste echte vlucht maken!

20130518185127.jpg

Setup:
2830-11 1000Kv Turnigy motoren
30A Plush ESC's
KK2.0
HK922 Metal gear servo

Laatst bewerkt:
Heb de aeroxcraft gimbal aangepast zodat m'n gopro black toch wat beter beschermd is. Had hier al een topic gezien van iemand die deze mod gedaan had maar dat de servo's er problemen mee hadden en trilden.

Toch geprobeerd wat het zou geven;

Servohevel gelijmd met 5min epoxy na opruwen van gopro behuizing en servohevel.

Geheel in de gimbal geplaatst en zo goed mogelijk uitgelijnd door de servo te bewegen, en een M3 moer vastgelijmd, kort M3 boutje na het drogen erin met loctite. en het geheel zit goed vast, en alles beweegt zoals voordien.

Er komt nog een dun koord rond om de gopro te zekeren aan het frame zoals bij m'n boot.

Heb er reeds al mee FPV gevlogen maar geen super goede beelden aangezien ik met dji props vloog (niet genoeg 8" Graupner's na een crash, en overal uitverkocht, maar er is een doos 9" onderweg, normaal vandeweek binnen). Video zal dan wel volgen indien er weer goed weer is.

Totaal gewicht zit op 3150g met 4S10'000mAh, of 2650g met 4S5'000mAh.

Krijg wel mijn zendbereik van de T8J niet goed met bomen tussen Tx en Rx na zo'n 100m in failsafe, en vrij over lege velden in failsafe tussen 250 en 320m. De NAZA RTH werkt gelukkig goed, al zijn er hier een 2tal bomen hoger dan 20m waar hij niet over zou raken.

Gz Jos

[URL="
du trits - YouTube[/URL]

Met deze drone heb ik alle lucht opnames gemaakt voor buch in de bajes iedere donderdag avond te zien om 21:30 op RTL 4

De beelden waren me al een keer bij Buch opgevallen, maar het filmpje hierboven vind ik echt NIET kunnen! Je vliegt over mensen heen, over tenten, je komt laag (bijna op hoofdhoogte) van mensen... echt absoluut not done. Dit soort filmpjes en dit soort acties zorgt ervoor dat de mensen die hem wel 'verantwoord' inzetten getergd worden met allerlei regelgeving. Klinkt wellicht lomp en bot, maar ik vind het echt niet kunnen en zeer onverantwoord! Kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben....

Als bij boven de mensen out-of-control raakt... wat doe je dan? Sorry mevrouw voor het forse letsel, maar ik wilde graag beelden maken en daar geld mee verdienen?

Laatst bewerkt door een moderator:
De beelden waren me al een keer bij Buch opgevallen, maar het filmpje hierboven vind ik echt NIET kunnen! Je vliegt over mensen heen, over tenten, je komt laag (bijna op hoofdhoogte) van mensen... echt absoluut not done. Dit soort filmpjes en dit soort acties zorgt ervoor dat de mensen die hem wel 'verantwoord' inzetten getergd worden met allerlei regelgeving. Klinkt wellicht lomp en bot, maar ik vind het echt niet kunnen en zeer onverantwoord! Kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben....

Als bij boven de mensen out-of-control raakt... wat doe je dan? Sorry mevrouw voor het forse letsel, maar ik wilde graag beelden maken en daar geld mee verdienen?

+1 .

Frame: Hunter-Vtail 400 oranje-zwart
Control: KK2.0, 1.5 firmware, in een Delrin protection case
Motors: Flyduino X2208 1100kv (voor), Mystery A2208-14 1450kv (achter)
ESC: Skywalker Quattro 4x20A
Props: GemFan 8x4.5
Battery: Turnigy nanotech 2200mAh 3s 35~70C Lipo Pack

a5621384-46-DSC01256.jpg

Deze heb ik voor de mooi gebouwd :cool:. Is ook degene die ik nu het meest vlieg. Ik merk dat ik veel hulp nodig heb bij orientatie en dit frame is van de meeste hoeken goed te bepalen waar de neus heengaat.
Heb hier het meeste aan geknusteld en ook verschillende setups mee geprobeerd. Dat vind ik ook misschien wel het leukste deel van de hobby.

Heb veel hulp gehad van de vele informatie hier, waarvoor dank aan iedereen!

Toch maar eens geprobeerd een kort filmpje te maken. Laat niet goed zien wat de vliegcapaciteiten zijn, want ik was meer bezig met de wind (en zand in m'n Tx...), maar neem maar van me aan, hij flipt en rolt als de beste :thumbsup::

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zet hier net de eerste regelaar in de klem om er simonK op te ketsen voor mijn hunter 400. ;)
Die van jou gaat iig al lekker!

Good luck! Je had ook een oranje toch?
Had origineel ook SimonK ESCs op de V-Tail en dat ging ook prima. Ben zelf niet goed genoeg om verschil te merken, maar als je RCGroups leest is er veel discussie over het verschil. Heb de quattro erin gedaan om de build wat 'cleaner' te maken.

Erg gaaf frame waar heb je deze gekocht? Stel je het controlboard in als een x quad of is er een speciale v-tail optie nodig?

Slecht vliegweer, dus maar wat gaan knutselen aan de quad-H.A.L. om het probleem van de falende motormounts op te lossen; (bij dikke setups)

Oude situatie;

HALaanpassingen_1_.jpg

De boel uit elkaar trekken;

HALaanpassingen_5_.jpg

Langere armen monteren;

HALaanpassingen_6_.jpg

Aan de knutsel;

HALaanpassingen_8_.jpg

HALaanpassingen_9_.jpg

Nieuwe situatie;

HALaanpassingen_4_.jpg

Klaar

HALaanpassingen_10_.jpg

De F330 waar ik nu ook fatsoenlijke props op heb zitten; (had laatst een HK prop die in de lucht uit elkaar spatte)

HALaanpassingen_7_.jpg

20130526_143809.jpg

20130526_143749.jpg

20130526_143739.jpg

De Hexa-H.A.L. had al dezelfde behandeling gehad;

HALaanpassingen_3_.jpg

Samen;

(De hexa nu met composite gemfan props)

HALaanpassingen_11_.jpg

Laatst bewerkt:
Eindelijk allebei af:

a5812684-253-IMG_2587.jpg

a5812685-158-IMG_2589.jpg

a5812686-48-IMG_2590.jpg

a5812687-241-IMG_2592.jpg

Hunter Mini (Oranje): Suppo A1510 motoren, Suppo 10A regelaars, Flip 2.0 multiwii controller, 1000mAh 45C nanotech accu, 5x3" gemfan propellers.

Hunter 400mm (Groen): Suppo 2208/17 motoren, Hobbyking Blueseries 12A regelaars (simonK), Flip 2.0 multiwii controller, 2200mAh 45C nanotech accu, 8x4.5 gemfan propellers.

Back