SIG 1/6 Piper Cub + floats (is niet meer)

Ziet er zeker niet slecht uit. Buiten de torque dat hij kan leveren, op wat moet ik dan zo nog letten bij de keuze van servo's?

groeten

Op een model wat 200 of meer € kost vliegklaar komen bij mij geen goedkope servo,s in maar ga voor degelijkheid wat bewesen is .

En Hitec komt daar ook voor naast Robbe of Graupner servo,s

Mvg Johan

denk ook aan futaba s3003 0f 3001 zijn gewoon goede servo`s die nog redelijk goedkoop zijn die heb je ook vor 10 a 15 euro de stuk als je een beetje zoekt.
werken perfect

Maar als je een model gaat veranderen en er daar door al meer gewicht uit komt kan je door lichtere servo,s te nemen veel aan gewicht weer insparen.

Standaard servo,s liggen vaak om de 45 gram en dan zit je bij 7 servo,s al op 315 gram

De 225 BB weegt 27 gram , spaar je dus al 125 gram ;)

Mvg Johan

Daar heb je een goed punt Johan! Al enig voorstel van motor met voorkeur naar hobbyking...?

EDIT: Na veel leeswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat 3S lipo's zowat goed zijn tot kisten van 1.5kg. Dit wil dus zegge dat ik toch zal moeten overstappen op 4S lipo's want ik wil niet echt besparen op power. Dit zal ten kosten gaan van men flaps om de totaal prijs toch zo laag mogelijk te houden...
Echter, als iemand dit toch kan klaarspelen om me een setje aan te bieden voor 3S met genoeg power. Laat maar komen dan! ;)

groeten

Laatst bewerkt:
Wat denken jullie hier van?

Ik niks .

Als er een servo van bv de hoogte kapot gaat omdat je spaart aan qualiteit is de kist rijp voor de kliko .

En dan kan je uitrekenen wat je gespaart hebt .

En goedkoop spul kan vaak de stelkracht die ze aangeven niet aan .
Dus blijft z,n servo gewoon staan als de gevraagde kracht hoger is.

Mvg Johan

Dit gaat het worden denk ik:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=4909
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=2166
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=9463
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=8779

als prop dacht ik aan 11/6 of 12/6 ook ik heb nog 9/6 en 10/5 hier liggen.

wat zou de beste vliegtijd/power ratio geven?

Graag hoor ik voor een tegenstanders van deze setup! Ik wil het redelijk snel beslissing want die servo's zijn in flash sale van 22 naar 11 dollar...

groeten

Laatst bewerkt:
er staat nog een fout op de tekening,
als je even je handleiding pakt, dan zie je bij de richtingsroer vin gedeelte, wat aan de romp zit, zie je dat je boven de blokjes voor je stabilo een 3/32" x 1/4" balsa rip zit, deze mist op de tekening, even goed zoeken!

geen id, ik zou toch wel voor bekende merk servo's gaan, just to be sure,
als jij een goeie setup hebt neem ik die denk ook, want ik heb er geen verstand van, en nog niks uitgezocht, ze hebben voor 59dollar wel mooie zenderset, van turnigy, 9 kanaals en 2,4ghz, waren eerst veel problemen mee, maar die van hobby king hebben goeie support en andere firmware, en worden getest voordat ze opgestuurd worden,
leuke zenderset, kom ook nog eens kijke bij mijn pipertje,
wanneer ging je nou beginnen met de bouw??

ik heb goede reviews gelezen over de servo's... eventueel futaba S3003 is ook een optie bij servoshop.co.uk
als zender gebruik ik een futaba 7c 2.4GHz die ik al heb.

Ik ga er normaal volgende week dinsdag in vliegen na men laatste examen.

groeten

Ondertussen een goeie tip binnen gekregen dat ik best voor een motor ga met 5mm shaft. Dus gaat de zoektocht verder... De rest van mijn setup ga ik zo laten.

groeten

r61qkpdeeybf5nos5h0.jpg

Met deze kleuren en stijl wil ik gaan werken.

groeten

Nicee

hee ik heb een goed idee voor het landings gestel, aangezien die veel te stijf is op de manier van sig, pm me maar als je wilt weten,

De bouw is begonnen!
Het draadje van Gertjuh heeft me al mooi geholpen ;)
De linker vleugel is al bijna af. Eerste foto's komen er zo aan.

O ja, ik laat de flaps vallen door 2 redenen: 1 dit is mijn eerste bouw, daar ik niets wil verprutsen en best volgens het plan werk. 2 ik zit net over de 150E aan setup en om invoer taxen te vermijden kan ik maar 4 servo's besrtellen in plaats van 6...

Groeten

Back