En hier wat foto`s gemaakt na de maiden:
De vlucht is uitgevoerd zonder motorkap en de waterroer intrekservo was ook nog niet gemonteerd.
Het was echt even "snel proberen" ik had Onno vorige week al door laten schemeren dat als het mogelik was om even een vluchtje te maken.
Dus toen ik gister na m`n werk om 18:00 thuis kwam even "gemeld" aan de vrouw dat ik tussen kwart voor 8 en 9 weg ben.
Onno gebeld en gezegd dat ie om kwart voor 8 klaar moest staan.
Laatste controle van het model, eten, model in de auto en Onno halen.
Op naar het Zilverstrandje bij muiderberg, kist opbouwen, reikwijdte test uitvoeren, starten, nogmaals reikwijdte test antenne wat verleggen en gaan.
Merk direct dat dit model veel handelbaarder is dan onze
Calmato op drijvers 
Zodra de kist op de step staat schiet ie er al vandoor en volgas is niet eens nodig tijdens take off.
Ook tijden het vliegen ben ik weinig boven half gas geweest, een enkele keer om uit te klimmen maar verder niet.
Landing is ook een redelijk eitje, je merkt wel dat de kist wat zwaarder is en iets meer weerstand heeft maar verder geen probleem.
Verder is de prop voor het mooie iets aan de grote kant, af en toe hoor je hem het water wegslaan, ik ga dan ook de 3-blads weer monteren, deze zal nog voldoende trekkracht leveren, slaat waarschijnlijk helemaal niet meer tegen het water aan en zal nog stiller zijn ;-)
Rest mij komende dagen nog een paar kleine dingetjes:
- waterroeroptrekservo monteren en aansluiten,
- de kist hangt iets op rechts dus even wat busjes tussen de steunen en de rechterdrijver monteren zodat de kist recht staat,
- turnbuckle interconnection kabel van de waterroer stuurkabel borgen evenals de kwiklinks aan de stuurkabels,
- motorkap monteren.
Ook deze kist dus klaar voor zaterdag