SIG Fourstar 40

  • Topicstarter Topicstarter timvaneert
  • Startdatum Startdatum
werken doet het inderdaad prima al zou ik 1 stuk per airelon toch net wat degenlijker vinden:)
en ja kan je airolons per stuk wat makkelijker afstellen.

gr,
Modelvliegers van de " oudere garde " zijn eerder gewend om de afstelling aan het model te doen .:D

En 1x afgestelt hoef je daar niks meer aan te veranderen .

Mvg Johan
 
Denk dat ik het toch bij 1 servo hou, maar zal er nog even over nadenken. Net een brief thuis van de TNT... Motor onderschept bij de douane....

Tim
 
Ik ken dat Tim. Soms zit de douane mee soms zit het tegen.

Een standaard FourStar vliegt al erg goed. Zeker als tweede kist / rolroer trainer.
Ik was één van de eerste met een FourStart op de club, maar zins dien zijn ze niet meer weg te slaan.
Je bouw ziet er goed uit. Nog mooi glad schuren. Neuslijst rond af werken en dan beginnen met de linker vleugel. Je hebt nog wel even te gaan.
Bouw ze, we blijven het volgen.

Groetjes Rob.
 
Bedankt voor de reacties, Rob heeft me goed uitgelegd (Bedankt:wink:) hoe ik de brief voor de douane enzo moest invullen en inmiddels is ie weer op de post retour gegaan. Hopelijk heb ik me motor snel binnen, ik wil hem gewoon eventjes in het echt zien en vasthouden:mrgreen:. Als ik morgen tijd heb ga ik beginnen met de bouw van de linkervleugel!

Tim
 
Bouw van de tweede vleugel is gestart, ga hier niet erg veel foto's van posten omdat het bijna hetzelfde is als de rechtervleugel. Ik zal telkens bij elke grote stap, een foto plaatsen!

Tim
 
Update van de linkervleugel, alle ribben vastgelijmd!
DSCN4709.jpg


Tim
 
En toen belde de postbode aan! Met een pakketje waar een leuk doosje in zat:
DSCN4710.jpg


En daarin zat de motor een ASP Viertakt 10cc:D:D:D:D:
DSCN4712.jpg


Ook al ben ik nog niet aan de romp begonnen, wat was het fijn om die motor is eventjes vast te houden zeg...

Tim
 
Ik heb er nog niet aan gedraait, gelukkig wat gebeurt er dan als je dat wel doet?

Tim
 
Je hebt kans bij ABN of ABC motoren (geen ring, zuigerveer) dat je het topeind van de bus beschadigt. Anders verliest de motor compressie, dus vermogen.
Het topeind is bovenste gedeelte van de bus waar de zuiger zeer krap in komt te lopen. Dit zorgt voor een goede afdichting. De bus loopt taps naar boven toe. Door hitte en smeering wordt dit tijdens het inlopen een beetje "vrij"gemaakt.
cilinderbusconisch.jpg


Ook bij ring / zuigerveer motoren is het aan te raden niet te draaien. De hebt de kans dat je een kras maakt in de bus met als zelfde resultaat. Verlies van compressie door een kras.
Bij een ring / zuigerveer sluit de zuigerveer de ruimte tussen de zuiger en de bus. Door dit heb je met zuigerveer motoren iets minder afdichting, dus minder compressie. Het voordeel een langere levensduur van de zuiger en bus.

Groetjes Rob.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Rob, voor de duidelijke uitleg. Nu snap ik het! Tja... brandstofmotoren moet ik even goed leren kennen:mrgreen:.

Tim
 
gaat je lekker wat power geven op je fourstar:)
lopen opzich wel aardig die asptjes.
denk wel eve goed na over de aansturing van je gas naar je servo.
tank licht bij een fourstar erg in de weg je moet je gas kabel door allerlei gekke bochten wringen als je snapt wat ik bedoel.

ik heb dit dus opgelost door van dat dunne (geloof 2mm) draad staal te gebruiken dit is net wat degenlijker als dat standaard gevlogten kabeltje wat er bij zit.
geloof dat ik daar ergens in mijn bouwverslag ook wel wat over heb staan.



enne is het kleurtje al bekent?

gr,
stephan
 
Over de kleuren heb ik echt nog geen idee. Wil wel graag iets van 2 kleuren. Dus heel de romp een kleur de vleugel dezelfde kleur als de romp, alleen dan de onderkant een andere kleur. Iemand ideeën:mrgreen:?

@Frank (Zenith)
Ik ga heerlijk genieten van deze echte motor elektro is, nep:wink:

Tim
 
:rolling:

poetsen? wat is dat?

Vorige week toevallig m`n Big Stick eens schoongemaakt.
Had iets van 3 uur gevlogen en daar zat m`n een dikke laag olie en troep op.

Ach had het maar geem modelvliegtuig moeten zijn.

Methanol net als kero zo lekker, de vrouw is er niet altijd even blij mee maar da`s niet anders.


Nee hoor Tim, 1x brandstof altijd brandstof ;-)
 
Back
Top