SIG Fourstar 40

• Topicstarter Topicstarter timvaneert
  • Startdatum Startdatum
Als je motor nieuw is zal die toch een keer gestart moeten worden en dat kan niet zonder dat er aan gedraaid wordt, zal toch zeker met olie zijn gemonteerd.
Dus een keer draaien zal volgens mij helemaal geen schade opleveren.

ik ga er van uit dat de motor met olie is gemonteerd jah, maar het zou toch zonde zijn als er toch (op welke manier dan ook) al schade ontstaat aan de cilinderwand, terwijl de motor nog spik-splinter nieuw is :(

Ik zal er voor alle zekerheid netjes vanaf blijven, totdat ie ingelopen is! Zal nog wel even duren voordat ie ingelopen wordt, omdat ik nog geen Methanol heb geen gloeiplug niks voor brandstof:(. Nu maar weer lekker verder bouwen!

Tim

Had je meteen bij hobbycity moeten bestellen die spulletjes..! Kost daar geen knoop.
Van de week een motor, tank, slangetjes, brandstofpomp en een gloeiplug besteld...hopelijk volgende week binnen...

Geen wonder, dat Bas van de week vroeg naar de kwaliteit van ASP motoren op de club hij is weer besmet geraakt:mrgreen:. In welk kistje komt het allemaal? Het enigste wat ik bij hobbyking nog heb besteld is een brandstofpomp maar die zit in een ander pakketje wat nu onderweg is samen met wat servo's etc. Wist eerlijk gezegd niet wat ik allemaal nodig had.

@Stephan Ja, ik vlieg nu nog elektro met een Multiplex Easycub, erg fijn kistje om mee te vliegen heb ook een tijdje met een Zagi gevlogen. Maar ik wil meer de kant van het 3D vliegen op, en met de Fourstar kan ik al mooi wat aerobatic vliegen dus een leuke start om het een en ander ermee te leren!

Tim

Tim heb je mijn startbox wel eens bekeken?
Een goed paneeltje is wel een must. Voor de rest hoeft het allemaal niet zo bijzonder te zijn of veel geld te kosten, en mijn vliegtuigen starten meestal de eerste keer.
Meer bouwen en minder internetten dan is je 4 star sneller klaar.

Had je meteen bij hobbycity moeten bestellen die spulletjes..! Kost daar geen knoop.
Van de week een motor, tank, slangetjes, brandstofpomp en een gloeiplug besteld...hopelijk volgende week binnen...

oeps!! bas weer aan de metanol:confused:nu snap ik het helemaal niet meer:rolling:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt:
Tim heb je mijn startbox wel eens bekeken?
Een goed paneeltje is wel een must. Voor de rest hoeft het allemaal niet zo bijzonder te zijn of veel geld te kosten, en mijn vliegtuigen starten meestal de eerste keer.
Meer bouwen en minder internetten dan is je 4 star sneller klaar.

Die heb ik wel is bekeken, ja zou zoiets ook in mijn koffer kunnen bouwen. Maar denk dat ik toch een klein apart startkistje inmekaar timmer. En ik heb geen haast met bouwen hoor, ik wil er deze winter ook nog van kunnen genieten met het bouwen. Dus zal wel februarie/maart worden voordat ie vlieg;).

Tim

Die heb ik wel is bekeken, ja zou zoiets ook in mijn koffer kunnen bouwen. Maar denk dat ik toch een klein apart startkistje inmekaar timmer. En ik heb geen haast met bouwen hoor, ik wil er deze winter ook nog van kunnen genieten met het bouwen. Dus zal wel februarie/maart worden voordat ie vlieg;).

Tim

voor langzaam bouwen had je toch beter een andere kit kunne kiezen:)
bouwt veel te snel zo`n foustar altans dat was mijn conclusie toen ik hem afgerond had;)

gr,

Als deze af is, en ik hem eenmaal helemaal uit me hoofd ken. Komt er gewoon net zo'n mooie Extra als jij nu hebt Stephan:mrgreen:.

Tim

Yup,Ik ga mijn arrow tiger weer in ere herstellen, geen enkele kist waar ik zoveel lol mee heb gehad als die! ff de bespanning en een paar scharniertjes herstellen en dan die nieuwe asp erop:cool:
Als dat goed bevalt komt er een 15 cc op de fourstar 60......

Toch weer methanol erbij...het blijft lastig om in korte tijd veel te vliegen met electro ivm laden via accu's..... Dus dan weer een methanolkistje erbij..
Dat gepruts, poetsem, herrie, stank en uitvallende motoren neem ik er dan maar weer voor lief bij:rolling:

Ik zit nog te denken, over me kleurenschema... Heb er nog niet echt ideeën bij, hoe of wat ik hem wil. Iemand suggesties:mrgreen:? Ik wil het folieën wel makkelijk houden, ivm de eerste keer. Dus niet allemaal gekke strepen enzo erop. Gewoon een of 2 kleuren.

Tim

Zou in ieder geval twee kleuren pakken die duidelijk tegen elkaar afsteken en iets dat bij alle weersonstandigheden goed te zien is.....Heb mn funjet zilver gespoten aan de bovenkant maar dat is niks bij bewolking....

Goed opvallende kleuren pakken (rood, oranje en geel bv.), en wel iets van een patroon erin.
Circels bv. op de onderkant. valt goed op.

Hoi mannen, dit is voor mij een heel leuk draadje. Donderdag net van Sig een Fourstar 60 binnen gekregen. Dit is mijn eerste bouwproject net alles uitgepakt en geschuurd. De eerste delen zitten al aan elkaar gelijmd, gaat super.
Vraagje, Na wat speurwerk, wil ik er een Balsa calw (motorkap) op zetten, ziet er veel strakker uit; zie. The Buzzards Nest met een ondersteboven geplaast RCV 91-CD Four Stroke Rotary Sleeve Valve Engine; zie. RCV 91-CD Four Stroke Rotary Sleeve Valve Engine - RC Groups . iemand ervaring met deze motor. Laat wat horen.

Laatst bewerkt:
Back