sig primery force

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door VINTAGE FLYER, 5 mrt 2010.

  1. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    niemand voor dit mooie lijnbesuring kisje??
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2011
  2. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    wie maakt dit bouwdraatje af voor 70 euro mag hij van eigenaar wisselen:yes:
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Maak 'm nou gewoon af en kom er mee naar de 1e LB dag in mei.....
     
  4. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ja inderdaat bruno ik ga er wel hard over denken hem te houden en klaar te maken:yes:het probleem is gewoon de ervaring met lijntoestellen belijning handvat enzenz bespannen en spuitwerk is geen probleem :nooo: met wat hulp van jou zou dat toch moetten kunnen niet??kan ik niet ns n keer bij je langskomen bruno even wijze raad en info inwinnen ?
     
  5. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Welke dag in mei gaat dat worden?
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Omdat ik op de 21ste verhinderd ben, hebben we het een week opgeschoven, 28 mei dus...

    Ondanks dat ik dit heb doorgegeven, zie ik nog overal de datum van 21 mei staan, dat is dus onjuist.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2011
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik heb op dit moment geen ruimte waar we aan modellen kunnen werken, vandaar dit voorstel:
    Maak het ding helemaal af, laat een klosje 50 m /0,35mm lijnen komen van PAW , een lijnenrol (de grote!), wat connectors (en/of de SIGSH444 van SIG), maak een handvat naar mijn voorbeelden (materiaal: 20mm hout, 2mm spaken, 1 mm ringetjes) en kom naar de LB dag.
    Ter plaatse maken we dan een setje lijnen, stellen de boel af en gaan er mee vliegen.
    Om te checken of je alles compleet hebt, overleg even met Gerben (Packard), die heeft er al eens een gemaakt.
     
  8. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    overgehaald:yes: ik ga hem mooi afmaken en de benodigheden bestellen bruno:yes:en ik weet niet ofdat ik hem afkrijg maar ik kom zowieso met model en al naar de lb meeting ok al is het maar voor wat uitleg zodat ik verder kan met mn prymery force komt goed bedankt bruno:yes: verkoopdraatje gaat dicht hij word klaargemaakt en hij gaat vliegen:yes: met wat hulp van jully natuurlijk :grin:
     
  9. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Welke materialen kom je nog te kort om het model af te maken, ik ben mijn zolder aan het opruimen en ben van alles tegengekomen.
     
  10. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hallo fb2 dat zou mooi zijn:yes: nou om te beginnen ,lijnen, handvat, klips, ik heb aleen nog maar het toestel moet ook nog n 40 size motertje op de kop tikken meschien verstandig deze nieuw te kopen verder alles nog nodig:yes:ik hoor t wel ok:wink:
     
  11. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Ik heb nog een doosje uitvoerig gebruikt K&B liggen, de .40 lijkt me wat zwaar voor dit kistje, de .21 lijkt me voldoende, ik zal kijken of ik nog een passende prop heb. Huisjes tankje kwam ik ook tegen. Aan de kleine kant maar wel met de juiste pijpjes.

    De clips kun je vinden in een goede hengelsport zaak, lijnen heb ik niet die moet je ergens anders zien te halen. Handvat kun je zelf maken, met de instructie van Bruno niet moeilijk.
     
  12. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hoi fb2 dat doosje uitvoering k&b wat is dat lb taal??:D enne ok n 40 er schrijven ze anders wel voor op dit kisje van sig:yes: maar jully hebben meer ervaring met lb als ik :grin:de tank zit erbij gelevert is deze niet goed meschien?? t is wel n kunstoffen tank zijn huisjes tanks beter?meschien wel n goed iedee om die dan te monteren ik hoor t wel ok:wink:
     
  13. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Het was diep in de vorige eeuw dat wij enige tijd een demo team hadden waarbij er met zoveel mogelijk 2,5-3,5cc modellen gevlogen werd, het zogeheten molenwieken. Dat ging redelijk ordentelijk totdat een bekende stunt piloot er in rugvlucht overheen moest. Ter lering en de vermaeck moet je maar denken. In de strijd heeft mijn K&B een koelvin moeten achterlaten. Het is een bijzondere motor waarbij de zuiger rechtstreeks in het karter loopt, die is van een coating voorzien. Dat zou niet kunnen was de algemene opvatting, de motor heeft het altijd goed gedaan, ergens tussen hard en veel te hard.

    Je mag die .40 er ook op zetten alleen denk ik dat die veel te groot is, Les McDonald vloog zijn Stiletto met deze motor en die kist is veel groter dan jouw kistje.

    Voor de echte fanatici heb ik ook nog een nieuwe K&B .40 met Perry pomp maar die levert echt teveel vermogen voor dit kistje.

    Als je een kunststof tankje hebt dan is dat goed toepasbaar mits je de aansluitingen op de goede plek zet. Een huisjestank is beter voor de symmetrie in rugvlucht.
     
  14. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    OS 40 LA er op zetten ,vliegt die prima op .geen lichtere motor op dit model gebruiken.
     
  15. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ok dan gaan we toch voor de 40 la verzie nu nog even n set lijnen klips en n goed handvat bouwen:grin: enzenz
     
  16. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Herbert, je hebt een PB!
     
  17. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    3x raden, 40 LA te koop?
     
  18. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    LA40

    Herbert, je hebt een PB
     
  19. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    nou ik ga dit draatje weer ns wat leven inblazen na n zeer lage strijd van verkopen of niet ,niet dus en ga hem dan ook echt klaarmaken ,dit na mn restaurati van n zwever :yes: nu alvast n vraag zodat ik een en ander kan bestellen voor deze kist wat heb ik nog nodig om hem klaar te maken :yes:

    lijnen:waar haal ik die en wat voor n soort lijnen moet ik hebben dikte merk enzenz?

    moter:ik dacht zoals hierboven beschreven aan n 40 la maar wel met n open venturi waar kan ik deze moter bestellen met carburatuur is geen probleem maar ik wil n open venturi !!

    handvat: zelfbouw zie ik niet zitten en heb liever n kant en klaar handvat of meschien heeft iemand nog wat liggen??

    lijnen: voor in de vleugel en de daarbijbehoorende kopelingen naar de hooftlijnen waar te verkrijgen en te bestellen??

    ik hoor t erg graag van jullie ok alvast bedankt voor de moeite ok:wink:

    vroeger ns lijngevlogen samen met peter vd mortel maar das lang geleden dus ben ik n hoop vergeten:yes: dus gaan we ns kijken of ik het lijnvliegen niet verleert ben na 25 jaar :grin:en dan niet speciaal gewoon vlak vliegen met wat ja hoe heet dat ook weer halverwege de ronde omhoog en vlak weer terug , op zn kop durfde ik nog niet haha :D als ie dan afslaat sla je n mooi modder figuur hahaha:lol:
     
  20. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ij nader inziens en het lijnbesurings site van robert-jan bekeken te hebben lijkt me elektro toch ook erg aantrekkelijk voor de primery force :yes: iemand sugesties over de eventueele benodigde setup en natuurlijk n timer:yes:
     

Deel Deze Pagina