Peter Den
PH-SAM
Helemaal niets mis meeVoorlopig houd ik het bij wat voorhanden is, de Mosquito moet ook nog de lucht in...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Helemaal niets mis meeVoorlopig houd ik het bij wat voorhanden is, de Mosquito moet ook nog de lucht in...
Klopt, de scharnierfolie was finaal van het hout afgescheurd.Die hefboom met lijntje trekt je scharnier los. Geen idee of het past, maar de truc met een servo onder de klep die met een (verlengde) hevel de klep openduwt is een stuk robuuster denk ik. Wel twee servos nodig, en een verbouwing, misschien dus beter zo laten.
Ik heb vanmiddag de folie van de kleppen verwijderd en de zaak quick en dirty vastgezet met een strook gewapende Tesa tape. Dit loopt wat stijfjes, dus óf ik snijd een deel van de tape weg, of gebruik andere, lichtere tape.Ik zou het scharnier niet folieën maar gewoon een stukje degelijke scotch tape gebruiken. Wel zorgen dat de folie op de randen van vleugel en klep goed vast zit.
Voor zover ik kan nagaan, worden deze maten in Europa niet meer gevoerd door de modelbouwleveranciers, ik vond nog een stukje van 1/4"x 18" in de UK, heb ik gelijk reserve...Waar vind ik in Nederland/Europa verensstaal in inchmaten? Ø 1/4" (6,35mm) om precies te zijn.
Dat wordt 'm niet, c.q. is een doelloze oefening, want de breuk zit precies op de plaats waar de horizontale stabilo begint.Morgen de vlakken naast de vertikale stabilo.