Okeee...
Als bij de tweede landing, de klap te horen is (spoilers te laat ingeklapt).
En de vleugel niet meer onder een rechte hoek op de romp zit.
Diezelfde vleugel ineens een negative pijlstelling heeft:
Er méér losse onderdelen zijn dan vóór de landing:
En twee van de vier vleugelbevestigingsboutjes zijn afgescheerd:
Dan denk ik dat er iets niet goed gegaan is.
Weer thuis, na slechts twee starts, blijkt de 1/4" verenstalen pen verbogen en de voorste bevestiging met de twee inslagmoeren uit de romp gebroken.
Ik was al geen fan van de nylon M3 boutjes, veel te veel gepiel op het veld om de boel vast te krijgen, dus ik zet er twee beuken deuvels in en gebruik voortaan post elastieken.
De Riser vliegt goed, misschien dat het zwaartepunt een fractie verder naar achteren is gegaan door de reparaties, maar als ik de zender met rust laat, is de daalhoek nog steeds klein, dus ik laat het eerst zo.
Dat de grond hard is door de droogte had ik in de vakantie al gemerkt, maar dat een te harde landing op kort gras zo'n klap tot gevolg heeft, had ik niet voorzien. Wellicht één van de uitstekende pollen geraakt...
Groeten, Jan.