Sikorsky S70 Black Hawk uit Black Hawk Down

Discussie in 'Diorama's' gestart door Robbie TPC, 7 aug 2012.

  1. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    in dat geval ga ik voor Black Hawk Down, omdat die film me meer aan sprak :)...
     
  2. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    :nooo: Ookal zou de titel van de film goed of fout zijn, ik mag hem van de wedstrijdcommissie niet goed keuren omdat de mogelijke topictitel '... uit Black Hawk Down', niet volledig is.
    Game over voor Kuperus :bye:
     
  3. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    ehm... we moesten toch de filmtitel raden of ben ik nou gek??
     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    JA.

     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Afgelopen weekend op zoek gegaan naar 2 grondkleuren waar van ik er één gevonden heb, een beige kleiachtige kleur. Meteen even getest op de gebouwen, zeer matte verf.

    [​IMG]

    Ben nog niet klaar met de koepel, paar plamuursessies en die kan door naar de volgende ronde. De opening aan de andere kant van de moskee dat op een raam lijkt, word geen raam, deel moet nog gedicht worden.

    [​IMG]

    Hier en daar nog wat schuren en plamuren maar niet teveel, door de oneffenheden in de muren en daken komen er interessante details naar boven. Verder komen er ook nog losse stenen + troep te liggen, en restanten van een ingestort dak komen aan de gevel te hangen.

    [​IMG]
     
  6. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Vandaag wat zand uit de duinen gehaald om de juiste basiskleur samen te stellen voor het diorama, zand meegenomen naar de bouwmarkt om de kleur te matchen zodat het gemengd kan worden.
    De tweede kleur is muurverf, is een tint lichter dan de verf uit de spuitbus.

    [​IMG]

    Als ik klaar ben met plamuren zet ik het hele diorama in de muurverf, als dat droog is komt de verf uit de spuitbus er overheen. Daarna weer schuren.
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Heb het diorama gedeeltelijk voorzien van de eerste basiskleur, moskee is nog niet af.
    Verder heb ik al wat steentjes bij de ingestorte muren gelegd/gelijmd, een aantal steentjes heb ik op de houten muren gelijmd en deels voorzien van een plamuurlaag, geeft een beetje het idee dat de muren zijn opgebouwd uit stenen ipv triplex hout.

    [​IMG]

    Hoop wel dat de topictitel geraden word voordat de 'edit vervaldatum' verloopt van de eerste post, anders moet ik op handen en knieën naar een moderator om de titel te laten wijzigen :)
     
  8. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Bijna klaar met de moskee, hier en daar nog wat punten bijwerken met plamuur en verf.
    Verder komt er meer zand te liggen bij de stenen, voeg ik pas toe na het schilderen.

    [​IMG]
     
  9. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    je inbox zit vol :)... ziet er gaaf uit Robbie...
     
  10. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Thanks, er is weer ruimte in de PBbox :thumbsup:
    Vandaag een terracotta kleurtje halen, en de laatste hand leggen aan de moskee.
     
  11. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De eerste basiskleuren aangebracht bij de gebouwtjes tegenover de moskee, het blauw schreeuwt nu nog een beetje maar als de gebouwen verweert zijn zal die kleur een toontje lager zingen.

    [​IMG]
     
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Mooi hoor, zoals het nu groeit
     
  13. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank je wel Harm, langzaam maar zeker komt het geheel tot leven.

    Ben wel een beetje klaar met de basiskleuren van de kleine gebouwtjes, de moskee krijgt nog een waterig witte tint.

    [​IMG]
     
  14. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Onder de lijst van het diorama heb ik een aantal latten gelijmd zodat het geheel wat omhoog komt, de omlijsting word zwart.
    Achter de moskee zit een paneeltje dat verwijderd kan worden, zo krijg je een 'point of view' die ook gebruikt is in de film.

    [​IMG]
     
  15. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Was bijna het ingestorte dak vergeten, althans, wat ervan over is.
    Heb 8 koperen elektrodraden gebruikt als bewapening, gaatjes in de gevel geboord en de draden met lijm erin gedrukt. Plamuur gebruikt voor de betonrestanten tussen de draden, was een lastig klusje omdat het plamuur de neiging had om tussen de draden door te zakken.

    [​IMG]
     
  16. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ben met spuitbussen in de weer geweest, het lijkt nu nog op een ongenuanceerde puinhoop maar dat gaat goed komen als er een schuurpapiertje overheen is geweest.

    Zo was het,

    [​IMG]

    En zo is het nu,

    [​IMG]

    Als het zaakje droog en geschuurd is zal er hier en daar nog wat bijgewerkt moeten worden, daarna zijn de details zoals ramen en deuren etc. aan de beurt.
    Niet vergeten het schaalmodel nog te maken, daar draait het diorama tenslotte om.
     
  17. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Hier en daar wat geschuurd en vervolgens wat foto's genomen in de tuin, daglicht geeft een goede indicatie of de kleuren juist zijn.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ziet er heel netjes uit.
    realistisch.
     
  19. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank je wel Harm :worship:

    In de film schijnt de zon volop, om te kijken of de kleuren nog steeds goed overkomen heb ik een paar foto's genomen met zonlicht. Tot nu toe komen de kleuren goed overeen vergeleken met het origineel.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Nog 1 foto, we zijn 3 weken verder en nog steeds geen topictitel...
    Op een ander forum werd het binnen 2 dagen geraden, maar ja, dat forum is film gerelateerd :)

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina