Sikorsky S70 Black Hawk uit Black Hawk Down

Discussie in 'Diorama's' gestart door Robbie TPC, 7 aug 2012.

  1. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Thanks :worship:

    Deuren zijn okay maar de raamlijsten gaan er weer uit, ze zien er niet uit, hout is te dik.

    [​IMG]

    Voor die lijsten schakel ik over naar karton.
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Robbie, weet je zeker dat je die nog gaat veranderen?
    Ziet er perfect uit zo.
    Of ga je straks met een camera, al rijdend door de straat, een film maken?

    Ik bedoel: dat ziet toch niemand als ze verder weg zijn dan 1/2 meter?
     
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    :yes: het gaat veranderen, ze zijn echt te dik.
    Vooral bij het blauwe gebouwtje klopt de verhouding niet, het is meer hout dan raam.

    [​IMG]

    Het gordijn bij de deur is nog niet af, er moet nog een ruitjes patroon in geschilderd worden.
     
  4. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ben begonnen aan de Black Hawk, diorama even aan de kant geschoven.

    [​IMG]

    Rugleuningen en een aantal stoeltjes weggelaten omdat ze niet aanwezig zijn in de film heli,
    er komt nog een dooie piloot in de cockpit.

    [​IMG]

    Vandaag een piloot zoeken anders kan er niet verder gebouwd worden aan de Black Hawk.
     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Piloten gevonden, allemaal straaljagerpiloten ipv helikopterpiloten. jammer dan het is niet anders.

    [​IMG]
     
  6. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Piloot zit erin, nu kan in feite de twee delen van de romp samengevoegd worden, maar eerst moet er een stuk van de neus afgehaald worden.
    Aan het plafon van de heli heb ik wat draden gehangen en een paneel dat los is gekomen tijdens de crash, geeft wat extra detail ondanks dat je het amper ziet.

    [​IMG]

    Heb een continuïteit foutje ontdekt, de screenshot hieronder ligt de schuifdeur van de heli op de grond,

    [​IMG]

    Paar shots later zit de deur weer aan de heli,

    [​IMG]

    Heb nog een fout gevonden aan de kleine gebouwtjes, kom ik later op terug.
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Weer een stukje verder met de Black Hawk heli, paar onderdelen zitten scheef ivm de crash.
    Stuk uit de neus gehaald maar er moet nog een buisje op de rechterkant van de neus komen, volgens mij is die buis voor decoy flares. (kan me vergissen)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zie op om stukken uit de cockpit ramen te halen, vrees een beetje dat het raam volledig gaat barsten/versplinteren. Lastig mee te werken dat transparante plastic.
     
  8. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hi Robbie, misschien is het een optie om de stukken langs de rand af te plakken met plakjes tape van een labelwriter en dan met een scalpel erlangs steeds een stukje dieper snijden.
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zot! (en ik bedoel het dan niet als scheldwoord.....) Man, man, man, die gedrevenheid is gewoon van een andere wereld8O

    Hulde Robbie,

    Stevo
     
  10. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Robbie, na het verplaatsen van je andere draadje komt STEVO hier slijmen :yes:
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Brandaris,

    dacht het niet, maar ik moet als mod ook niet gaan zeggen dat ik fan van robbie ben;)

    Stevo
     
  12. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Piet, slijmen doet Stevo via pb ;-):D
    Dank je wel Steven :worship:

    Denk dat een scalpel een beetje riskant is, het transparante plastic is knetter hard, dat vergroot de kans dat ik uitschiet met als gevolg een snee in de vinger of een kras in het glas.
    Beste is denk ik om met een klein (0.5mm) metaal boortje de stukken eruit haal, en daarna bijvijlen.
    Ik wacht er nog even mee, het raam gaat er pas als laatste in.

    Afgelopen weekend nog twee pastelkrijtjes gehaald, oker en een terracotta kleurtje.
    De pastelkleuren moeten later wel gefixeerd worden, anders geeft het af.
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Een canopy is idd hard plastic ja. ik heb er inmiddels ook al een aantal geplakt..
    Misschien een zaagschijfje in een dremel en dan op een laag toerental.

    Ik heb al op een forum gezocht maar niet ff snel kunnen vinden..

    FF aanvulling, als je jezelf niet vertrouwd met een scalpel ;)
    Dit apparaatje heb ik onlangs aangeschaft en werkt ook erg goed voor smalle panellines.. En dan doel ik voornamelijk op nummer 2 van het geheel...

    [​IMG]
     
  14. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Die Scriber ziet er interessant uit, mesje en vijl in één. :thumbsup:
    Dremel heb ik ook aan zitten denken maar heb niet de juiste opzetstukken voor de klus.

    Gisteravond weer verder gewerkt aan de heli, paar kleine foutjes ontdekt in de bouwbeschrijving.
    Op afbeelding 34 staat dat onderdeel nr 74 op onderdeel nr 33 moet, op afbeelding 35 laten ze het onderdeel zien, maar op afbeelding 37 is onderdeel 74 verdwenen.

    [​IMG]

    Onderdeel 74 moet op de vierkante plug van nr 33, alleen het gaatje waar de plug in valt is een slag gedraaid, dat houd in dat het deel er kruiselings op komt, is niet goed, hij hoort gelijk te lopen met onderdeel 33.

    [​IMG]

    De staartrotor gaat dmv een plug op de staart, probleem is dat de staart geen plug heeft maar een gaatje, de rotor heeft ook een gaatje.

    [​IMG]

    Het zijn kleine foutjes waardoor een beginnend modelbouwer in de knoop kan komen te zitten.
     
  15. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Rotordopje gewoon passend maken en de staartrotor even met een koperdraad of een stukje sprue eraan vastmaken. Even warm maken en iets uittrekken zodat het dik genoeg is voor het gat.
     
  16. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Lijm is meer dan voldoende, de staartrotor weegt niets er is ook weinig van over na de treffer van de RPG en de crash.

    [​IMG]

    Moest de foto up-loaden via mijnalbum, photobucket heeft de laatste tijd wat problemen.
     
  17. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Na ruim een jaar de draad van dit diorama weer opgepakt, afgelopen tijd wel gezocht naar de juiste figuren die door kunnen als Somaliërs maar niets kunnen vinden.
    De enige figuren die erin komen zijn de twee Delta's die de gecrashte Black Hawk proberen veilig te stellen.

    De helikopter zelf is op een paar kleine details zo goed als klaar, de rotorbladen heb ik beschadigd door middel van gloeiendhete voorwerpen in de bladen te drukken zodat het lijkt alsof ze vervormd zijn door de crash.

    [​IMG]

    Hier en daar losgelaten onderdelen neergelegd/vastgelijmd zoals een wiel en stukken rotorbladen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De moskee heeft nog een afdakje en een aantal bankjes gekregen, verder moet er nog meer losse stenen en troep komen te liggen zodat het geheel gevuld word met meer details.
    Aangezien er geen Somaliërs in komen wil ik mij zoveel mogelijk richten op de omgeving.

    [​IMG]

    Kleurverschil van de foto's komt omdat ik de camera in twee standen had gezet, macro en zonsondergang.
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik vind het een schitterend resultaat.
     
  19. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    Robie, ik zou de rotorbladen nog verder kortwieken... die heli is met draaiende rotor gecrashed... door de gebouwen zal van die rotor niet veel meer over zijn...
     
  20. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb nog even gekeken naar een screenshot, twee van de vier bladen zijn vrijwel intact, 1 is tot ongeveer de helft gebroken.
    Het blad dat over de staart loopt moet ik zo te zien nog wel verwijderen.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina