Sikorsky S70 Black Hawk uit Black Hawk Down

Discussie in 'Diorama's' gestart door Robbie TPC, 7 aug 2012.

  1. LNP

    LNP

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Leeuwarden
    Tsja dan is het zo gevonden natuurlijk met Google:rolleyes:!

    Black Hawk Down : Super 64 Crash site......
     
  2. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Had al gehoopt dat iemand gebruik zou maken van de hint die ik gaf, niet helemaal de juiste topictitel als bij het RPF maar ik reken hem wel goed :thumbsup:
    Sikorsky S70 Black Hawk uit Black Hawk Down.

    Hier de scene waar de heli van piloot Mike Durant met callsign 'Super 64' neerstort.

    De volledige film is ook op Youtube te vinden zonder onderbrekingen: [media=youtube]Zc7uM1AqsBQ[/media]

    De film is gebaseerd op een waar gebeurt verhaal maar dat houd niet in dat alles in de film feitelijk juist is, bijvoorbeeld de plaats waar de heli is neergestort.
    Hier een originele foto uit 1993 van de locatie waar 'Super 64' is neergekomen, in een buitenwijk van Mogadishu.
    Echte crash site,

    [​IMG]

    In de film (die opgenomen is in Marokko) ligt de heli meer in het centrum van 'Mogadishu'.
    Film crash site,

    [​IMG]

    De reden van deze verandering heeft volgens mij met logistiek te maken, de ruimte die oa nodig is om de filmcrew te stallen is er niet bij de originele crash site, een gemiddelde Hollywood filmcrew bestaat uit ongeveer 200 mensen, daar komen ook nog eens een 100 tal figuranten bij. Kans is groot dat als al die mensen op een compacte filmset lopen ze de set 'vertrappen'/beschadigen, wat weer ten koste gaat aan de continuïteit.
    Daarom hebben ze waarschijnlijk ervoor gekozen om de crash sites ruimer te maken.

    Moet eerdaags beginnen aan het model van het merk Revell, klein probleempje, het is een HH-60 Pave Hawk. Er zitten wat kleine verschillen tussen de Pave en Black Hawk, is niet zo heel erg omdat de heli toch beschadigd is en daarom makkelijker 'om te bouwen' naar een Black Hawk. Zal straks een foto maken van de bouwdoos.

    De heli had ik al met tape provisorisch in elkaar gezet omdat ik hem nodig had als referentie voor de afmetingen van het diorama.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Plaatje van de Pave Hawk bouwdoos, vervelend is dat de decals die erbij zitten niet de juiste zijn, ik mis twee witte "United States Army" decals bij deze kit.

    [​IMG]

    Verder verwacht ik ook nog wat tegenslagen met de figuren, US Delta's en Somalische militia zijn erg moeilijk verkrijgbaar.
    Ze zijn er wel van het merk Ceasar, maar die zijn niet zo snel met leveren.
     
  4. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Robbie met een beetje fantasie, zelf over schilderen :yes:
     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Zelf schilderen word heel lastig omdat het zo klein is, zit eraan te denken om een model te halen die wel de nodige decals heeft. Misschien dat een schaal 1/72 F117 Stealth Fighter wel de juiste decals heeft.
    Het gaat om de decals die op de buis van de staart zitten, moeilijk te zien in de film maar ze zitten er wel.

    [​IMG]

    Het zijn de enige 2 decals die zichtbaar zijn in de film.
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Thanks Jim :worship:
    Ik moet niet alleen papier kopen maar ook een printer, de oude is beyond repair.

    Decals maak ik me niet zo druk over, de figuren zijn een groter probleem.
     
  8. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Haha, printers kosten gelukkig niet zoveel meer tegenwoordig.:)

    Figuren in 1:72 zei je he..
    Ik zal eens ff kijken of ik iets kan opduiken voor je. Ik zit momenteel op de plastic modelbouw fora dus weet wel wat bedrijven die het 1 en ander verkopen..


    alvast 2 voor je..
    http://www.marsfigures.com/
    Modern US soldiers en Mujahedin.. Misschien dat je hier iets mee kunt..

    http://www.bat-hor.com/



    Somalische rebellen zien er volgens een google ronde ongeveer zo uit:

    [​IMG]


    Dus als je Mujahedin neemt kun je wel iets aanpassen neem ik aan. Huidskleur donkerder en de hoofddoeken iets dunner schuren..


    PLUS het grote voordeel Beiden gebruiken een AK-47 of was het nou 74
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Als je op die speurtocht ook nog figuren tegenkomt schaal 1 op 12, zou je die zaak dan willen door linken aan mij?
    Alvast bedankt
     
  10. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  11. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    In de film dragen de Somaliërs vrij normale kleding, het zijn ook eigenlijk geen rebellen of militie maar de "normale" bevolking. Daartussen zit wel wat militie, het merendeel komt later.

    [​IMG]

    Het diorama staat of valt met de figuren.
     
  12. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Weer wat verder met kleuren, ik gebruik oa kleurpotloden om zoveel mogelijk high-lights en schaduwen naar voren te brengen.
    Later voeg ik ook nog zand toe, niet te veel want een korrel zand is voor schaal 1/72 het formaat van een handgranaat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Gewoon het zand fijngemalen erop strooien Robbie. Of kijken of je de potloodvulling of pastelkrijt kunt malen. Dat geeft ook een mooi kleureffect .
     
  14. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Van de week had ik de lijst een grove eerste laag zwart gegeven, geeft wat bescherming voor het hout tijdens het bouwen van het diorama, en geeft een indicatie hoe het geheel eruit ziet met een zwarte lijst.
    Alles (incl. zand) moet vast komen te zitten op het diorama, wil het geheel namelijk aan de muur hangen als een schilderij.

    [​IMG]

    Ondertussen zijn er een aantal spullen in bestelling, golfplaten en autobanden.
     
  15. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ik was niet tevreden over de kleine gebouwtjes, er zaten een aantal fouten in de constructie van de gebouwen die niet door de beugel kunnen.
    Blauwe gebouwtje met 4 mm verhoogd en het gebouwtje aan de andere kant heb ik moeten verbreden.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Lig weer een beetje op schema, nu verder werken aan de afwerking van de gebouwen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kwam toevallig golfkarton tegen die gebruikt kan worden voor het diorama,

    [​IMG]
     
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Mooi idee dat golfplaat.
     
  18. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Na het consumeren van de crackers viel toevallig mijn oog op de verpakking, ik dacht verrek, dat kan gebruikt worden als golfplaten.
    Zat er nog aan te denken om de bestelling schaal 1/100 golfplaten te annuleren, toch maar niet gedaan. Misschien dat de 1/100 plaat beter is, als die binnen is de twee soorten naast elkaar leggen en daarna de knoop doorhakken. Kan ze eventueel ook in combinatie met elkaar gebruiken, brengt wat variatie op de daken.
     
  19. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Gisteren was het bandensetje binnengekomen, vandaag opgehaald.
    Zitten nog een aantal zaken bij zoals velgen een emmer en harken, wil nog twee setjes bestellen omdat ik geen zin heb om mallen van die banden te maken.

    [​IMG]
     
  20. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    echt heel erg mooi :eek::eek::D

    superrealistisch !!!!!!!!!
     

Deel Deze Pagina