silverlit piccoz

Probleem gevonden van dat ronddraaien: de staartrotor slipt soms. Ik heb er nu een beetje lijm tussen gedaan en het probleem is opgelost (net als het probleem dat het rotortje er telkens afvliegt).

Sleurhutje zei:
Probleem gevonden van dat ronddraaien: de staartrotor slipt soms. Ik heb er nu een beetje lijm tussen gedaan en het probleem is opgelost (net als het probleem dat het rotortje er telkens afvliegt).

jeetje...bij mij zat ie juist muurvast...nauwelijks fatsoenlijk eraf te krijgen (nadat 1 blad eraf was geknapt),
ook die nieuwe zit weer met een zeer nauwe tolerantie om het asje.

mvg, Z

fbk zei:
Ik heb vandaag een nieuwe lipo in mijn PiccoZ geplaatst. Ben toen ook maar eens aan het meten geslagen en ben een beetje geschrokken hoe Silverlit de lipo oplaadt :cry:
Het laden start met 200mA, dat is een stevige 4C! Daarna neemt langzamerhand de stroom af, tot er na 20 minuten nog 55mA loopt, ongeveer 1C dus, dan stopt het laden, de spanning op de lipo is dan inmiddels opgelopen tot 4.31V!

De curve die je beschrijft klopt aardig met wat de fabrikant opgeeft. Volgens hen kan de accu 4C dus wel hebben, alleen die spanning is wel hoog.

hey

Ik heb zaterdag een piccoZ gekocht. Ik heb er allemaal tevreden reacties over gehoort, maar of ik nou die pech telkens heb of niet weet ik niet. In iedergeval de eerste die ik kocht had waarschijnlijk een zwakke motor kwam niet hoger dan 5cm. Dus die heb ik geruild, de 2e laadde niet op. En die ik nu heb vliegt 1 min goed, daarna valt het uit. Waar kan dit aan liggen? Zou het kunnen dat ik te zwakke batterijen heb?

Zo niet wat kan ik er aan doen?

alvast bedankt

blo0dstrike zei:
Zou het kunnen dat ik te zwakke batterijen heb?
Zo niet wat kan ik er aan doen?
alvast bedankt

Geen idee, ik kan alleen voor mijelf spreken. Ik heb voor de hobby 8 2500 mah 1,2 volt Accus van GP.
Deze laden de chopper op in 12 minuten, ik vloog er al 14 keer mee (dus ook 14 keer geladen en 14 keer de remote aangehad) en dan vlieg ik +- 5 minuten.
Ook is het zaak dat je na 1 x laden eerst leeg vliegt (hij stopt dan vanzelf) en pas dan weer oplaad. En ook dat oplaad proces nooit onderbreken. Helemaal leeg, dan helemaal vol.

Seg uh... Weet iemand ook perongeluk dat telefoon nr op de doos? Ik ben ook mijn staart rotortjes kwijt en zou eigenlijk ook wel nieuwe willen hebben. In de winkel kan ik ze niet krijgen en de doos heb ik al weg gegooid... :oops:

Alvast bedankt

Ron

Ik heb sinds vanmiddag ook zo'n helitje, maar hij blijft steeds spinnen ondanks het getrimd te hebben.
Hij kan niet verder trimmen. Doe ik iets verkeerd of moet hij terug.

het zou kunnen dat de staart iets krom is maar die kun je zo bijbuigen als het nodig is.
je hebt er ook een beschrijving bij gekregen als het goed waar dat ook bij staat.
doet hij het natijd nog steeds dan zou er idd wat mis kunnen zijn.
wat ook kan is dat de achterste propellor beetje scheef is. kwestie van buigen.

Is dit leuk om me te oefenen naast FMS, of kan ik beter coaxial nemen...

ik heb hem nu een week of 2 ben zeeer tevreden ik houd hem aardig onder controle.

ik heb alleen soms een probleem.
soms begint hij ineens super hard te tollen echt heeel hard en dan stort hij neer en gaat het led lichtje anders flitsen veel sneller.
dan moet ik het gas uit zetten en dan wachten tot hij normaal flitst.
dan vliegt hij weer.
ik ben er al achter dat dat flitsen een beveiliging is voor je motor als ik de grote rotor tegen houd en gas geef valt hij na ca 2 sec uit.
en gaat hij snelller flitsen.
dus soms in de lucht gaat er iets mis heeeel vreemd want dan beweeeg ik wat met de rotor as en doet hij et weer gewoon.

roderick_schmitz zei:
niet verkeerd. Nu nog een filmpje van iemand van het forum die hem zo gcontroleerd houd.
Is toch niet moeilijk? Denk dat iedereen die hem even heeft hem wel zo onder controle kan houden

ja das idd waar.

ik zie hem niks revulutionairs doen ofzo.
hoe hij ermee vliegt kan iedereen het na zon 2,5 week of sneller.

Heb juist even in de rapte een vluchtje gefilmd, soms wel buiten het beeld (dacht dat camera meer naar rechts stond gericht) maar zoals je ziet is het niet echt moeilijk om stabiel met de PicooZ te vliegen. Grtz
[media=youtube]CAHfWOCbWS4[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back