silverlit piccoz

plaatje is toch dat plastic dat op vier punten gelast is aan rotor ---> neen niet los
en er zit normaal geen speling op het geheel

dingetje zei:
Ik lift maar even mee op dit draadje...

Ik heb sinds kort ook een picooz maar na het 2e of 3e vluchtje kreeg ik 'm niet meer gecallibreerd. De heli bleef doordraaien en de heckrotor leek onvoldoende vermogen te leveren. Ik las hier dat een druppeltje lijm zou helpen, maar het rotortje zat vast genoeg.

Wat bleek? Even het asje smeren met WD-40 en het probleem was opgelost. :P

Misschien dus een tip voor anderen die hetzelfde probleem hebben.

Wat heb je juist gesmeerd, een waar ?
Heb net het zelfde probleem namelijk.

Groeten,

:)

Wel een kanttekening, WD 40 is absoluut geen smeermiddel zoals olie of iets dergelijks :teacher:

Stevo

heey mensen,

weet iemand toevallig of conrad ook nog op de beurs staat in dortmund? en of hij daar toevallig ook nog staartrotortjes bij zich heeft voor de piccoZ?

alvast bedankt,

grtz

[/media]

die van mij met hammerhead mod en staartvlak vergroot :D

piccoz toolbox

ik weet niet of deze site al eens gepost is, zo niet bij deze..... wat je nog meer met je picooz kan doen 8O

Laatst bewerkt door een moderator:
zo ik heb die site eens een beetje bekeken, het is echt werkelijk heel leuk om te zien wat mensen wel niet van zow'n klein heli-tje maken!! :D
heel leuk gedaan!

Bart

Yo,..wie heeft hier z,n picooz al lopen pimpen ?
Ik ben er mee bezig alleen,.trek ik het staartje perongeluk uit de body,.dus die 2 mini draadjes voor de staartmotor braken af in de staart zelf.
Aangezien dat onmogelijk is op weer in die staart te krijgen ga ik het wel buiten langs laten lopen.
Nou zit ik alleen met 1 probleem,.wie is plus en wie is min ?
Ik vermoed het roodkoperen draadje plus is en de geelkoperen draadje de min maar zeker weten doe ik het niet en de boel kortsluiten is zo zonde.
M,n flukmeter is naar de ballen dus zelf testen kan ik ook niet,..
Heeft iemand die kennis in huis voor mij ? :D

IMG_0006-10.jpg

Notes: For the tail motor: One of the tail motor wires is red, the other is copper coloured. Red one is soldered to + of the battery, the other one is soldered to the M1 pad.

Zegt genoeg denk ik? Kijk bij receiver mods op de link van Magic2002

Ik heb er ondertussen weer een bij,.

Een mod die ik graag wilde was een verwijderbaar cockpit glas zo dat ik makkelijker bij de lipo kan komen als hij ooit op is,.hoef ik dat ding niet open te slopen.
Maar wel leuk om te delen waar ik ,m vandaan heb,..
Het houdertje waar hij op staat als je ,m uit de doos trekt :D
En daar heb ik het er uit geknipt,..
IMG_0004-11.jpg

En deze keer propellor/wieken bescherming er op,..en deze keer met opzet het usa embleem op z,n kop gezet.

IMG_0013-5.jpg

En ik had er een perfect kistje voor gevonden op zolder van een oude mini schroeftol 8)

Kan ik ,m makkelijker vervoeren,..

IMG_0020-4.jpg

En weer vliegen gezien de ander uit elkaar liggen voor verbouwing,.

Ik heb twee PicooZ beide wat veranderd.
In de eerste (Rode) heb ik een led-lampje ingebouwd. Ik heb de stroom beperkt tot 12 mA door er een voorschakel weerstand van 20 ohm voor te zetten.
Het is een heel fel 3mm ledje en geeft ondanks de beperking van de stroom verbazend veel licht. Kost wel wat vliegtijd door de extra stroom en het gewicht. 10% korter denk ik .
In de andere (blauwe) heb kogellagertjes en een nieuw asje van 1 mm carbonstaaf gezet. Ook heb ik de accu vervangen door eentje van 60 mAh.
Het resultaat : Veel stiller en soepelere loop geen rauwe geluiden meer en een langere vliegtijd door het soepele lopen en de grotere batt.
Het gewicht is nagenoeg hetzelfde gebleven.
Link voor lagers en lipo accu : http://www.indoorflyer.co.uk/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&productid=135
Je moet wel geduld hebben voordat je de bestelling binnen krijgt , duurde 14 dagen bij mij.

Als je de foto's bekijkt van de twee accu's zie je dat de originele accu wat elektronica heeft en de nieuwe niet.
Nu weet ik niet wat het doel van deze extra schakeling is . Beveiliging tegen overladen? Beveiliging tegen te ver ontladen? Het groene laad lampje gaat pas uit bij 4,26 - 4,30 volt dat is erg hoog en weet niet of de vervangende accu daar wel tegen kan,misschien moet er een kleine voorschakel weerstand voor zodat de laderafschakeld bij 4,20 volt?.
Wie heeft een antwoord?

Groet aan iedereen en probeer ook je PicooZ eens te pimpen!

frans

Ik heb ook andere vliegtuigjes van silverlit en die wat veranderd kijk op : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=58410

T800 zei:
Ik heb er ondertussen weer een bij,.

Een mod die ik graag wilde was een verwijderbaar cockpit glas zo dat ik makkelijker bij de lipo kan komen als hij ooit op is,.hoef ik dat ding niet open te slopen.
Maar wel leuk om te delen waar ik ,m vandaan heb,..
Het houdertje waar hij op staat als je ,m uit de doos trekt :D
En daar heb ik het er uit geknipt,..
IMG_0004-11.jpg

En deze keer propellor/wieken bescherming er op,..en deze keer met opzet het usa embleem op z,n kop gezet.

IMG_0013-5.jpg

En ik had er een perfect kistje voor gevonden op zolder van een oude mini schroeftol 8)

Kan ik ,m makkelijker vervoeren,..

IMG_0020-4.jpg

En weer vliegen gezien de ander uit elkaar liggen voor verbouwing,.

hoe heb jij je picooz zo gemaakt ik wil dat namelijk ook wel!

Back