Lijkt mij dat 7075 een goede keuze is.
Verder met de vleugel.
Was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe bouwplank. De huidige plank was prima maar alleen wat hard. Bouwspeldjes wilde er niet echt makkelijk in met als gevolg kromme speldjes.
De plank bekleden met een laag hard balsa was een mogelijkheid. Of nog mooier kurk linoleum.
Kurk linoleum kan je kopen bij de hobby/ knutselwinkel voor het maken van stempels, snedes.
Kreeg een tip dat oude prikborden ook bekleed waren met kurk linoleum. Maar ja waar haal je zo een bord vandaan, nou uit de kringloop winkel was het antwoord.
Prikborden zijn schijnbaar uit de tijd en worden afgedankt en eindigen naar het schijnt in de kringloopwinkel.
Laatst wat spullen bij een kringloopwinkel afgegeven en dan kijk ik altijd even binnen of er wat leuks te vinden is. Wel U raad het al daar stond een prikbord van 100*76 cm te koop voor wel 3 euro. Het bord was mooi recht dus maar snel gekocht.
Nu is 76 cm breed iets te veel voor mijn bouwtafel. Hup de zaag erin. Resultaat twee top bouwplankjes voor €1.50 per stuk
Zo en nu de vleugel......