Simplex 40 opknappertje

Stabilo en kielvlak bespannen en afgewerkt met Eazydope. Vleugel bespannen is het volgende klusje, daarna de romp.

IMG_20191127_223109013.jpg

Aan een meer bijpassende radio wordt ook gewerkt.

IMG_20191127_223218711.jpg

Heeft die zender een halve eeuw onder een stolp in een museum gelegen? Bizar, zo netjes als die er nog uitziet:)

De vleugel ziet er prima uit Frans , mooi gedaan :thumbsup: het blijft toch ook mijn favoriete bekleding voor de "oudjes", ook krijg je het mooi rond de tippen , ik zet het ijzer dan iets hoger in temperatuur .

Svenson Flappy tip
37.JPG

Groeten Jef

Ik had niets anders verwacht dan dat die tippen onder jou handen goed zouden komen.
Dat vlies oogt verrekte mooi in ieder geval!

'Poly-Prop'... klinkt als intensive care... in de vitrine dan :)
Doe mij zo een kast in editizione Jeti? :yes:
Puur voor de sfeer... louter nostalgie...

Toch nog effe een technieken-vraagje?
Is het houtwerk tevoren in de Easydope gezet, of is omdat er geen water aan te pas komt, niet meer nodig?
Bij een papier of zijde bespanning, oude stijl, werd het werkstuk geheel is de spanlak gezet.

Het hout is eerst met Balsalock (Orastick) ingesmeerd.
Dit omdat het vlies geen lijmlaag heeft.
Dan het vlies opbrengen als krimpfolie en met warmte strak spannen.
Hierna behandelen met Eazydope of spanlak.

Dank voor de uitleg. Dat spul zou nu eens in een spuitbus moeten komen...
Heeft een chipszak een tweede leven...
'Balsalock'... Heb potjes met Ora Heisssiegelkleber staan... (ja met 3x S... geschreven)

Romp al deels bespannen met Oracover. Niet zo vintage maar wel handig met een wonderolie sputterende diesel. Maakt goed schoon.
Motor compartiment ook in de verf gezet, T-Ford zwart.

IMG_20191215_174806315.jpg

Landingsgestel met J-bolts gemonteerd.

IMG_20191215_175004597.jpg

Op het spuiten van de tippen en wat letters na is de Simplex klaar. Eerst als E-versie vliegen. Zwaartepunt lag eigenlijk gelijk goed, geen lood nodig. Met dank aan de 90 gram wegende set wielen. Bij de D-versie moet er 35 gram lood bij of een zwaardere ontvanger accu.
Geheel weegt nu net over de 500 gram, prima.

IMG_20191223_174732785.jpg

IMG_20191223_174808595.jpg

Back