Sind ginds komt de .........

Discussie in 'Beginners' gestart door Roy, 26 feb 2003.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Aha, nu komt de aap uit de mouw!:wink:

    Ook ik kan met een 6,5 op een Westerly allerlei leuke kunstjes. En toch hou ik 'm heel (zou ook tamelijk ontluisterend zijn als me dat niet lukte...).
    Maar het gaat er niet om, wat WIJ leuk vinden. Het gaat om de beginner, die hier uiteindelijk solo mee moet gaan vliegen.

    Die geeft gegarandeerd een keer volgas, als dat absoluut niet kan en waar het dan met een 4 cc nog reparabel is, kun je met een 6,5 alles afschrijven.
    Niet hoe het onder mijn hands-on begeleiding gaat, maar hoe tijdens het hands-off oefenen, dat is mijn grootste zorg.

    Als je perse met 6,5 wilt beginnen, neem dan ook een passend model -iedere willekeurige .40 trainer van 2,5 kilo met rolroeren does the job- maar het is een beetje als leren autorijden in een 3liter GTI met automatisch geschakelde bak, je komt ergens halverwege binnen.
    Zoals Richard een keer terecht opmerkte, hoef je heus niet op de driewieler te beginnen, maar als je om je heen kijkt, zie je automobilisten, die nog steeds geloven dat ze op de brommer zitten. Ze rijden nog even beroerd en aso... Kortom, die verkeersles op de fiets in de basisschool zou wat langer doorgevoerd moeten worden.
    Vandaar -talking planes again- dat ik pleit voor een zo simpel mogelijk model, waar alles -met de hand- moet. Mijn ervaring is, dat je daarmee de leerling het snelst naar een punt van zelfvertrouwen en solo kunnen vliegen toebrengt. En bij dat concept hoort ook dat gelimiteerde motorvermogen.
     
  2. PeterL

    PeterL Guest

    Weer een update jongens roy is stiekem veder gegaan met de romp :eek: :lol: het volgende proces word stabilo en roeren er op zetten en dan tankje servos ontvanger en accu inbouwen. hier een paar fototjes thanx to roy

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    op de onderste foto lijkt hij zo krom als een banaan, ik neem aan dat het in het echt wel kaasrecht is he :wink:
     
  4. Roy

    Roy Guest

    @gerald, ik zal als die af is, een foto recht van voren zonder verdraaiing maken. En deze foto's zijn verkleind, waardoor er een wat vertekend beeld ontstaat.
    :roll:
    Roy
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik maar kijken en verrek, ineens zie ik het ook....

    [​IMG]
     
  6. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Dat zal strak vliegen!!

    Maar ja.. 3 keer links is ook rechts... 8)
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Zie ginds komt de...... hoepel??
     
  8. PeterL

    PeterL Guest

    nee zie ginds komt de... img editor
     
  9. PeterL

    PeterL Guest

    Zo weer wat spulletjes gekocht. 4 servos en ontvanger accu en 8x 1,5 mm balsa voor het indekken van de vleugel die van schuim gemaakt word. En nu nog de ontvanger en motor en dan zijn we er zon beetje :lol: als die werkgevers nou eens optijd zijn met betalen :evil:
     

Deel Deze Pagina