Single Channel enkel rudder A1 zwevers

Oh zeker, maar eerst...
Kwam de postbode net brengen.:banana::banana::banana::banana:

IMG_20220103_125754.jpg

Het zou afdoende moeten zijn voor een towline start dan kan je vrij subtiel trekken, voor als je ook bungee wil staren zou ik het midden misschien toch wel wat extra verstevigen.
Naar mijn ervaring, zeker met vuren liggertjes, zijn deze vleugels sterk genoeg, behoudens dat ze ontworpen zijn voor tissue bekleding waardoor ze toch wel minder stijf zijn dan met ora of iets dergelijks.
''Vrij subtiel'', daar heb ik in ieder geval nog nooit aan gedaan en dat verdroeg zich ook niet met de wedstrijdpractijk: zal niet nodig zijn.
Ook met de bungee verwacht ik geen probleem met dit vleugeltje, maarja, ook van mij krijg je geen garantie natuurlijk.

Nee, niet plakken, maar lezen.
Tis een boek over de plaatjes die op de bouwdoosjes van airfix stonden/staan.
Beetje jeugd sentiment :jan:

Mijn vleugel op de Aiglet voelt heel stijf ga er vanuit dat die meer dan sterk genoeg is voor de bungee of voor aan de lier.

De Aiglet heeft een dikker profiel 10% versus la Mouette 7.5%, tel daarbij een extra ligger op en extra hulpribben die een soort D-box vormen en dan krijg je een aanzienlijk stijvere vleugel.
Het ligt natuurlijk ook aan het elastiek of de lier, als het elastiek maar dun genoeg is gaat het altijd.

Denk dat e folie gecombineerd met tissue ook veel stijfheid geeft , maar goed we gaan het zien met de maiden.
Moet eerst nog iets van 60gr lood in de neus kwijt zien te raken.

Extra garantie genomen, klein extra liggertje in het vleugelmiddendeel gezet.
Duidelijk een stuk steviger geworden.

IMG_20220105_155911.jpg

Eerste tipje zit eraan.

IMG_20220105_155854.jpg

Oh, zit zo beetje in dezelfde richting. Had wellicht de achterste ligger van balsa kunnen maken. Maar ja, wist niet dat die ligger aan de onderzijde erbij zou komen. Bij de tipjes de achterste ligger wel uit balsa gemaakt.

Begint al op te schieten.

IMG_20220105_214748.jpg

IMG_20220105_214756.jpg

IMG_20220105_214942.jpg

Back