Sist Focke Wulf 190-A8

• Topicstarter Topicstarter lamlippy
  • Startdatum Startdatum
hmm, warbirdcolors verf wil ik ook gaan gebruiken, hoeveel had jij ongeveer nodig?

Veel minder dan gedacht, maar goed, ik heb dan ook voor het eerst een airbrush gebruikt, ervaren mensen hadden dit wellicht geweten (hoewel ik geadviseerd ben door iemand die de warbird verf ook op hetzelfde model gebruikt heeft).

Het meeste heb ik lichtblauw gebruikt (RLM 76), maar dit omdat ik de gehele onderkant een keer geverfd heb en alles er weer af gehaald heb. Zeg maar een heel blikje van een half pint.
Van de camo kleuren (RLM 02 en RLM 74) heb ik iets meer dan en quarter pint gebruikt.
En dan natuurlijk wat wit en zwart voor de spinner (moet ik nog een fotootje van schieten) en de markeringen.
Nog even voor de duidelijkheid, het gaat om een 1:5 model.

Groeten Michiel

ps, waar is in Nederland de warbird colour verf eigenlijk te krijgen, ik heb de verf in Engeland besteld?

Ziet er goed uit Michiel, wanneer gaat de motor geplaatst worden? En vooral, wanneer is de maiden? Daar moet je me even voor bellen, daar wil ik bij zijn nl :mrgreen:

Ramptoerisme wordt niet gewaardeerd ;-)

Veel minder dan gedacht, maar goed, ik heb dan ook voor het eerst een airbrush gebruikt, ervaren mensen hadden dit wellicht geweten (hoewel ik geadviseerd ben door iemand die de warbird verf ook op hetzelfde model gebruikt heeft).

Het meeste heb ik lichtblauw gebruikt (RLM 76), maar dit omdat ik de gehele onderkant een keer geverfd heb en alles er weer af gehaald heb. Zeg maar een heel blikje van een half pint.
Van de camo kleuren (RLM 02 en RLM 74) heb ik iets meer dan en quarter pint gebruikt.
En dan natuurlijk wat wit en zwart voor de spinner (moet ik nog een fotootje van schieten) en de markeringen.
Nog even voor de duidelijkheid, het gaat om een 1:5 model.

Groeten Michiel

ps, waar is in Nederland de warbird colour verf eigenlijk te krijgen, ik heb de verf in Engeland besteld?
aah, danke:)
ik heb een 1:7 model van de D9, zal denk ik iets minder dan een half pint voor nodig zijn....
dit heb ik als lijstje voor mijn focke-wulf gemaakt, zal wel goed zijn gok ik...

3X 1/4 pint tins -RLM04, RLM 21, RLM22

3X 1/2 pint tins -RLM74, RLM75, RLM76

1X 1 pint tins - primer 00

maar als ik zo de plaatjes naast de verfkleuren bekijk ( op fighteraces.co.uk) denk ik dat ik in plaats van RLM 75 beter RLM 71 kan gebruiken:?
dit schema ga ik toepassen...:
155152326_5_0zuL.jpeg

warbird colours word zover ik weet in nederland niet geïmporteerd, op www.warbirdcolors.com staat dat fighteraces het officieële europese distributiepunt is;)

maar als ik zo de plaatjes naast de verfkleuren bekijk ( op fighteraces.co.uk) denk ik dat ik in plaats van RLM 75 beter RLM 71 kan gebruiken
dit schema ga ik toepassen...:

naar fakten kijken Danny niet naar plaatjes.:D

Mvg Johan

Spinner, Luftschraube en propellor zijn ook in kleur.

Foto-IJWI73QA.jpg

Foto-QXVCA6NG.jpg

Foto-BRVWILXE.jpg

Foto-KUSW84RT.jpg

Groetjes Michiel

Ziet er prima uit man. Wordt tijd dat ik deze eens in het echt kom bewonderen :D

Nog verdere vorderingen gemaakt?

zekers, hij ziet er inmiddels "gebruikt" uit :-)
heb alleen nog geen plaatjes.
ik zou zeggen: kom hem eens in het echt bewonderen.

Groeten michiel

Betekent dat dan niet gewoon een handje kiezels nemen en er tegen aan gooien totdat het gewenste resultaat bereikt is? :mrgreen:

Weer eens wat fotootjes van de vorderingen.
Cockpitinterieur zit er volledig in.
Weathering is ook klaar, wellicht hier en daar nog wat kleine dingetjes,
Ik ben redelijk tevreden zoals ie er nu bijstaat.
Eigenlijk alleen nog de decals (waterslides) en de clearcoat en dan is ie qua afwerking klaar.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Foto-K6IFH6RO.jpg

Foto-N46VOJQW.jpg

Foto-XATKSHWD.jpg

Foto-RNFX7IRN.jpg

Foto-IT4LDHEE.jpg

Foto-KZIKW7GO.jpg

Foto-SSID87NG.jpg

Foto-EM8TOLQA.jpg

Foto-SP78XCKY.jpg

Foto-NRFAQBU4.jpg

Foto-J8AZXZIT.jpg

Foto-AZYXNEWV.jpg

Foto-TS88EUID.jpg

Foto-TS88EUID.jpg

Foto-4WTEPF3V.jpg

Foto-DQHNRQ8B.jpg

Foto-FC6UU8NA.jpg

Groetjes Michiel

Ziet er prima uit Michiel, kan je een schatting maken hoeveel uurtjes hier nu inzitten?

Nu de volgende stap in het verhaal :rolling:

Aahhhhhh.....ERG MOOI geworden Michiel !!! Respect !

Ik moet zeggen dat ik het bouwen van een dergelijke prefab GFK-kist nooit echt als bouwen heb beschouwd.....maar dit stukje werk is super ! :proost::thumbsup:

Groet,

Bob

Hoi Michiel,

Ziet er geweldig uit...Vergeet niet om de cockpit ook enigzins te weatheren...:puppydogeyes:
Van binnen kan hij natuurlijk niet schoon zijn als ie dat van buiten wel is.....;)

En een mooie piloot niet achterwege laten...

Martin

Zal idd de cockpit nog wat weatheren, staat voor dit weekend op de rol, samen met de decals en nog wat extra weathering (scharnieren die wat "oil runs" vertonen).
Ik heb major Krauer aan boord, zal ik ook nog eens een fotootje van schieten :-)

Komend weekend meer.

Groeten Michiel

Back