Sist Focke Wulf 190-A8

• Topicstarter Topicstarter lamlippy
  • Startdatum Startdatum
Decals zitten er nu ook op, kostte meer tijd dan gedacht, maar ja, what's new in onze hobbie :-)
Cockpit is nu ook wat geweathered, nog wat kleine dingetjes en dan de clear coat.

Foto-WS4M8NNH.jpg

Foto-GQ7LG6GS.jpg

Foto-J3KMFABO.jpg

Foto-HWRGKEWH.jpg

Foto-I8A4QJTI.jpg

Foto-SUZRO3TL.jpg

Foto-A4YMVNXE-1.jpg

Foto-VHXGUTZ3.jpg

Foto-AY8AHBXI.jpg

Foto-AT8Z3RCC.jpg

Foto-AIESHJ6D.jpg

Foto-SJ7368RC.jpg

Foto-SJ7368RC.jpg

Foto-T3Z8LWVV.jpg

Groetjes Michiel

Hij zegt wel dat het een model is maar volgens mij heeft hij gewoon het originele model daar staan (en dus wat getruukt met photoshop :rolling:)

Nu de motor nog Michiel, geef maar een seintje als je er gereed voor bent :D

Michiel,
Heb je al vaker modellen geweathered zien er heel overtuigend uit.

Ton

Nope, is de eerste keer. Zelfs nog nooit eerder een airbrush gebruikt........
Lang leve Internet, alle tips en trucs gepikt van anderen :-)
Geduld wil ook wel helpen ;-)

Groeten Michiel

Nog maar weer weer eens wat fotootjes van de 190 zoals ie er nu bijstaat.
Nog steeds geen tijd gehad voor de blanke lak.....

Foto-ZWZHG6YC.jpg

Foto-BEDK7GHU.jpg

Foto-MTMQUQWY.jpg

Foto-UCCOJC3Y.jpg

Foto-78QCQICS.jpg

Foto-6NTZUIRD.jpg

Foto-ADGVCQCO.jpg

Foto-IRVCYKI4.jpg

Foto-76WP3V4I.jpg

Groeten Michiel

Ja.... dies mooi ja :thumbsup:

Doet me denken aan:....

Flugwerk%20Fw190A-8%20Duxford%202007.jpg

Die ik hopelijk vliegend mag gaan bewonderen deze zomer op Duxford

:mrgreen:

Maarre exellente kist die je daar hebt!!

Mzzl,

Tjen il-Vec

He verdorie,

Waarom zijn u altijd die Engelsen/Amerikanen in de meerderheid.

Wordt tijd dat ik de Pfeil weer eens ga pakken zodat we nu eens echt op elkaar kunnen jagen :yes:

2009 op Oss ?????
(dan vliegt die FW van Danny ook hoop ik :lol: )

Nog steeds geen tijd gehad voor de blanke lak.....

dit is toch ook niet nodig bij warbirdcolors? daar zitten van de fuelproofer flesjes bij... of is het om de weathering te beschermen?

@berto
mijn wulf zal wel vliegen in oss dit jaar, wees maar niet bang, ik heb hem vandaag bijna geheel in de primer gezet, ik moet alleen nog een nieuwe motorkap en een nieuwe cockpitkap laten vacuumvormen. de motorkap is toch niet schaal genoeg naar mijn zin...

De warbird colour verf is idd fuel proof als je de cross linker gebruikt, maar zoals je al zegt, is de weathering niet fuel proof en ook de water sliding decals zijn niet fuel proof, bovendien geeft de clear coat wat extra bescherming voor de verf, ook wel prettig.
En als laatste, ik heb voor wat kleine dingetjes geen warbird colour verf gebruikt.

Groetjes Michiel

Is al vaker gezegd, maar ik wil toch ook wel ff kwijt dat die FW190 heel erg mooi is!! Nu maar hopen dat ie ook zo vliegt :D

Als het een Meister is wel ja maar dat geven ze in het filmpje niet prijs.

Valt me wel op hoe "gemakkelijk" die kist vliegt.

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest wegens andere bezigheden, en tot mijn spijt is mijn (af)bouwverslag van mijn Focke verwijderd.
Dan maar even een nieuw topic starten.

Berto is bereid samen met mij de technische puntjes op de i te zetten (lees: tips en trucs om hem vliegend te maken).
Helaas is het mijnerzijds nog niet gelukt om een afspraak met hem te maken.....shame on me.
Binnenkort de telefoon maar eens ter hand nemen om daadwerkelijk een afsprak te maken.

Ik heb nog wat details toegevoed aan de 190. Aan de onderzijde zitten nogal wat antennes.
Die zitten er nu allemaal op.
Ik heb de antennemast op de staart een "mutsje" gegeven zoals dat hoort.
Ook wat uitlaten toegevoegd, eigenlijk te kleine diameter, maar ik had even niets anders liggen......later nog eens aanpassen.
Ik heb hier en daar nog wat weathering toegevoed of juist weggehaald. en voor een deel staat ie in de blanke lak.
Spijtig is wel dat niet alle decals tegen de blanke lak konden, misschien heb ik die in eerste instantie niet goed aangebracht, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daar mee moet. Wellicht afschuren en nieuwe aanbrengen.

Hier onder wat fotootjes.

Groeten Michiel

Foto-Z8IIQD7S.jpg

Foto-EH3LVZXY.jpg

Foto-LZI8H6FS.jpg

Foto-CEEMU4J7-1.jpg

Foto-QLN8TG3I.jpg

Foto-C4XSWJ6L.jpg

He Michiel, leuk dat je weer bent verder gegaan. Laat even weten als hij de doop gaat krijgen, ik wil er wel bij zijn indien mogelijk.

Ik heb uit je andere draadje de bovenstaande tekst maar even hier neergezet, blijft het even overzichtelijk.

Back