SJ4000 Topic

Het is geen saturation, maar kleur geel zit er te veel in en ik vind dat het er hier en daar wat "blurry" overkomt

zit even met nabewerking te kijken van dat filmpje, het is een combi van saturatie, geel en contrast. Eens even kijken wat er mee kan. ook weer een leuke oefening voor vegas skills.

Twijfel over deze cam (sj4000) voor op de spider, dus even gekeken wat je kan met nacorrectie. rechts originele beeld van Chris, links aangepast. (op basis van youtube source, die waarschijnlijk minder is dan origineel.)

Aanpassing,
Minder saturatie,
Minder geel,
Meer contrast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan veel met nabewerking doen met alle beelden, maar voor een beetje fpv fun videos wil je out of the box wqt fatsoenlijks.
Vind in jouw nabewerking dat er te weinig contrast in zit. Groen moet ook wat meer "poppen" en boom detaills verlies je in de schaduw.

ik moet zeggen, qua instellingen

kwaliteit en beeld staan op normal( je kan nog op fijn zetten ook)

hier had ik de exposure net 1 stande boven 0 gezet(omdat de vorige redelijk donker was) maar nu was het wel brandende zon, en daardoor waarschijnlijk wat overkil geworden...)

bedankt in ieder geval voor de input, kan alles maar verbeteren!!

hallo,

ik heb ondertussen al enkele keren gevlogen met de sj op mn hexa en andere toestelletjes.

nu wou ik hem op mn fpv setje aansluiten ( net zoals ik met de mobius deed)

maar hier loopt wat mis.
je moet de camera op tv out zetten;

dan krijg ik enkel op mn scherm een half roze scherm met erboven een witte strook en er staat een icoontje op met HDR
start ik filmen dan komt bovenaan het bolletje wel rood zodat hij aangeft dat hij filmt. ook osd aan en uit zetten vanop de camera is zichtbaar. maar geen beeld
ook niet als ik verander van pal, enzo...

zet ik de camera uit dan komt er wel sjcam op het scherm (tijdens het afsluiten van de camera...

iemand een oplossing

Pin me er niet op vast, maar de sj4000 is volgens mij pas vanaf een bepaalde productiedatum geschikt voor av out.

1 van de eerste testvluchten, zonder demping en gimbal rechtstreeks onder de F550 gemonteerd:
Al een wat betere opname:
En de meest recente:
Volgens mij allemaal op de standaard instellingen. Ben nog aan het onderzoeken wat de hdr functie nu toevoegd.

Ik heb ook nog een filmpje waarbij ik hem als dashcam heb gebruikt:

Ook heeft deze camera de optie om elke 5 seconden een foto te maken (niet tegelijk met filmen, zoals de gopro dat heeft) maar voor sommige situaties is dat toch wel handig.

OK, Ik heb een iets oudere firmwareN20140707v01. Geen idee of het bij mij zou werken, maar ik heb net een kabeltje besteld, dus ik ga het wel zien.

manmanman wat n pech.

gisterenavond nog superbeelden gefilmd:p
vandaag schuift de camera van een map af, tikt op de tafel en lens gebroken...:(

was nochthans niet zo hard! iemand een idee waar ik een replacement lens kan vinden?

groeten

Dan zou ik eerst kijken of je de lens er überhaupt wel uit kunt krijgen. Hij lijkt veel op de gopro, maar kan me niet voorstellen dat de lenzen uitwisselbaar zijn.

:thumbsup: Ben wel heel benieuwd of het past, ik heb nl het vermoeden dat de gopro lens beter is dan de sj4000.

Edit: filmpje gevonden

is eentje besteld...in uk voor 10euro, past op de sj staat in de beschrijving...

en nu maar eens kijken om wat lens protectors te kopen:p

je hebt ook polarized en UV filters ( zit hier een verschil in?)

en wat is het voordeel van een 52mm tov een 37mm?

je kan natuurlijk ook gewoon een kapje op zetten, maar nu we toch bezig zijn:p

Volgens mij is die SJ4000 dezelfde als de Turnigy HD action Cam, de Sunco Dream 2, Pro Oculus plus Sports HD DV, en waarschijnlijk zoveel andere...

Ik heb dus zo'n Dream 2 besteld via amazon.de voor €75 en het initiële plan is gewoon beeldje schieten, en na verloop van tijd FPV, maar als die niet kan opnemen tijdens het voorzien van video out ga ik misschien toch maar naar een fatshark packet deal incl camera...

Ja, hij wordt zowiezo onder verschillende namen verkocht.. en het is zelfs nu gebruikelijk om een nog goedkopere kloon te verkopen.. een kloon van een kloon dus.. verschillen zijn echt minimaal te zien. Volgens mij was er zelfs al een gekloonde wifi versie voordat er een 'originele' sj4000 uitkwam met wifi..

De sj4000 is inderdaad een OEM product, en oa de turnigy is dezelfde camera. Maar.....de clone versies van de sj4000 zijn beduidend slechter, deze gebruiken een andere chipset, een andere cmos en een andere lens. De beeldkwaliteit is hier door stukken minder dan de echte sj4000.

Back