SJM-400 V2 topic.

Hoi allemaal,

Ik heb besloten om het toch eens te gaan proberen met een echte CP heli, en daarmee ben uit uitgekomen op de SJM-400.
Het enige probleem is dat ze 2 versies verkopen.

De eerste is v1, deze kost 149,00 euro en er zit een reserve onderdelen pakket bij (bladen, asje, etz.).
De tweede is v2, deze kost 165,00 euro, is schijnbaar een verbeterde V1, maar er zit geen reserve onderdelen pakket bij.

Nu vroeg ik me dus af, weet iemand wat ik het beste aan kan schaffen?
Beter chassis en mooiere kroon, of wat goedkoper en wat reserve onderdeeltjes erbij.

V1:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=1076
http://www.rctechnics.nl/redirect.p...rohobby.com/Maxpro/ProductDetails.aspx?ID=109

V2:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=1394
http://www.rctechnics.nl/redirect.p...rohobby.com/Maxpro/ProductDetails.aspx?ID=285

Grts,
Sven

Ga voor de V2, ik ben ooit voor een oude versie van een andere heli gegaan en die was niet voor niks geupgrade naar een nieuwe versie...

Ja dat dacht ik al. :P Nouja, niemand heeft me wijsgemaakt dat modelbouw goedkoop zou zijn. ;)

Als je eens wat dingen naast elkaar zet:
IMG_6182.JPG

08170061.jpg

IMG_6173.JPG

0817007.JPG

Dan zie je eigenlijk ook wel waar die paar extra knaken aan op gegaan zijn he? En als ik zo eens naar de onderdeel prijsjes kijk, waar gaat et dan nog over. Tailblades voor 2.15 euro, volgens mij zijn die mormels voor de DF04 nog duurder. Of een set fiberglas bladen voor 17,50, dan valt et eigenlijk best mee. :P

Ik ga maar gewoon lekker voor de goude blingbling. 8)

Ik vind dat hele ding wel vrij absurd vergeleken met wat ik tot nu toe gezien heb. Die kap alleen al. :P

Kleine vordering. Ik heb nu uitgezocht wat erin zal gaan.

Mijn setup wordt et volgende.
Heli: SJM-400 v2.
Motor: 3800KV brushless outrunner motor die al bij de heli zit.
ESC: Tsunami 30 in Helimode.
Accu: Aeronuts 3s 12~16C 2200mAh lipo.
Servos: 3x Towerpro SG-90 voor Cyclic, 1x HDS-577 Digital voor Heck.
Gyro: GY401.
Ontvanger: MkZ Sexta.

Daarmee KAN die zo vliegen:
[video width=400 height=350:735783b123]http://www.sjm400.com/downloads/SJM400.wmv[/video:735783b123]

Wanneer IK dat zo kan, is nog maar de vraag :lol:
Ik vlieg voorlopig alleen nog n beetje rustig, hooguit wat hangen in de bocht als ik et helitje al n beetje ken. ;)

Vanavond even alles bestellen, en met n beetje geluk over 2 weken de eerste poging.

Mooie heli freak :thumbsup:

Welke zender ga je dan gebruiken?
Zou de canopy van v1 ook op de v2 passen denk je? deze vind ik net iets mooier als de v2 maar goed dat is een bijzaak.
Heb ook al zitten te kwijlen bij deze heli :mrgreen:
Kan alleen geen keuze maken i.v.m weer en ik 2 linkerhanden heb ivm afstellen :cry:

rtf helies heb je wel maar geen rtf manual voor als je je heli straight out the box haalt! :wink:
Blijf je topic zekers volgen , in de hoop het mij overhaalt om ook voor de sjm 400 te gaan :wink: :D :D :D

De zender wordt een Graupner MC-19.
Wordt nog een heel feest om dat ding in te stellen, want dr komt n heel heliprogramma bij kijken als ik t goed begrijp. :P Mijn Corona vliegt geloof ik zelfs gewoon in een vliegtuig programma. :lol:

Of de kap past dat durf ik niet te zeggen. :P Maar ze zijn allebij zonbeetje dezelfde maat en de staart lijkt op t zelfde plek te zitten, dus met n beetje creatief freumelen issie dr denk ik wel op te zetten. :)

En dat afstellen wordt bij mij gedaan door iemand op de club die zelf 2 of 3 turbine helicopters heeft, dus dat gaat hier helemaal goedkomen. ;) Tis et vliegen waar ik bang voor ben, want hij zal vast wel wat nerveuzer zijn dan mijn Corona. Et schijnt wel VEEL stabieler te zijn. Een iemand beweerd zelfs dattie zo strak staat dat ie gewoon bij et hoveren heel even de sticks los kon laten (niet uitproberen! :lol:).

En zon manual hoord erbij te zitten hoor! :P Mijn corona had iig een complete geillustreerde handleiding (2 eigenlijk, 1 voor bouwen, 1 voor afstellen/vliegen).

Zon ding ziet er behoorlijk imposant uit, maar ik denk dat et gewoon n kwestie is van eerst even nalopen met threadlock, en meten met een caliper of de asjes (even)lang genoeg zijn.

Nog wel n vraagje voor de kenners: Ik ga dr een digitale servo op zetten, maar das wel n grotere dan de 5gr servo die ze aanbevelen. Past dat nog wel in die heli? :P

Hey Sven,

de heli is idd héél stabiel, dat sticks loslaten zou bij mij ook mogelijk zijn (niet dat ik het doe). Op m'n V1 is de staartservo verplaats naar de plek waar hij op de V2 ook zit, en dat is een (kleine) 9 grammer, dit pas zondermeer.

Succes, greetz van Aldert

Die hds577 past bij mij op de T-Rex prima op de standaard houdertjes die gemaakt zijn voor die 9 grams dingen. Dus moet lukken denk ik.

Gewoon rustig beginnen, Eerst met trainingskruis weer! en dan alle richtingen hoveren VOOR je rondjes gaat vliegen!
Ben benieuwd :D

Met de T-Rex als ie goed getrimt is kan ik ook wel ff de sticks loslaten idd. maarja, dat doe je idd ook niet... :D
Uiteindelijk gaat de heli zowieso "omkieperen" natuurlijk.. Dat is het principe van een heli.

De reden dat ik et me afvroeg is omdat die kap van voor tot achter dat ding helemaal inpakt. :P (lekker warm?)

Ik ga em nu bestellen. :P We zullen zien waar et schip strand. :P

ik heb de v2 zaterdag binnen gekregen en gelijk aan het bouwen gegaan
ik kwam er achter dat de bij geleverde handleiding wel erg moeilijk zoeken is naar lengtes voor stuur stangen en dergelijke
en toen ik het zo gemaakt had paste het niet ik heb de servo,s er met de arm omhoog in zitten en de korte stuurstangen gebruikt met de lange kogelkopjes
heb ondertussen al even proef gevlogen in de huiskamer en dat beviel me goed er moet alleen nog een nieuwe giro in er zit een act in maar op 20% trilt mijn heck nog als een gek
toch nog maar een 401 kopen
en als je hem voor het eerst vliegt laat dan de gewichtjes aan de paddle stang zo staan want ik heb ze zo dicht mogelijk aan de roter kop gezet en dat is wel erg gevoelig voor een eerste vlucht
zal na het volgende weekend wel een filmje en een lijstje met electronica enz hier neer zetten
tot nu toe bevalt mij deze heli prima
ps
ik heb op mijn main gear een speling omhoog en omlaag zitten van +- 4 mm en er zitten geen opvul ringetjes in de kit is dit normaal ?

Aha, een ervaren piloot met een SJM400 v2. :P Perfect. Denk je dat dit helitje onder bedwang te houden is door iemand die een tijdje met de Corona 120 gevlogen heeft?

als je de basis meester bent dan zal dit toch wel gevoeliger zijn
maar gewoon rustig en stapje voor stapje beginnen en verder opbouwen
dan komt dat allemaal wel goed
vliegt toch anders als een fp heli maar ik las dat je goede hulp had dan denk ik dat je er een leuk heli,tje aan hebt en als je iets niet zeker weet gewoon vragen doe ik ook
zal als ik tijd heb foto,s plaatsen en maten geven want ik vind de digitale handleiding niet echt geweldig

Ik vond het wel een heel mooi assembly filmpje wat ergens op de site staat. Dat zie je niet vaak bij heli's, terwijl het toch vrij simpel te maken is als je toch al alle onderdelen in 3D op de compu heb.

Leuke heli ! Jij kunt hem best vliegen hoor Sven, laat hem wel eerst even invliegen door de ervaren piloot voordat je zelf aan de knuppels gaat.

Ja ze mogen dr op de club eerst even aan snuffelen. :P Ik geloof dat die goeie turbine model en echte piloot Antonio heet. De kans is groot dat hij me wel kan helpen.

Alleen... verkopen ze nergens trainings kruizen voor 400klassers ofzo? :? Ik kan alleen van die 6potige reuzen vinden of die dunne dragonfly carbon stafjes. Weet iemand wat? :P

Freakazoid zei:
Alleen... verkopen ze nergens trainings kruizen voor 400klassers ofzo? :? Ik kan alleen van die 6potige reuzen vinden of die dunne dragonfly carbon stafjes. Weet iemand wat? :P

Niet doen. Als de heli is ingevlogen en goed afgesteld, trek hem dan direct naar een meter hoog en ervaar dat het een fluitje van een cent is (met de gewichtjes aan de buitenkant van de peddelstang). Ik weet niet of je de heli in het echt hebt gezien, maar hij is nog een stukje ieller/kleiner dan een Trex 450. (Je Corona is een beest naast de SJM). Deze kleine heli gaat slechter vliegen met een trainingskruis (minder stabiel, swabbert meer zeg maar, en het kruis kan gaan trillen e.d.) het trainingskruis gaat alleen maar afleiden!

Succes, greetz van Aldert

Haha, dat is precies wat ik ervaren heb met mijn corona. :D Ik had er eenst een meter carbonbuis onder hangen, dat hele spul begon 'n partij te flubberen, ik dacht dattie terplekke uit elkaar ging vallen. :lol: Enorme resonantie in die lange sprieten. Ik heb toen met n lang gezicht dat kruis eraf gesloopt, denkend dat die heli gewoon krom was, met de gedachte "Ik zal vliegen, dan maar dood". Dus ik gaf em zonder kruis een peut gas, en tot mijn grote schrik bleef dat ding bijna muisstil hangen. :D

Ik schrok zoiso van et gemoederlijke gedrag van mijn eerste echte heli, Ik had echt veel eigenwijzer verwacht, maar et zat er niet ver naast vergeleken met de Aerofly pro deluxe Eco8 heli. :P En in AFPD deluxe kan ik met n rexje al tictocs en inverted, dus wie weet. :roll: Et zou niet de eerste keer zijn dat ik iets kan waarvan ik dacht dat ik dr niks van zou bakken.. :lol:

Normaal stel ik et een maand uit en zeur ik dr een hoop over int forum, maar ditkeer gewoon maar meteen van de duikplank af. :D Marijn heeft em vandaag op de post gestuurd, ik moest al op de mat gaan zitten van em. En van helidirect de servobende al besteld, dus das ook weer onderweg.

Weet iemand hier et programma van de MC-19 zender, en wat ik daarin moet programmeren voor dat helitje? :P

Back