SJM-400 V2 topic.

Freakazoid zei:
En in AFPD deluxe kan ik met n rexje al tictocs en inverted, dus wie weet. :roll: Et zou niet de eerste keer zijn dat ik iets kan waarvan ik dacht dat ik dr niks van zou bakken.. :lol:

Nou, waar jij je nog zorgen over maakt? :roll: :D
Inverted kan ik nog niet perfect stabiel in AFPD (ook niet in het echt :) ).
Watvoor Trex heb jij in AFPD trouwens? Ik had er 1 van RCsim.de gedownload, maar die vond ik echt bagger vliegen. was niet normaal stil te houden... Ik vlieg nu af en toe met een raptor30... die vliegt nog het meeste als mijn T-Rex....

En idd. Meestal zit je vooral te twijvelen op het forum :), heb ik ook vrij lang en veel gedaan. Zelfs een paar maanden dat ik echt niks meer deed (ook amper bouwen). alleen maar blijven nadenken. Dan moet je het op het gegeven moment gewoon DOEN :D. Das veel leuker ook! hahaha

Ik heb ook die van RCsim (een oranje/geel geval), maar ik heb de settings ingesteld volgens advies van Marco, en nu vliegt et wel aardig. Soms doettie natuurlijk wel wat moeilijk met hoveren hoor, dan krijg ik et zwalken dr niet uit en moet ik even weg trekken en opnieuw doen.

Met de AFPD raptor50 kan ik pas echt hard stoempen, soms krijg ik dr zelfs een "chaos" uit van enkele seconden. Maar volgens mij heeft ie wat teveel power voor realistisch vliegen. :P Ik vind et wel jammer dat ik de tail-in draaikolk niet mooi krijg. Die klapt er bij mij bij alle helis steeds uit. Nose in blijft ie dr wel leuk in zitten.

Maar ik denk dat je, als je echt realistish wil sim vliegen, bij iedere crash 220v op je sticks moet zetten. ;) Want int echt komt er potentieel ruim 400 ballen naar beneden zeilen bij een te enthausiate move, en dan doe je wel wat voorzichtiger denk ik. :lol:

En ja, dat helivliegen smaakt naar meer, dat MOET gewoon. :P Ik ben ook net zelf die 2 maanden periode voorbij trouwens. Mensen van et forum kwamen op MSN al vragen of ik ziek was.

Freakazoid zei:
Ik heb ook die van RCsim (een oranje/geel geval), maar ik heb de settings ingesteld volgens advies van Marco, en nu vliegt et wel aardig. Soms doettie natuurlijk wel wat moeilijk met hoveren hoor, dan krijg ik et zwalken dr niet uit en moet ik even weg trekken en opnieuw doen.
Ik heb dezelfde, ook geel/oranje...
Kan je misschien wat settings doormailen? Ik kwam er echt niet uit... Of is het misschien mogelijk om 1 van die files van een andere heli te kopieren? Dat je die vliegeigenschappen ript?

Freakazoid zei:
Met de AFPD raptor50 kan ik pas echt hard stoempen, soms krijg ik dr zelfs een "chaos" uit van enkele seconden. Maar volgens mij heeft ie wat teveel power voor realistisch vliegen. :P Ik vind et wel jammer dat ik de tail-in draaikolk niet mooi krijg. Die klapt er bij mij bij alle helis steeds uit. Nose in blijft ie dr wel leuk in zitten.
tsja... wat doe je dan nog met een corona... :roll: haha
Maar die raptor 50 teveel power? Mmhh, ik heb eddie zien vliegen met een raptor 90. Nou, dat is dus idd zoveel power.... Belachelijk die dingen. flopt hem ook zo in een metertje om :).

Freakazoid zei:
Maar ik denk dat je, als je echt realistish wil sim vliegen, bij iedere crash 220v op je sticks moet zetten. ;) Want int echt komt er potentieel ruim 400 ballen naar beneden zeilen bij een te enthausiate move, en dan doe je wel wat voorzichtiger denk ik. :lol:
Die had ik laatst al ergens in een topic gezegd ja ;)
Maar blijft een goeie (gat in de markt :D hehehe)

heb je trouwens de compu bij de deurmat staan? ;)

Ik zal straks eens kijken hoe die afgesteld staat, en et effe PBen ofzo. :P

Met mijn raptortje krijg ik dr ook inderdaad die statische rolls uit. Ik dacht dat dat int echt niet kon. :D Die raptor waar ik mee vlieg heeft ook al een custom job trouwens. :D

Raptor.jpg

En et bezorg adres is mijn winkel, dus de heer van oranje komt em netjes in mijn handjes duwen. 8)

Gisteremorgen bij RCtechnics besteld, vanmorgen al binnen.
Et lijkt neckerman wel. :D

SJM400-01.jpg

SJM400-02.jpg

SJM400-03.jpg

SJM400-04.jpg

:banana: En toen?
ALLE schroefjes dr uit halen en vastzetten met threadlocker?
(Ik heb trouwens de medium, is dat goed?)

gefeliciteerd met je aankoop :D
jup, alle schroefjes los en met lock-tide vast zetten, alleen dan weet je zeker dat je niet ineens een bell-hiller systeem mist in vlucht.
veel plezier met vliegen/afstellen/testen, de eerste vluchten zijn het spannenst dus geniet ervan :P

Niek, heli's zijn NIET om te stampen.... Deze zeker niet :).
veel te mooi!

Gefeliciteerd man! idd ff locktiten :)

Nou, Freakje probeerd ook eens wat hoor. :cry: Dikke productie fout in de staart van mijn heli!

Die klunzen hebben de staartbuis er verkeerdom in gelijmd..

SJM400-05.jpg

SJM400-06.jpg

De vinnen die van zn pootjes naar de staart moeten, horen bij de staart aan et goude beugeltje gemonteerd te worden. Maar et beugeltje zit bij mij VEEL tever weg, en et beugeltje zit op zn plek door 2 gaatjes waar de schroefjes dan invallen.. van de ene kant zit et beugeltje ruim 20cm op de buis, en vand e andere kant 15cm. Die 15cm kant moet eigenlijk aan de kant van de "pod" zitten, maar dat hebben die kwasten dus mooi verprutst... De staartbeugel zit er ook nog eens op gelijmd, dus ik ben voorlopig weer klaar met mijn heli van 165 ballen... Leuk begin zo..

Maar wat moet ik nu doen?

Toevoeging:
NOG een fout ontdekt... De "hielen" van de skids missen ook al..
En ik weet niet of et hoord, maar er zit geen enkel handleiding boekje bij. Alles moet met de PDF handleiding..
Wat een slecht verzorgde rotzooi.. :cry: Ik zou em bijna weer uit elkaar slopen, terug in de doos mikken en terugsturen... god weet wat er nogmeer mankeerd aan dat ding.

Rare jongens, die chinezen... Zelfs iets goed namaken is zelfs moeilijk. Sambal bij??? :wink: :D

Wel piemelig dat het zo al begint. Ik kan in ieder geval een model van uit mijn lijst met te onderzoeken eerste heli's halen. 8O

Ooit van aceton gehoord? Handig spul!!!

Inderdaad, maar als het echt een constructiefout vanuit de bouwdoos is zou ik het opgelost willen zien door de leverancier. Niet zelf kloten met het risico dat het beschadigd/onbruikbaar wordt.

Cheers,

Richard

Freakazoid zei:
Wat een slecht verzorgde rotzooi.. :cry: Ik zou em bijna weer uit elkaar slopen, terug in de doos mikken en terugsturen... god weet wat er nogmeer mankeerd aan dat ding.

sucks man, maar ja dat vermelden ze allemaal niet in die supah reviews verder he ;)

klote man, hopelijk lost rc technics het snel op en heb je met devolgende meer fun

Ja, ik hoop alleen dat et me niet weer n bak geld en een paar weken gaat kosten om dat ding eindelijk van de grond te krijgen. Ik wil eindelijk wel weer eens een fris modelletje om mee te kunnen klooien. :P

En ik ben inderdaad niet vanplan om met bijtende rotzooi op die heli te gaan zitten.
Ik wil gewoon n nieuw goed buisje want daar heb ik voor betaald, simpel zat. :P

Freakazoid zei:
et beugeltje zit op zn plek door 2 gaatjes waar de schroefjes dan invallen.. De staartbeugel zit er ook nog eens op gelijmd
Toevoeging:
NOG een fout ontdekt... De "hielen" van de skids missen ook al..

Maar wat moet ik nu doen?

Niet miepen maar vliegen. Zoals Laurens ook heeft gezegd, beetje aceton o.i.d. Uiteraard na eerst de schroefjes verwijdert te hebben. Het is modelbouw, dit soort foutjes komt zelfs voor bij de meest gerenomeerde merken. M.a.w. gewoon oplossen en verder bouwen/vliegen.
De hielen v.d. skids zijn gewoon een stukje rubberslang. De meeste modelbouwers hebben dit vaak wel liggen, of iets vergelijkbaars.

Succes, greetz van Aldert

De Hielen van mijn heli horen mooie goude hulsjes te zijn, dat maakt em juist af. En ik vind, ookal komt et schijnbaar vaak voor, dat ik niet zelf aan een verlijmde carbonbuis hoeft te klooien als ik een mooie hoor te krijgen die direct goed zit..

Dat hele "bouw" deel van modelvliegen kan me eigenlijk ook gestolen worden. :P In elkaar zetten en afstellen tot daar aan toe, maar als ik dingen moet gaan slopen en weer in elkaar moet freumelen, dat vind ik niks.

Back