SJM-400 V2 topic.

Wel balen, maar zulke dingen kunnen nu eenmaal voorkomen.
Ik ken Marijn als een hele vriendelijke man waar goed mee te praten is.
Morgen dus even met hem bellen en dan is het denk ik snel opgelost.
Succes.

Laurens: Als et crasht ga ik geen onderdelen terug in elkaar prutsen nee, als er wat afbreekt koop ik betreffende onderdeel gewoon nieuw.

En met marijn ben ik al aant mailen. :) Die man is inderdaad vriendelijk, hij heeft me gevraagd om fotos, en hij wil et wel voor me regelen.

Dat bedoel ik ook niet Sven, das gevaarlijk. Ik bedoel dat je relatief tot vliegtuigen vaak dingen uit elkaar haalt en opnieuw in elkaar zet.

Een goed gebouwde en afgestelde heli geeft VEEL meer plezier.

Dan snapte je mij ook niet denk ik. Et bouwen en afstellen vind ik leuk, tis net meccano.

Maar gerotzooi met lijm en fouten van n ander proberen te herstellen waardoor die weer enigzins te pruimen is (de lelijke stukken waar de klemmen bij de basis op gezeten hebben zul je altijd blijven zien als je die buis omdraaid.) daar vind ik absoluut niks leuks aan. Bovendien zit dat staartje zo vernijnig in elkaar dat ik em niet met arceton los kan weken. Die pijp zit n heel eind in die huls, daar kruipt dat spul niet tussen denk ik.

Die buis gaat mooi terug voor n nieuwe.

Kan gebeuren idd zoals aldert al zegt. Maarja, Marijn is een goeie vent, dus eerst maar kijken wat hij ervan zegt natuurlijk!

Freakazoid zei:
De vinnen die van zn pootjes naar de staart moeten, horen bij de staart aan et goude beugeltje gemonteerd te worden. Maar et beugeltje zit bij mij VEEL tever weg, en et beugeltje zit op zn plek door 2 gaatjes waar de schroefjes dan invallen.. van de ene kant zit et beugeltje ruim 20cm op de buis, en vand e andere kant 15cm. Die 15cm kant moet eigenlijk aan de kant van de "pod" zitten, maar dat hebben die kwasten dus mooi verprutst... De staartbeugel zit er ook nog eens op gelijmd, dus ik ben voorlopig weer klaar met mijn heli van 165 ballen... Leuk begin zo..

Vreemd......bij mij kon dat beugeltje gewoon heen- en weer geschoven worden. Het is een beetje teveel om je hele staartbuis om te draaien als alleen het stabilisatie beugeltje naar voren moet.....

Bij mij zitten er voorgeboorde gaatjes, dus helaas..

En et blijft maar komen he...
FOUT NUMMER 3:
Bijgeleverde standaard motor PAST NIET OP VOORGEFREESDE FLENS IN CARBON FRAME!
:nooo: :mad: Ik wordt hier echt schijtziek van.. is DIT nou een ARF heli?

is DIT nou een ARF heli?

ARF -> ALMOST Ready to Fly

Dat is redelijk correct dan... hij is er BIJNA klaar voor..

Overigens vind ik de reactie van Aaaaalie een beetje raar, als je goed geld betaald voor een bouwdoos mag je iniedergeval verwachten dat de onderdelen inelkaar passen en dat je niet zelf moet gaan prutsen om het goed te maken.
Als mensen een autorotatie hub kopen voor een Raptor 90 van QuickUK welke goed moet zijn en deze geeft kuren na 2 maanden dan krijgen ze ook een nieuwe en zeggen ze ook niet van probeer maar wat ander vet erin te frotten.
Als je een auto koopt en er is een probleem dan ga je er ook mee terug en zeg je ook niet: Ik ga zelf wel wat proberen te sleutelen.

Cheers,

Richard

Marijn doet erg zijn best om et op te lossen, Hij heeft me zelfs een gratis nieuwe staartbuis aangeboden. Dikke pluim voor RCtechnics!

De motor die niet paste was trouwens een domme fout van mijzelf.. :oops:
De motor had 2 verschillende flensmaten, moest em alleen even n kwartslag draaien. :roll:
Ik zal denk ik geen heli meer bouwen snachts bij een burolampje.

Alles komme goed. :D

Raptor Rulezzz zei:
is DIT nou een ARF heli?

ARF -> ALMOST Ready to Fly

Dat is redelijk correct dan... hij is er BIJNA klaar voor..

Overigens vind ik de reactie van Aaaaalie een beetje raar, als je goed geld betaald voor een bouwdoos mag je iniedergeval verwachten dat de onderdelen inelkaar passen en dat je niet zelf moet gaan prutsen om het goed te maken.
Als mensen een autorotatie hub kopen voor een Raptor 90 van QuickUK welke goed moet zijn en deze geeft kuren na 2 maanden dan krijgen ze ook een nieuwe en zeggen ze ook niet van probeer maar wat ander vet erin te frotten.
Als je een auto koopt en er is een probleem dan ga je er ook mee terug en zeg je ook niet: Ik ga zelf wel wat proberen te sleutelen.

Cheers,

Richard

De reactie van Aaalie is, als je je wat verdiept hebt in dat merk/type heli helemaal niet zo raar. Op diverse fora word al gesproken over de soms matige kwaliteit.. en foutjes. Als je een goeie hebt vliegen ze leuk.. Maar een volledige alu/carbon/weetikutwat heli voor 165,-? Terwijl de andere merken daar een veelvoud voor vragen? Moet je toch wel aan het denken zetten.. Er is duidelijk ergens op bezuinigd ;)

Dit soort problemen is wel 1 van de redenen waarom ik liever een bouwdoosje heb dan zo'n ARF ding.. Het hoort allemaal niet. Maar gebeurt wel.

Maar zoals zovelen hier heb ook ik alleen maar positieve ervaringen met Marijn en ga er dus vanuit dat het netjes opgelost gaat worden :)

Op diverse fora word al gesproken over de soms matige kwaliteit.. en foutjes. Als je een goeie hebt vliegen ze leuk.. Maar een volledige alu/carbon/weetikutwat heli voor 165,-? Terwijl de andere merken daar een veelvoud voor vragen? Moet je toch wel aan het denken zetten.. Er is duidelijk ergens op bezuinigd

Maar natuurlijk, als ik kijk bij de verkoper:

This is the upgraded version (V2) of SJM400, with hardened Aluminium Alloy brass annoyed rotor head. The heli is redesigned and optimized based on the previous version.

Updated Main Rotor Head
Updated Tail Rotor Assembly
Fiberglass Main Blades Standard
Updated Fiberglass G10 Frame
Updated Tail Servo Location
Updated Battery Mount Support

Features:
Fully CNC helicopter kit 90% ARF
Aluminum alloy, Carbon and Fiberglass construction.
Highest machining precision.
Contains 28 pcs bearings.
Metal rotor head and tail unit.
Belt driven tail system.
Extremely stable.

Specification:
Rotor Diameter: 655mm
Tail blades diameter: 110mm
Fuselage dimension: 600x120x200mm
Kit weight: 257g
Fly weight: 540-580g
Gear ratio motor/tail: 1:5

Includes:
1x SJM400 II 3D Aluminum-Carbon Electric Powered Helicopter Kit
1x 3800KV brushless outrunner motor

Requires:
1x 6 channel radio with CCPM function
1x 6 channel receiver
1 x Gyro
3 x 9g Micro servos
1 x 5g Micro servo (tail servo)
1 x 25A Electric speed controller
1 x 1700mAh 11.1V 12C Lipo pack (minimum)
1 x Lipo charger

Voor meer informatie, bezoek de webpagina.

Die verwijst me dan nog door naar de webpagina:

● Updated Main Rotor Head
● Updated Tail Rotor Assembly
● Fiberglass Main Blades Standard
● Updated Fiberglass G10 Frame
● Updated Tail Servo Location
● Updated Battery Mount Support

Specification:
1.Main rotor diameter: 655mm
2.Tail rotor diameter: 110mm
3.Airframe dimension: 600*120*200mm
4.Weight w/o power system: 257g
5.Weight(RTF): 540~580g
6.Main and tail rotor gear ratio: 1:5

Allemaal info en mooie plaatjes, nergens staat dat je mag verwachten dat de staart verkeerdom inelkaar geplakt zal zijn.. of dat onderdelen niet zullen passen, etc.
Ik snap uiteraard dat het een ERG goedkope heli is, zeker met alle carbon/alu wat erop zit.. maar dat mag niet betekenen dat hij niet functioneert. Een ERG goedkope wasmachine doet toch ook de was? Misschien wat slechter en misschien gaat hij niet zo lang mee... maar het moet wel functioneren.

Daarom vond ik de reactie ietwat vreemd, als je iets koopt mag je op zijn minst verwachten dat het functioneert zoals beschreven. Misschien minder goed dan een duurdere, misschien minder duurzaam.. maar op zijn minst moet het allemaal passen en functioneren.

Cheers,

Richard

Aluminium Alloy brass annoyed rotor head

Ik zie ineens wel dat hij een Aluminium legering koper geërgerde rotorkop heeft.. das opzich best apart :wink:

Anyway, leuk ding! Ben benieuwd of alles gaat passen als je de nieuwe onderdelen krijgt!

Cheers,

Richard

Goedkope kinderhandjes zijn niet altijd even precies. ;) En zoals ze wel eens zeggen: Sh!t happens.
Maar de heli heeft inmiddels al een passende staart, ondanks dattie nu 2 extra gaten heeft. :P Nieuw bij RC technics! De IkeaCopter. :lol:

En voor 165 euro zon opmerkenlijk mooi geadoniseerd gouden kroontje, tsja.. Temooi om waar te zijn bijna, maar we zullen wel zien denk ik he? :)

En een annoyed head zat zeker bij et pakket, alleen wassie voor de piloot. :roll:

Freakazoid zei:
Maar de heli heeft inmiddels al een passende staart, ondanks dattie nu 2 extra gaten heeft.

En daar nog even een blits SJM stickertje overeen (zit plentie stickers bij), en je ziet er helemaal niets meer van :D . Hoe heb je touwens het beugeltje t.b.v. de staatvins losgekregen (schroefjes eruit begrijp ik ook, maar het lijm)?

En zelfs bij Align is er wel eens een onderdeeltje niet goed, waar je dan zelf een kogelkopje o.i.d. aan moet zien te monteren. Het geeft mij altijd voldoening als je zelf zo'n oplossing bedenkt. En dan helemaal als b.v. Align er twee versies later zelf mee komt. (Net als de staartservomontage zoals op de V2).

Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt. Succes.

De staartsteunbeugel (zo, 3x woordwaarde), zat niet vastgelijmt. Et is et eindstuk waar de heck as doorheen zit die aan de staart vastgebakken zit. Dom om dat vast te lijmen vind ik, de rex heeft et denk ik beter bekeken? Als bij deze heli de staart besluit een andere richting op te wijzen, kun je de halve tailbox gewoon weggooien.

Als de orginele staartbuizen op zijn, ga ik denk ik toch eens kijken naar een wat meer modulaire oplossing.

En inderdaad, zon sticker doet wonderen. :P Even vergeten dat die dr ook bij zitten.

Vanmiddag ga ik em helemaal afbouwen en de zender min of meer inregelen.

Ik weet alleen nog niet welke regelaar ik zal pakken. Die van mijn Corona heeft governer mode, maar is wel wat groot (40A), verder heb ik nog die Tsunami 30 met heli mode.

Beste Heli-vliegers,

Ik wil toch even reageren aangezien de geconstateerde problemen erg overtrokken worden in deze post.

Probleem 1: Rubbertjes van de skids missen
Oplossing 1: worden vandaag verzonden.

Probleem 2: Motor past niet, past wel, zie rectificatie van Sven ;-)

Probleem 3: Staart zit verkeerd om gelijmd.
Oplossing 3: Staart is niet verkeerd gelijmd, alleen het beugeltje zit op de verkeerde plek.
Ook deze zit niet gelijmd, maar zit handvast met 2 schroefjes. Als de schroefjes los gedraaid worden kan de beugel (makkelijk) worden verschoven.
In het geval bij Sven bleek dit een beschadiging teweeg te brengen. Bij de twee kits waarbij ik het "probleem" heb gecontroleerd is dit zonder enige zichtbare schade opgelost!

Al met al, een hele goede heli voor weinig geld! Fabrieksfoutjes of missende onderdelen komt bij Alle merken weleens voor. Dit is niet een reden om aan de kwaliteit te twijfelen.

Met vriendelijke groet,

Marijn
ps. Bedankt voor alle complimenten in deze post!

Dom om dat vast te lijmen vind ik, de rex heeft et denk ik beter bekeken? Als bij deze heli de staart besluit een andere richting op te wijzen, kun je de halve tailbox gewoon weggooien
Het staarthuis zit niet door en door gelijmt, maar slecht oppervlakkig. Hierdoor zit deze wel goed vast, maar kan makkelijk met Aceton of debonder verwijdert worden.
Ook kun je alle lijmresten die overblijven na het verwijderen makkelijk schoonmaken met dezelfde weekmaker. Hierdoor hoef je de onderdelen niet weg te gooien (voordeel van alu).

Groeten.
Marijn

Hoe die beschadigingen bij mij onstaan zijn weet ik niet, ik heb dr niet aan zitten wrikken. Toen ik em los draaide kwam er een stukje vernis los van onder dat beugeltje vandaan. Tis niet dat die hele staart nu spuug lelijk is, maar je ziet wel waar de mooie "carbon checker" ondebroken is als ie mooi op de vitrine kast staat te blinken. De doodsimpele sticker oplossing van alderd lost et al aardig op, dat wel. ;)

RCtechnics is mij als klant iig nog lang niet kwijt. :D

Maar waar zit die lijm dan? Van buiten en van binnen zie ik geen lijmrand, dus ik nam aan dat dat helemaal binnenin zat. Hoe moet ik dat precies doen? Met een wattenstaafje even wat arceton erop smeren? Ik heb zoiets ook eens geprobeerd met mijn DF04, maar et werkte toen niet. Ik moest toen de hele carbonbuis eruit boren.

Back