Dat snap ik.
Arno, wat is bij jou eigenlijk het probleem precies? Werkt de compensatie niet? Dat zou raar zijn want iedere TEK-probe die je aansluit zou gewoon moeten werken, op iedere vario. Daar zit verder geen software tussen.
Als je compensatie niet werkt ligt dat m.i. aan de probe, niet aan de vario.
Er is meer als één probleem maar het belangrijkste is wel dat geen enkele TEK probe die ik getest heb ook maar enig iets deed....... Ik heb een fors aantal zelfbouw probes geprobeerd alsmede 2 commercieel beschikbare (Piccolario & Schulz)
Het tweede probleempjeis natuurlijk, naar dat blijkt ook wel uit Piotr's verhaal dat hij (of hun) de bouwers van de vario nooit de functionaliteit van dit systeem getest hebben. Officiel heet het dan ook dat de TEK probe in voorbereiding is, al bijna twee jaar nu !
Dat een eventuele afwijking in de absolute hoogtemeting een vervelende bijkomstigheid is wanneer je TEK gebruikt is minder een issue. De SA's zijn sowieso niet gekalibreerd........
Zoals al eerder aangehaald hebben zowel de Picolario als de WStech maar een duksensor (hoogtemeter) en zullen dus afwijken bij de hoogtemeter wanneer je TEK toepast. Alleen het volledige syteem van Schulz werkt met 2 druksensors (Skymelody - Variometer Skymelody)
Arno
Laatst bewerkt: