sky bril

M'n kleine jongen ook....

full

Rob, eigenlijk heb ik onbewust het kapje ook flink laag liggen richting neus, heb er helemaal niet bij stil gestaan.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
M'n kleine jongen ook....

full

Rob, eigenlijk heb ik onbewust het kapje ook flink laag liggen richting neus, heb er helemaal niet bij stil gestaan.

MVG. Robert.

handigheid heb je of niet,,kopen kan je het niet

ben blij dat jullie er blij mee zijn
ze gaan de hele wereld over
gaaf toch

rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mij zou die nog véél te hoog zitten als ik de foto zo zie.

Zou komen door mijn kort gedrongen neus zoals Robert die wilt noemen:mrgreen:

Voor mij zou die nog véél te hoog zitten als ik de foto zo zie.

Zou komen door mijn kort gedrongen neus zoals Robert die wilt noemen:mrgreen:

de mal is weer aangepast
5 mm groter gemaakt
en het bovenste gedeelte van de neus gaat onder het mask door

dus de video bril kan nu nog veel lager

groeten rob

Eigenlijk maar goed ook, anders kon ik wéér de bril aanpassen, dit terwijl hij eiegenlijk dit keer gewoon perfect zit:).

Voor een headplay even klaassie of Hugo pb'en

Eigenlijk maar goed ook, anders kon ik wéér de bril aanpassen, dit terwijl hij eiegenlijk dit keer gewoon perfect zit:).

Voor een headplay even klaassie of Hugo pb'en
Wij hebben Trimersion, weer een andere dus.
Maar de maten hiervan gaan vanavond naar Rob is de planning. :)

Heb de Trimersion weer eens open gemaakt om de maten op te nemen.
Hierbij de foto's:

IMG_1835.jpg

IMG_1837.jpg

IMG_2120.jpg

IMG_2123.jpg

IMG_2126.jpg

IMG_2128.jpg

De lenzenset inclusief print kan eenvoudig met 2 schroefjes losgehaald worden van de plaat met het gezichtsscherm en glazen. Die plaat zal waarschijnlijk te groot zijn voor in een skibril. De maten van de lenzenset zijn:

Breedte = 100mm
Diepte = 31mm
Hoogte = 35mm, maar 40 tot 45mm totaal nodig omdat het stekkertje nog boven op de print moet.

Het lastigste zal zijn om precies de goede positie van de lenzen in de skibril te bepalen en dan ook nog daar vast te zetten.
Hoe doen jullie dat, lijmen je de videobril erin met hotglue?

Verder moet er dan nog een aansluiting voor video en voeding gemaakt worden op de skibril.

Video en voeding is zo gedaan op print. Gewoon rechtstreeks op solderen. Als je op internet niet kan vinden welke pinnetjes maak ik wel een foto van die van mij.

Dat zal inderdaad het probleem niet zijn, heb ook de elektrische schema's van de Trimersion. Bedoelde eigenlijk het maken van de connectors voor video en voeding op de skibril zelf. Kan er natuurlijk ook een draad uit laten hangen met connectors, maar da's minder netjes.

En jij moet straks ook nog een patch-antenne bovenop je skibril zien te krijgen? :lol:

Edit: Heb jij trouwens de aansluitingen rechtstreeks op het printje gesoldeerd, dus niet via de connector?
Hm, is ook nog een mogelijkheid natuurlijk, al zal dat wel een gepriegel zijn. Hoeft de connector er niet bovenop. Maar ik vind het wel prettiger om alles zo origineel mogelijk te houden.

Laatst bewerkt:
Daarom ga ik denk ik ook niet over naar een skibril. Patch antenne en ontvanger monteren daar zo moeilijk op. Of ik moet ook een bouwhelmpje maken.

Klaas, idd. Bril aan, hotglue erop, en dan de bril net zolang vast houden in de goede positie totdat de lijm droog is. Het is even een gepiel, maar daarna zit hij echt als gegoten.

Back