Sleeptreffen 6 oktober.

Zijn er examinatoren aanwezig zondag? Ik moet eigenlijk nog steeds mijn motorbrevet een keer halen. Op Valkenburg ben ik bijna niet geweest dit jaar, en als ik er ben zijn er geen mensen die een brevet af kunnen nemen. Het zou een formaliteit moeten zijn, volgens mij kan ik wel goed genoeg vliegen.

Raymond,

Gerben, Ruud en ik zijn sowiezo examinator/instructeur.

Maar je moet wel zelf even de papieren uitprinten en meenemen, doe maar een stuk of 4.

GJ

Doe ik.
Geldt een mooi sleepje ook als goede vlucht? ;)

Als je dan tijdens dat sleepje dan ook een procedure turn, 2 loopings, een spiraalvlucht, vlakke acht en gesimuleerde noodlanding doet dan valt er wel over te praten...
Wel allemaal met de zwever erachter he!

GJ

Als je dan tijdens dat sleepje dan ook een procedure turn, 2 loopings, een spiraalvlucht, vlakke acht en gesimuleerde noodlanding doet dan valt er wel over te praten...
Wel allemaal met de zwever erachter he!

GJ

Dan ben ik achter Gerben wel geslaagd denk ik.:D:D
Of telt de landing zelf ook?:nooo:

AHHHH

Heeft er iemand een Jeti R14 te leen?
Ik kom wat kanalen te kort op mijn R9.
Anders moet ik zo weer naar W&W rijden...

GJ

hey leuk, das bij mij ''om de hoek''... ben je met een dlg ook welkom? heb ook nog wel n kleiner zwevertje, maar als t n beetje waait is ze ''grounded for the day''..Heel mischien krijg ik mn salto voor elkaar....maar das weer kortdag...lol;)

Ik heb mijn Funcub mee,, die kan deze mooi omhoog brengen :), heb een lijntje met klittenband.

Gisteren naar Duiven moeten rijden om mijn spullen op tijd te krijgen maar....

jan.jpg

GJ

Fantastisch! Deze staat voor volgend seizoen op mijn verlanglijst..
Zondag eens ff goed bekieken :)

AHHHH

Heeft er iemand een Jeti R14 te leen?
Ik kom wat kanalen te kort op mijn R9.
Anders moet ik zo weer naar W&W rijden...

GJ

Oh jawel hoor..heb nog wel een WEA set op voorraad en heb je 12Kan en krijg je gelijk de GPS coördinaten door van het gat in de grond, als je het even niet meer weet.:yes:
(Handig bij snelle speed modellen)

sleeptreffen 6 okt. Berlicum

Beste forumleden,

Na lang alleen passief op dit forum te zijn geweest, wil ik me nu dan toch actief hier op het forum melden, waarbij actief niet al te letterlijk genomen moet worden.
Omdat de laatste sleepmeeting bij ons in Wijk en Aalburg zo gezellig was, wil ik me hierbij graag voor het sleeptreffen in Berlicum op 6 okt. aanmelden.

Ik zou bijvoorbeeld kunnen meebrengen: een Beineke B4, een Wik Salto, DLG Alula met klittenband en als iemand toevallig een E-flite Carbon Cub of iets dergelijks heeft, kan ik een ASK 21 micro van E-flite meenemen, alles op 2,4 GHz.

Groet,
Alfred

Alfred,

Welkom! En neem die kleine E-flite ASK 21 micro mee. Die heb ik in de USA zien vliegen én in m'n handen gehad. Da's echt een geinig ding.

Ik zou zeggen, tot zondag!

Oh jawel hoor..heb nog wel een WEA set op voorraad en heb je 12Kan en krijg je gelijk de GPS coördinaten door van het gat in de grond, als je het even niet meer weet.:yes:
(Handig bij snelle speed modellen)

WEA??
Dat is Weatronic?
Maar dat is toch dat spul wat heel veel modellen kost?

Ik ben net terug van W&W.
Kwam "ikbeneenvliegtuig.nl" en John Ploeg nog tegen.
na 500 km rijden en 175 euro armer heb ik nu alles in huis, denk ik.

GJ

Hendrik en Gerrit (als toeschouwer) komen ook. hiep hoi

1) Douglas, Toledo special, Grunau Baby (3m50) 2,4Ghz
2) Gerben, Ibis 120 (sleep tot 12kg), Rascal 110 (sleep tot 15kg), Skydancer (zweef,1m40), 2.4Ghz
3) Raymond, Mentor (tot 2,5 kg), Ka-7 (4m), 2.4GHz
4) Louis (Loeki(, ASW24 (4mtr), 2,4 Ghz
5) Ruud F3J zwever, 2,4Ghz (en me generator)
6) Mark, (MarkyB), ?? - 2,4Ghz
7) Dopieman (ger), Albatros -2,4Ghz
8.) Gert-Jan (GJVO), Solution XL (4m), Ventus 2CX (4,5 m), Robbe Impression (2m klitteband).
9) Jeff Brunet, ASW 15 (10 kilo)
10) George (model onbekend)
11) Nico Quint, (model onbekend)
12) Theo, Sagitta 4.m (6kg) en Fox 2.7 m (3 kg), 2.4 GHz
13) Siem, DG800, 4,5 m
14) Björn, Joker XL(5kg), CalmaTow!(4kg),Funcub (2kg), Surprois (2m klitteband), (multiplex fox, 50cm)
15) Nico, Yakovlev (10kg), Cabana (3m), Spatz (4m), Surprois (2m)
16) PH_AJH (Arjan), Club Libelle (4,2m/ 5,0kg). Wik Salto 2,25m, 2,4GHz
17) Ronan, ASW22 (3,9m/3,3kg), 2,4GHz
18.) Terence. Orlice 3KG, Etalon 1KG(klittenband???) 2,4 GHZ
19) Quax (Alfred), Beineke B4, Wik Salto, Alula, ASK 21 micro, 2,4 GHz.
20) Hendrik, das Bunte Huhn, Rödell Barracuda, 2,4GHz

Wordt een druk bezochte meeting!

Gaat prima zo,
En het weer wordt ook prima.
Gaan we in de avond nog even het plaatselijke restaurant sponsoren?

Ik kreeg nog de vraag of we nog een zaterdag in Dalfsen komen voor een electrosleepmeeting.
Misschien zou 9 November een mooie dag zijn om het seizoen een beetje af te sluiten.
Denk ik maar even over na, ik hoor het zondag wel.

GJ

WEA??
Dat is Weatronic?
Maar dat is toch dat spul wat heel veel modellen kost?

Ik ben net terug van W&W.
Kwakostm "ikbeneenvliegtuig.nl" en John Ploeg nog tegen.
na 500 km rijden en 175 euro armer heb ik nu alles in huis, denk ik.

GJ

klopt en je kunt achteraf altijd zien dat het niet aan WEA heeft gelegen, zoals stand van sticks, servos, stroom etc.
Zondag leggen we zenders naast elkaar en gaan we de vergelijking aan ;)deal.
Heb je daar gelijk een pakketje voor Gerben
meegenomen met een dubbel aantal "c tjes" ...hij zal het nodig hebben:murder:.
Verheug me op jullie wederzien.

Ahhhh, ben jij Nimbus!

Ik was laatst bij Ralph Fuchs en die had zijn Weatronic net in de prullenbak gegooid.
Ik heb nog nooit zo'n korte Nemesis gezien en een 3W150 die het formaat had van een 10cc-ertje.
Dat was kist nr 3 die hij met WEA de grond in geboord had.
En wat andere vliegers daar in Oberhausen hadden hetzelfde probleem.
Maar ik heb nu een R12, dat is net genoeg en ik ben druk aan het solderen.

Wat neem je mee voor model?

GJ

Hmm, de hoge C-packs waren nogal duur, de huidige packs hebben niet echt veel spinazie gegeten zeg maar... We zullen zien...

Maar de hoezen zijn klaar..heb ze 2x moeten maken, de eerste keer natuurlijk weer net te krap gemaakt... :)

Alfred, Hendrik en Gerrit, top dat jullie ook komen! Wordt een gezellig groepje zo bijelkaar!

GJ, voor je 9 November vastlegt even met Johannes/Ariel kortsluiten welke datum zij voor ogen hadden, was al met zijn bestuur in overleg voor een volgende datum.
Ik bij Dalfsen al afgesproken dat we een keer van de winter komen, maar dan als er sneeuw ligt. Slepen in de sneeuw is echt gaaf, toch Ruud?
(alle sleeppiloten: ga maar vast ski's bouwen :) )

Gerben

Gaat prima zo,
En het weer wordt ook prima.
Gaan we in de avond nog even het plaatselijke restaurant sponsoren?

Idd, ik had deze opkomst niet durven hopen. Wat het eten betreft. Hier in de buurt zit een prima restaurant waar we kunnen zitten. Nu is het moeilijk te voorspelen hoeveel mensen er willen eten, ik ga wel alvast informeren! Het is een restaurant waar je niet allen pannenkoeken kan eten, het is er heel divers) Een kleine indicatie wat opkomst zou wel fijn zijn. (geen pre, maar het maakt het wel makelijker)

Oh ja, ik hoe natuurlijk niet te vertellen dat het door gaat! Ik ga vanmiddag naar de club en zal vanavond de ''puntjes op de I'' zetten. Dat laat ik natuurlijk hier nog weten. (oa parkeren, ed...)

(alle sleeppiloten: ga maar vast ski's bouwen :smile: )

Die heb ik afgelopen winter al gemaakt... Die eenmaal af verdween ook de sneeuw... :murder:

Back