sleper Hercules van Occre

Dag Piet en Klaas,

Ik heb slechte ervaringen met het verven van (fijne) kettinkjes, daarom deed ik het galvanisch. Dat ging als volgt:
Neem een glas of potje met water, doe er wat zout in. Hang het ketentje in het water en verbindt dit met de ene pool van een gelijkstroom voeding.
Hang een stukje zilver (bv een lepeltje) in het water en verbindt dit met de andere pool van de voeding. Zet er spanning op en laat even pruttelen.
Na enige tijd vormt zich een zwart zilverlaagje op het messing. Niet uitpoetsen anders gaat het weer glimmen.

Groet, jaap

Bedankt voor de aanvulling Jaap. Samen weten we een hele hoop. Van mijn coastertje heb ik de kettingen met verdunde aquacolour bruin/zwart geschilderd. Maar die liggen statisch in een gootje. Kan voor mijn Smit Finland jouw methode eens proberen. Nog enig idee waar de plus aan moet? Maar dat is wel uit te vinden. Gr. Klaas.

20160302_161847 2016 voordek.jpg

Dag Klaas,
Ik dacht dat de + aan het zilver zat.
Ik heb deze manier alleen gebruikt voor statische decoraties. Ik vrees n.l. voor de slijtvastheid. Maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad.
Groet, jaap

Bedankt voor de info Jaap. Alle ankerkettingen op mijn scheepjes zijn statisch. Gr. Klaas.

En dan doet een blikje Brasso wonderen Piet! In dienst hadden we een soort poetswatten. Zaten in een groen blik. Waren er die in jouw tijd ook nog? Gr. Klaas.

Bekijk bijlage 541339

deze week de bouwdoos van de Hercules opgehaald bij modelbouw Haarlem.
inhoud ziet er goed uit, mooi gelaserde houten onderdelen.
ben vandaag maar even alle onderdelen gaan voorzien van de juiste nummers.
het wordt in ieder geval een lang lopende bouw.
groet Piet

hallo Piet
Ik heb de bouwdoos ook besteld maar mag ik eens vragen of er Idd een doos met verfflesjes bij zit zoals ik heb gezien op YouTube

bij mij zat er geen verf in de bouwdoos, alleen in de beschrijving staan wel alle kleuren.
veel succes.
groet Piet

Back