Smit Rotterdam BB Nieuw...

Helaas door ziekte van mijn vrouw weer lang afwezig geweest.
Hoop snel dit verslag weer op te pikken.

Ik probeer vast wat foto's te uploaden van mijn laatste werk.
Ben tussen alle ellende door IMG20230403133303.jpg
Goede tips. Inderdaad is Brent de cameraman van 7 jaar...Ik bediende meestentijds de zender. Maar dit was de eerste keer, dus moet nog even aanvoelen. Inderdaad bij stationair draaien nog voldoende vaart. Trekken zal hij dus wel. En het roersysteem heb ik ook aangepast naar advies van een Engineer van IHC Kinderdijk. Daar is het originele schip ook gebouwd...

Bijlagen

• IMG20230401203643.jpg
    IMG20230401203643.jpg
    104,9 KB · Weergaven: 162
  • IMG20230403133311.jpg
    IMG20230403133311.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 153
Fijn dat je weer terug bent Maarten! Rustig verder met de afbouw en het afwerken. Hopelijk binnenkort wat beter weer om af en toe te kunnen varen. Succes verder! Gr. Klaas.

Ja, en omdat ik het gisteren even met de telefoon deed, zijn de foto`s en tekst niet helemaal goed. Er is zelfs een regel weggevallen.

Maar ik hoop dit te verbeteren..

Ik heb in de stuurhut het meubilair gemaakt en keurig geschilderd. Nu zit het dak er op en zie je er bijna niets meer van, behalve als het licht in de hut aangaat...
Nu moet ik dus een begin gaan maken met al dat koperwerk zoals trappetjes en relingen...Uitdaging...
Ik hou jullie op de hoogte bij gezondheid...

Neem de tijd om het te repareren Maarten. Het hoeft gisteren toch niet klaar? En soms komt er iets op je weg dat voorrang heeft. Met een beetje geluk is het komende zomer weer om te varen en kun je op dat vlak wat ervaring opdoen. En dan van lieverlee de afbouw doen. Begon in 2009 aan mijn Smit Finland en pas vorig jaar was ze helemaal compleet. En tijdens het varen gaat er ook wel eens iets mis en moet je weer naar de werf voor reparatie. Of je ziet bij een ander iets waarvan je denkt. Hé, dat is wel een leuk detail om toe te voegen. Het laatst waren dat een ladder en een pikhaak. Maar schaal 1:33 werkt een stuk makkelijker qua details. Mijn Avatar is schaal 1:250 en dan is het meer; Wat kan of moet ik weglaten, omdat het te fragiel wordt. Wens jullie fijne feestdagen. Gr. Klaas.

Back