Smit Rotterdam BB Nieuw...

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Opa Maarten, 26 aug 2019.

  1. Opa Maarten

    Opa Maarten

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Helaas door ziekte van mijn vrouw weer lang afwezig geweest.
    Hoop snel dit verslag weer op te pikken.

    Ik probeer vast wat foto's te uploaden van mijn laatste werk.
    Ben tussen alle ellende door IMG20230403133303.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mugen MRX-3 en k-k vinden dit leuk.
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.105
    Locatie:
    Oostvoorne
    Fijn dat je weer terug bent Maarten! Rustig verder met de afbouw en het afwerken. Hopelijk binnenkort wat beter weer om af en toe te kunnen varen. Succes verder! Gr. Klaas.
     
  3. Opa Maarten

    Opa Maarten

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ja, en omdat ik het gisteren even met de telefoon deed, zijn de foto`s en tekst niet helemaal goed. Er is zelfs een regel weggevallen.

    Maar ik hoop dit te verbeteren..

    Ik heb in de stuurhut het meubilair gemaakt en keurig geschilderd. Nu zit het dak er op en zie je er bijna niets meer van, behalve als het licht in de hut aangaat...
    Nu moet ik dus een begin gaan maken met al dat koperwerk zoals trappetjes en relingen...Uitdaging...
    Ik hou jullie op de hoogte bij gezondheid...
     
  4. Opa Maarten

    Opa Maarten

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
  5. Opa Maarten

    Opa Maarten

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    IMG20231222163858.jpg IMG20231222163905.jpg IMG20231222163911.jpg En na lange ziekte van zowel mijn vrouw (helaas nog) en mijzelf nu toch weer verder gegaan...
    Lastige klus al dat koper, mijn fijne motoriek is niet zo best...Maar wel erg leuk...
     
    k-k, Peter58 en Gerrit-Jan vinden dit leuk.
  6. Opa Maarten

    Opa Maarten

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Je ziet hier en daar wat schade en verbogen draden, maar dat komt door (helaas) een val. Hoop ik snel weer te repareren...
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.105
    Locatie:
    Oostvoorne
    Neem de tijd om het te repareren Maarten. Het hoeft gisteren toch niet klaar? En soms komt er iets op je weg dat voorrang heeft. Met een beetje geluk is het komende zomer weer om te varen en kun je op dat vlak wat ervaring opdoen. En dan van lieverlee de afbouw doen. Begon in 2009 aan mijn Smit Finland en pas vorig jaar was ze helemaal compleet. En tijdens het varen gaat er ook wel eens iets mis en moet je weer naar de werf voor reparatie. Of je ziet bij een ander iets waarvan je denkt. Hé, dat is wel een leuk detail om toe te voegen. Het laatst waren dat een ladder en een pikhaak. Maar schaal 1:33 werkt een stuk makkelijker qua details. Mijn Avatar is schaal 1:250 en dan is het meer; Wat kan of moet ik weglaten, omdat het te fragiel wordt. Wens jullie fijne feestdagen. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina