Polite
Had een vergelijkbaar probleem met de SR die dateert van het jaar 77. Na jaren droog gestaan te hebben weer varen en uiteraard lekkages en zelfs kleine scheurtjes. Heb toen de straalbuizen en schroeven verwijderd en ook gaan schuren om weer op blank hout terecht te komen. Heb helaas geen foto's van de schuur exercisie, maar wel een foto van de eerst laag epoxy met dun glasvezeldoek. Waarschijnlijk iets in de 80 gr/m2 range. Heb daar twee lagen van aangebracht, tot ruim boven de waterlijn. Ook dit model was voorzien van slinger kielen vanuit het bouwpakket. Na deze exercisie was de boot weer perfect waterdicht en had hem in Australia ongeveer iedere twee weken in het water (dat kan daar omdat je het hele jaar door goed vaarweer hebt).
Kan me ook herinneren, dat iemand eens een vergelijking geplaatst heeft tussen de BB kleuren nummers en Humbrol op dit forum. Kon het niet direct terugvinden, maar heb er veel aangehad bij het opnieuw schilderen van de hele boot.
Gr.
Wim
Had een vergelijkbaar probleem met de SR die dateert van het jaar 77. Na jaren droog gestaan te hebben weer varen en uiteraard lekkages en zelfs kleine scheurtjes. Heb toen de straalbuizen en schroeven verwijderd en ook gaan schuren om weer op blank hout terecht te komen. Heb helaas geen foto's van de schuur exercisie, maar wel een foto van de eerst laag epoxy met dun glasvezeldoek. Waarschijnlijk iets in de 80 gr/m2 range. Heb daar twee lagen van aangebracht, tot ruim boven de waterlijn. Ook dit model was voorzien van slinger kielen vanuit het bouwpakket. Na deze exercisie was de boot weer perfect waterdicht en had hem in Australia ongeveer iedere twee weken in het water (dat kan daar omdat je het hele jaar door goed vaarweer hebt).
Kan me ook herinneren, dat iemand eens een vergelijking geplaatst heeft tussen de BB kleuren nummers en Humbrol op dit forum. Kon het niet direct terugvinden, maar heb er veel aangehad bij het opnieuw schilderen van de hele boot.
Gr.
Wim