Hallo Robin, sorry voor de late reactie maar had even weinig tijd.
Ik zit nu weer aan boord van de singapore.
Wat betreft de pennen die zijn alle 4 intrekbaar. de 2 pennen die iets meer naar voren zitten zijn Karmoy stoppers. en die andere 2 dingen waar je het over had. Dat is gewoon een oog en de andere is een geleiderol voor het stoottouw deze kunnen ook omgeruild worden afhankelijk welke sleepdraad we gebruiken (sb is bakboord de rol en bb sleepdraad is stuurboord de rol). Het nut van het stoottouw is om de draad weer terug te helpen op de hekrol. Tevens is de achterkant van de singapore inderdaad wat anders dan de rotterdam, dit onder andere omdat deze ook ankerwerk moest kunnen doen. daardoor steekt de hekrol iets verder naar achteren zodat je het anker niet de kont in trekt. Verder wat betreft die werkbank die zit trouwens anders. Ook zitten er voor die luiken (achter de sleepboog) nog een geleiderol, oog, een frame waar we momenteel (wachten nu offshore new orleans tot onze sleep klaar is waar we waarschijnlijk morgen mee vertrekken) onze sluitingen aan gesjort hebben.
Ik zit nu weer aan boord van de singapore.
Wat betreft de pennen die zijn alle 4 intrekbaar. de 2 pennen die iets meer naar voren zitten zijn Karmoy stoppers. en die andere 2 dingen waar je het over had. Dat is gewoon een oog en de andere is een geleiderol voor het stoottouw deze kunnen ook omgeruild worden afhankelijk welke sleepdraad we gebruiken (sb is bakboord de rol en bb sleepdraad is stuurboord de rol). Het nut van het stoottouw is om de draad weer terug te helpen op de hekrol. Tevens is de achterkant van de singapore inderdaad wat anders dan de rotterdam, dit onder andere omdat deze ook ankerwerk moest kunnen doen. daardoor steekt de hekrol iets verder naar achteren zodat je het anker niet de kont in trekt. Verder wat betreft die werkbank die zit trouwens anders. Ook zitten er voor die luiken (achter de sleepboog) nog een geleiderol, oog, een frame waar we momenteel (wachten nu offshore new orleans tot onze sleep klaar is waar we waarschijnlijk morgen mee vertrekken) onze sluitingen aan gesjort hebben.