Ik gebruik ook vaak tracking rook in de raketten, gebruik van smoke grains verminderd niet alleen de base drag (je komt dan hoger ) maar zorgt er ook voor dat je het model langer kunt volgen. Een simple smoke grain kun je maken van een mengsel van kno3 met suiker. Recepten via PB.
Simpl gezegt kun je zonder al te veel problemen een raket motor maken die geen stuw druk geeft maar wel lang brand. Zelf denk ik dat 30 sec hier wel ongeveer de max is. afhankelijk van de hoeveelheid rook die je wilt hebben.
Alu poeder toevoegen geeft een dichtere witte rook, maar verkort de brand duur.
ontsteken kan met een gewone ontsteker voor raket motoren en als je de juiste neemt dan gaan die dingen al af op een 1,5 volt batterytje en een borstelmotor vaartregelaartje werkt prima om de motor te starten. Je hebt voldoende aan 500 ma en dus kun je de goedkoopste rgelaar er in stoppen die je kunt vinden. De ontsteek tijd van een ontsteker in minder dan 0,1 sec. En ik denk dat dat zonder gevaar aan je vlieg accu kan worden gekoppeld.
Gewoon gas geven en de ontsteker gaat af. als de onsteker is ontstoken dan is er geen door gang meer en neemt hij ook geen stroom meer op.
Voor zover mijn 2 cents bijdrage