De HP plotters (neem aan dat je de 7475 hebt) zijn meer voor het groffere werk .
Vanaf 20 mm kan je leuke dingen maken .
De HP's hebben gewoon veel speling en de druk moet worden verhoogt door een mechanische en elektronische ombouw .
ook de grotere HP's van de 75er serie kan je nemen na ombouw .
De betere zijn de Mutoh's , deze hebben al de grotere druk van 450 gram en er hoeft niet veel aan gedaan te worden .
Met een Mutoh krijg je het zelfde resultaat als een china plotter , ze hebben bijde geen offset regeling .
Ik werk met een snijprogram war zelf's de mutoh XP-500 driver in zit .
(en ook die voor HP)
Ik heb in Duitsland een Firma gehat waar ik mij bezig hielt met de verkoop van snijplotters die ik omgebouwt hat uit stiftplotters .
Het liep goed tot dat de chinesen de plotters op de markt brachten die je voor een paar $ kon inkopen .
De qualiteit was heel schlecht van de eersten maar de mensen keken alleen naar de prijs .
Een Mutoh XP-500 heeft een 100% betere qualiteit (made in Begium .

)
Ik ken zelf's reclame buro's die het grotere werk met een Mutoh doen omdat deze in de aanschaf veel goedkoper was als een grote roland .
Ik heb hier ook nog een paar mutoh's staan die Ik ga verkopen via speurders of marktplaats omdat de vraag naar tekeningen ook niet (meer) is .
Mijn belettering doe ik met een Roland of een Gerber .
Mvg Johan