Snoopy II TW maiden video 06-08-05, BosModelAir

Da`s mooi dat gaat dus prima lukken.

Qua zwevers slepen zal ik niet zoveel vermogen nodig hebben als jullie pro`s.

De SB-10 van Onno weegt nog geen 3 kg dus dat moet de Quadra wel kunnen trekken.

Mocht dit niet het geval zijn dan verkoop ik dit hakkepufje wel aan Onno voor zijn Snoopy II TW :wink: en dan koop ik wel een Zenoah of iets dergelijks :P

We zullen eerst eens met het kissie gaan vliegen :)

Groet,
Berto.

Bertus zei:
Erg zwaar en weinig vermogen.

Maar oohhh zo betrouwbaar wat al even belangrijk is voor een goede sleepvlucht. Veel van die Quadra's zijn nog steeds, na 20 jaar, in gebruik zonder dat er ooit maar één ding verkeerd is gegaan of er mechanische problemen zijn opgetreden buiten de occasionele sparkplug die moest vervangen worden. Gewoon proberen zou ik zeggen, als je er toch één liggen hebt, dan kun je nadien nog altijd een exotische motor kopen zonder al te veel montage problemen want veel van die motorbokken zijn toch (min of meer) het zelfde.

Stevo

Ha Stevo,

en zo hebben we voor en tegenstanders van diverse motoren.

Maar oohhh zo betrouwbaar
Da`s wel weer mooi.

maar vertel eens:
buiten de occasionele sparkplug die moest vervangen worden
Wat moet er hiermee gebeuren en hoe kan ik zien of dat bij mijn motor al gedaan is :?:

Groet,
Berto.

Als ie niet meer vonkt, of nog maar matig vonkt zal het wel tijd zijn voor een nieuwe (sparkplug = bougie )
duhh :hammer:

Stevo zijn opmerking lijkt mij eerder bedoelt op het feit dat de originele sparkplug (of zoals jij wilt bougie) vervangen dient te worden daar deze waarschijnlijk niet aan de verwachtingen voldoet.

Groet,
Berto.

Interpreteerde je vraag ff verkeerd blijkbaar :)

Zoals ik het van hem begrijp is dat gewoon zo af en toe eens nodig is, maar dat ook het enige is wat er aan de motor gebeuren moet tijdens het gebruik, en dat ze verder super betrouwbaar en goed zijn. :)

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of ik ergens tekeningen kan vinden van de Snoopy2 of waar hij nog te koop is??
Het lijkt mij een leuk model om te bouwen en volg dit topic al een tijdje.

Alvast bedankt,
Alex

Hoi Alex,

Dit model zul je (ben ik bang :) ) alleen nog op een stoffige zolder nog in de bouwdoos terug vinden.

Het model is al erg oud en je moet geluk hebben dat je er èèntje op de kop kan tikken (gebouwd of vliegend).
Je hebt ook nog 2 versies, de "gewone Snoppy heeft een span van +/-1600mm en is voor een 3,5-6,5cc (heb ik ook nog gehad :D ) de Snoopy 2 heeft een span van +/- 2700mm).

Mijn Snoopy 2 heb ik half 2003 gekocht.
De romp was al gebouwd en 1 vleugelhelft was alleen uit de ribben en liggers opgebouwd de rest was nog bouwdoos-style :P

Mijn vliegmaat Onno heeft 1,5mnd geleden ook een Snoopy 2 gekocht die vliegklaar was uitgevoerd als twin.
Hij is hem nu aan het opknappen en weer als èènmotorig aan het uitvoeren.

Het is de bedoeling dat beide Snoopy 2`s een contra kleurenschema krijgen maar hoe dat wordt weten we nog niet.

Ik wil eventueel wel mijn tekening kopieren maar verwacht er niet veel van.
Toen ik het model kocht waren deze tekeningen al in een vere staat van verknipt en niet helemaal kompleet meer, maar ik kan ff voor je kijken.

Ik hoor het wel.

Greetingz,
Berto.

Hoi Berto,

Bedankt voor je snelle reactie leuk.
Ik ben eigenlijk best wel geintreseerd en zou wel een keer de tekeningen willen zien en evt willen kopieren. Ik heb al verschillende keren gekeken op jullie pagina en de snoopy2 gezien met de 2 motorgondels.
Ik woon zelf in Amsterdam en Weesp Amsterdam is ook niet zo ver.

Alvast bedankt.
Alex

@ Hans,
geen flauw idee :roll: .

De kleine Snoopy had ik toen vliegklaar gekocht en is inmiddels (alweer zo`n 3 jaar verkocht 8) ).
Ik zou het dus niet kunnen vertellen.

@ Alex,

Ik moet morgen toch werken dus gooi meteen ff de tekeningen onder de kopier door.

Je krijgt dan een aantal bladen A3 (groter redden we niet :( ) maar het is beter dan niks.

Dan kan je ze t.z.t. op komen halen :wink:

Groet,
Berto.

Alvast bedankt Berto,

Ik zit tot maandag op zee (gas platform) ik wil wel volgende week een keer s'avonds langs komen.
Ik stuur je wel even een pb met mijn tel nummer al werkt die hier op zee niet dat hebben ze nog steeds niet kunnen maken dat mijn mobieltje het hier doet al kan ik vlieland zien liggen.

Alex

Zo weer even bezig geweest :)

De rolroeren worden "inwendig" aangestuurd.
Dus geen roerhoorn op het rolroer maar ingebouwd zodat deze niet buiten de vleugel uitkomt:
Snoopy%20II%2014.jpg

en het R-hoogteroerservo (Linker zit aan de andere zijde :wink: ) en richtingsroerservo.
Tevens is hier het luik te zien waarachter de ontvangerakku komt te liggen zodat het zwaartepunt goed uitkomt met de Quadra :|
Snoopy%20II%2015.jpg

Greetingz,
Berto.

ja ehhhhh....... :oops: :oops: :oops: :oops:

Daar zeg je eigenlijk wel wat ja :roll: .
(Maar als de kist op de grond sta zie je ze van boven niet omdat ze onder het stabilo zitten :lol: )

mhhh, misschien toch iets naar voren brengen en die servo`s ook maar wegwerken :?
Is wel zo mooi :yes: alleen komen hier dan wel de stuurstangen in het zicht :(
maar wel weer even extra werk 8O

Stom :hammer: had ik ff eerder aan moeten denken :sleepy:

Misschien dan toch maar even terug naar de slooptafel :evil: en dan weer opbouwen :D

Berto

Zat net ff te denken hoe ik op het idee ben gekomen om de servo`s van de romp uitwendig te monteren en de vleugelservo`s weg te werken.

Nou ik ben er achter hoor :turn-l:

De romp was natuurlijk vrij gemakkelijk en snel op poten, met de "zware" motor voorop was wat gewicht achterin niet verkeerd.
Dus, servo`s zo ver mogelijk naar achter en voor het gemak uit laten steken, makkelijker kan niet :roll: .

Daarna ben ik met de aansturing van de flaps en rolroeren begonnen en daar kwam ik met het idee om dit vrij redelijk weg te werken (wat aardig is gelukt dacht ik zo :wink: ).

En nu, dankzij Bertus zijn opmerking. Bedankt Bertus :worship: , zijn mijn ogen geopend en is het eigenlijk zeer tegenstrijdig.

Het ene werk je mooi weg en het andere moet weer zo gemakkelijk mogelijk.

Dus bij deze beloof ik verandering.

Richtingsroerservo en hoogteroerservo`s zullen aan het zicht worden ontrokken :banana:

Berto heeft gesproken :mrgreen: op naar de slooptafel (morgen dan, het is alweer laat :sleeping: )

Berto.
Ja wat Bertus zei, was mij ook opgevallen.

Ik heb pas mijn (2ehands) Piper veranderd, daar zaten de staartservo's ONDER de folie (alleen kopje plus hevel staken eruit). Dat vond ik niks ivm mogelijke verwisseling bij een kapot tandwiel.
Dus die heb ik eruit gehaald en precies zoals jij op de romp geschroefd. Omdat ze vrijwel onder het stabilo zitten, valt het wel mee.

Ik kan me herinneren dat se SII achteraan erg smal wordt, ik denk dat je er niet aan voorbij komt, het zo te doen. Tenzij je met kabels etc gaat werken van binnenuit, maar ik ben niet meer zo'n liefhebber van pull/pull systemen.
En als je de servo's naar voren haalt, moet je straks lood achterin gooien, da's ook eeuwig zonde.

Bouw hem dus lekker af en ga ermee vliegen is mijn advies, als je volgende winter nog steeds zin hebt dat te veranderen...
Een SII is geen schaalkist en zal dat ook nooit worden, ook niet met de servo's erin.
Als hij op 5 meter hoogte vliegt, zie je dat allemaal ook niet meer.

Nog wat:

Ik zou het stabilo afspannen met L/B draad, ik kan me herinneren dat het bevestigingsvlak niet al te breed is tegenover het fors bemeten stabilo. Ook de smalle romp daar achter maakte dat het allemaal erg wiebelt (zeker bij een zware motor). Volgens mij heeft hij toen ook haarscheurtjes daar gekregen en is het triplex plaatje een keer losgescheurd van de romp.
Ik denk wat draadjes naar de staartwielbevestiging zou al veel helpen.

Back