Snoopy II TW maiden video 06-08-05, BosModelAir

Dank je.

De wind viel reuze mee, af en toe een vlaagje maar over het algemeen was het goed te doen voor een maiden.

En het klopt dat de motor nog niet optimaal loopt, daar moet nog even enige afstelling aan gebeuren maar dat komt wel goed.
Het modelletje vliegt in ieder geval en dat is momenteel voor mij het belangrijkste.

Grt,
Berto.

Hee Bertus,

Een kritisch puntje mag altijd toch :wink:

Dat de motor niet 100% vol vermogen leverde wist ik maar hij loopt betrouwbaar genoeg om te vliegen voorlopig hangt er toch geen zwever achter.

Die storing op mijn ontvanger heb ik nog niet eerder meegemaakt deze ontvanger komt uit de Duett 2 en daarmee heb ik altijd zonder problemen mee gevlogen.

Ja en dat flapsnoertje is iets wat waarschijnlijk donderdagavond gebeurd is toen ik ook met de kist aan het rommelen was :( maar ach die flaps heb je toch niet nodig (zeker gezien de langzame landingssnelheid) maar ze blijven toch leuk om mee te spelen :)

Maar het was zeker een goed gevoel om een eerste geslaagde vlucht te maken en dan valt er toch wel weer een last van je schouders 8)

Een echt "Hij doet het" gevoel om Onno maar eens te quoten :D

Op naar de volgende vlucht.

Greetingz,
Berto.

Effe en enkele vraagjes over die storing.
Waar was jou zender op dat moment en was je antenne ingeschoven. Waar was de zender van Updraft en was zijn antenne wel helemaal uitgeschoven.

Het is in mijn ogen vanaf deze afstand niets om je druk om te maken, volgens mij was jou antenne ingeschoven en iets verder weg van het model dan de zender van updraft welke wel met uitgeschoven antenne erbij stond.

Stalen zenuwen moet je volgens mij hebben om met zo'n stotterende motor te vliegen. Ik had vandaag ook weer eens last van een niet echt goed draaiende motor waar ik 100% op vertrouwde. Doet me toch geen goed in de lucht.

Hoewel ik het al op het veld natuurlijk al heb gezegd, nu nog maar een keer. Top en gefeliciteerd met je geslaagde maiden!

@ Theo Coenen,
Tijdens de eerste storing lag mijn zender met ingeschoven antenne naast mijn model en de motor liep niet. Updraft stond op de flightline (+/- 10mtr) en was net geland.

Toen Updraft zijn zender uitzette was mijn storing verdwenen. Daarna hebben we eens gekeken met de zender van Updraft aan dicht bij mijn model en toen was de storing er weer.

Dus we hebben toen afgesproken om voor de zekerheid niet gelijktijdig te gaan vliegen.

Halverwege het vliegen hebben we het nog eens geprobeerd en toen was er totaal geen sprake meer enige storing :?

Beetje vreemd was het wel, ik vlieg op 62 FM en Updraft op 80 PCM.
En toch was de storing weg als hij zijn zender uitzette.

Verder hebben we beiden geen enkele storing gehad tijdens het vliegen :D

@ Arvid,
Ach je kunt beter een stotterende motor hebben dan totaal geen motor :wink:

Ik moet je zeggen dat hij op de grond beter draaide dan in de lucht maar er was vermogen genoeg om veilig te vliegen het hoort alleen wat minder mooi en als ie èènmaal vliegt moet je blijven vliegen :P

We doen dat nog een keer zo`n dagje wij (Onno en ik) vonden het errug gezellig en hoop dat jullie dat ook zo ervaren hebben :P

En ik laat het weten als jullie stukjes video ook op het net te vinden zijn :wink:

Greetingz,
Berto.

Zeker weten, was even vergeten daar nog even wat van te zeggen. Het was top! En als het kan willen we (even voor mijn beurt praten) het zeker nog eens een keer overdoen. Dan maar hopen dat de buien even weg blijven, hoewel, dat heeft ook wel wat..... :wink:

(moeten we gaan uitkijken over onze "kunsten"?)

Ik heb nog geen ervaringen met benzine motoren, vandaar. Als mijn methanol motor zo zou lopen, dan wordt ik toch op z'n minst gelukkig als de kist in de lucht zit.

Ik moet je zeggen Arvid dat ik met een Methanol motor ook direkt was geland dan zou ik het ook zeker niet vertouwen.

En we gaan het zeker nog een keer overdoen met een dag met (hopelijk) toch minder buien en een hele dag lekker vliegen :P

Grt,
Berto.

Hee Bertus gaan we ons zelf uitnodigen :wink:

Wat mij betreft mag jij natuurlijk ook een keer van de partij zijn om te komen vliegen.
Het is alleen wel in Ede en dat is voor jou volgens mij een aardig stukkie tuffen maar als jij dat er voor over hebt prima.
(mhh wordt wel druk met die gastvliegers op deze manier :? ).

Wat betreft de video`s Arvid, hier zijn ze.
Achteraf is het altijd minder dan je gehoopt zou hebben :oops: maar ja volgende keer beter :)

Een harde landing van de vroege vlieger 0.3Mb
Arvids Tracer in de Take Off 0.5Mb
Arvids vader in de start en landing 0.5Mb
Updrafts Four Star Fourty 1.1Mb

En nog een filmpje van ons eigen Onno
Piper Cub vlucht 1.6Mb

En nog een vlucht met een inverted Low Pass die Onno nog even gemaakt heeft (nog bedankt) toen ik weer met de Duett 2 aan het vliegen (raggen) was
Duett 2 laag over het veld 6.9Mb

Greetingz,
Berto.

ps. deze films en vele meer zijn natuurlijk ook te bewonderen op de onderstaande 2 site`s.

Dat is het eerste filmpje van mun kissie, grappig! Updraft en ik denken lid te worden van Ede, scheelt weer een aantal gastvliegers..... :wink:

Updraft: 100 points, erg gezellig 8)
We missen in de modelbouw alleen nog een goed-weer generator, met een straal van ongeveer een kilometer rond het veld. Mooi minder van het weer helaas, maar wel lekker gevlogen.

Voor de goede orde; had nu zelf ook voor het eerst ernstige storing tijdens het vliegen. Nu ben ik erg koppig en had de metalen kwiklink aan de carburateur nog nooit voor plastic vervangen. Resultaat: tijdens de vlucht m'n kist bijna een volledige inverted roll en vol down, een keer of drie, zonder enige input van mij dus...
Dit was verholpen na een pastic kwiklinkje, dit scheelt een hoop zweet kan ik je verzekeren :oops:

En trouwens respect voor zo'n relaxed ogende maiden, met deze motor. Oh ik had al m'n punten al weggeven voor gezelligheid, awel.

Hoi Berto, Ik had je op het veld al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer. Het is voor mij nog steeds onduidelijk waar die storing vandaan kwam, maar het lijkt me raadzaam om dit de volgende paar keer even in de gaten te houden. Jij en Onno nog bedankt voor de mogelijkheid en Onno natuurlijk voor het filmje. Altijd leuk :( om eens terug te zien hoe je je kist op de grond smakt.

Groeten Huib

@ Updraft,
De gezelligheid was ten top en wat betreft dat goede weer.....
Tussen de buien door was het toch prima :D mijn dag kon zowiezo al niet meer stuk na de maiden.

Laten we hopen dat we beiden de volgende keer geen "last" meer hebben van "storing".

En wat betreft de relaxed uitziende maiden was dat ook wel redelijk zo, met de eerste vlucht van de Duett 2 en de FR 4 had ik meer "zenuwen" maar de Snoopy II TW vloog zeer gemoedelijk.

@ Huib,
Nogmaals bedankt, die "storing" zal (hoop ik) wel een eenmalig iets zijn geweest maar we houden het even in gedachte.

En zo hard was die "smak" toch niet :wink:
Dat is het nadeel als er iemand op het veld staat met een camera, wij zijn altijd op sensatie belust 8) en als er dan iets gebeurt en het staat op film dan komt het ook op internet (ook onze eigen crashes :lol: ).

Waar ik zelf ook erg tevreden over ben is de werking van het eigenbouw Piper Cub schaal landingsgestel.
Op de film is duidelijk te zien dat het de klap goed opvangt (ook ik zette de kist iets te hard neer :oops: maar dat mag toch bij de allereerste vlucht :? ) en dat de vering perfect werkt.
Wel is de kracht van de elastieken iets te slap dus ik heb er voor de volgende vlucht al een elastiek bij geplaatst zodat er iets meer kracht nodig is om de vering in werk te stellen.

Maar het was een top maiden al zeg ik het zelf.

Groet,
Berto.

Afgelopen woensdag weer 4 (al zeg ik het zelf) geweldige vluchten gemaakt met de Snoopy II TW.
Vanavond of morgen komen er 2 filmpjes On-Line van de 2de vlucht en de laatste vlucht waarbij ik circuits vlieg samen met de Funtana van Erwin :)

De motor loopt nu vrij goed dankzij de hulp van de gebroeders Landlust, nog bedankt daarvoor :wink:

De kist vliegt gewoonweg geweldig en hier ga ik nog menig heerlijk vlieg uurtje mee maken.

En om mijn site een beetje te promoten heb ik de Linkervleugel gisteren van mijn webadres voorzien:
Snoopy%20II%20L-vleugel%204.jpg

Greetingz,
Berto.

Back