Snoopy II TW maiden video 06-08-05, BosModelAir

Hoi Richard,

Ben vanochtend voor ik naar het werk moest alvast begonnen met de ombouw dus het gaat toch gebeuren :)

De servo`s (met en push-pull en achter een luik onderop de romp) komen nu +/-5cm voor het stabilo in de romp te liggen en hierachter komt nu de ontvangerakku.
Ik zal waarschijnlijk iets lood moeten gebruiken maar ik denk dat het wel meevalt (50-100gram max hoop ik :roll: ).

Het is zeker geen schaalkist maar als ik het nu doe heb ik straks weer meer tijd voor de P-51 :wink: dus het gaat nu gebeuren.

Het afspannen van het stabilo was ik hier of daar al van plan (ook ivm de eventuele sleeplijn) nu dat een zwak punt blijkt te zijn pas ik het zekers toe.

Bedankt voor de tip :yes:

Groet,
Berto.

Nou, door de opmerking van Bertus:
He de stuurstangen van de vleugel inwendig.
Maaarre de servo's van hoogte, en richtingsroer, helemaal in het zicht
Ben ik het toch aan gaan passen :D
Zie hier de oude situatie:
Snoopy%20II%2015.jpg

En zo ziet het er nu uit:
Snoopy%20II%2016.jpg

Snoopy%20II%2017.jpg

De ontvangerakku komt nu achter de servo`s te staan, en de open gaten worden natuurlijk weer netjes weggewerkt.

Ziet er een stuk beter uit zo :rolling:

Nog bedankt Bertus :yes:

Greetingz,
Berto.

`t is ff gelden maar we zijn weer op de goede weg.

Laatste tijd te weinig gedaan :oops: wegens dieverse andere belangen maar vandaag weer een beetje aan het klooien geweest.

Een tijdje geleden kwam ik erachter dat de vleugels tov elkaar een andere instelhoek hadden :( dus dat moest een keer aangepast worden en daar was het nu mooi de dag voor :lol:

De (toekomstige) kinderkamer :wink: was net helemaal leeg gehaald en geschilderd dus daar kon ik mooi de Snoopy II TW even opbouwen.
Snoopy%20II%2018.jpg

Zoals jullie zien kan het net.
De kamer is 2 meter en 10cm breed, de Snoopy II TW is 2 meter en 5cm lang (gelukkig zit er nog geen spinner op :roll: ).

Na een beetje meten en schuren zijn de instelhoeken nu OK.
Snoopy%20II%2019.jpg

De extra verstevigings (en uitlijn :wink: )plaatjes vastgeklemd en gelijmd (wat handig hè die in- en uitwendige klemmen van tegenwoordig :) ).

Zo tot volgende keer weer meer.

Groet,
Berto.

Ik wilde met de inbouw van de sleephaak beginnen maar bij gebrek aan Voldoende Triplex maar vast een begin gemaakt met het rompluik (moet ook een keer gebeuren toch :wink: ).

Zie hier het resultaat na 10 min knutselen.
Snoopy%20II%2020.jpg

Er komen nog 1 of 2 dwarsbalkjes in en dan wordt de hele zaak beplankt met 3mm balsa.

Aan de voorzijde zal het luik worden voorzien van 2 ronde staafjes die in de gaten van de romp vallen.
Aan de achterzijde komt 2x een veerbelaste sluiting.

Zo heb ik lekker veel toegangsruimte.

Greetingz,
Berto.

Vanochtend weer even bezig geweest met het rompluikie en ziehier de vorderingen.

De voorzijde met de houten pennen die in de romp steken:
Snoopy%20II%2021.jpg

en de achterzijde met de veerbelaste penne voor het sluiten van het luik:
Snoopy%20II%2022.jpg

Groet,
Berto.

Vanavond (en een deel vannacht :| ) weer even bezig geweest met het rompluik.

Het luik is nu klaar en past prima.

Even passen zonder de vleugels.
Snoopy%20II%2023.jpg

En nu met de vleugels erop, niks mis mee.
Snoopy%20II%2024.jpg

Het model komt steeds verder naar zijn eindafwerking.

Qua inwendig werk moet ik nog het volgende doen:
- gasservo een plek geven,
- sleephaak installeren,
- sleephaakservo monteren,
- rolroerservo`s definitief monteren.

Daarna kan het model afgewerkt worden voor de bespanronde.

Ik hoop in Maart zijn maiden te maken :roll:

Greetingz,
Berto.

Ziet er heel goed uit Berto, dat van dat nachtwerk kun je wel vergeten op het moment dat die kinderkamer "bevolkt" raakt. Het zal dan wel nog nachtwerk zijn maar van een heel andere soort :wink:

Keep it up !

Stevo

Ik heb inmiddels ook een 2e hands quadra 35. Wel in glow uitvoering.

Heb inmiddels ook een tik gekregen op mn pink. (van de prop dan).
Loop je wel even te jodelen, en het was alleen de veerstarter maar proberen. gloeiende gloeiende zeg.

@ Franck,
Je moet ook je vinger er niet tussen houden, maar hoe liep de motor verder of heb je dit nog niet geprobeerd :?:

De mijne heb ik nog niet gedraaid, eerst even de romp bespannen en dan kunnen we een testrun gaan maken.

Ben wel zeer benieuwd hoe het motortje loopt, we wachten af :roll:

@ Stevo,
Bedankt, en zolang de uitbreiding er nog niet is kan ik nog lekker grote kisten maken (maar een P-38 met 2,3mtr spanwijdte zal er voor die tijd wel niet meer inzitten :lol: ).

Ik ben er bijna over uit wat het kleurenschema gaat worden, ik hou het nog ff voor me maar opvallend wordt het wel denk ik:P
Vandaag of morgen toch maar eens een meter of 18 bespan bestellen :(

Ik heb zaterdag dienst en ik hoop dat de romp dan zover voorbereidt is dat ik op die dag kan gaan bespannen, zodat de romp dan klaar is voor een testrun met de motor.

Hier alvast even 2 plaatjes van de gasaansturing:
Snoopy%20II%2025.jpg

Snoopy%20II%2026.jpg

Ik wou eerst de gasservo achter in de romp net achter de vleugel monteren ivm het zwaartepunt maar een servo van 25 gram voorin heeft niet verschrikkelijk veel invloed dus doe ik het maar op deze manier.

Greetingz,
Berto.

Mijn quadra loopt op gloei goed, tenminste totdat de plug/bougie adapter door de lucht vloog. Volgas in de tuin, dat scheelt ook weer opruimen.

Ik zie dat jij een fixed onsteking hebt. Ik wil van de gloei af, en heb bij CH een electronische (fixed) ontsteking besteld. Ik ga met behulp van de gasservo het ontstekingstijdstip vervroegen/verlaten. Moet ik wel een mechaniekje voor maken, maar dat is niet erg.

IK heb nog niet naar het membraam in de carburateur gekeken, heb gehoord dat deze na lang stilstaan vervangen moeten worden.

Is weer even wat anders dan een bladblazer :P

Heb jij misschien een gebruiksaanwijzing voor jouw Quadra :?:
Ik heb wel een keer iets op internet erover gevonden maar dat was vrij sumier :|

Mijn Quadra is voorzien van een Walbro carburateur die op een (door de vorige eigenaar :? ) eigengemaakt plastic afstandblok is geplaatst :roll:

Reden hiervan is mij een beetje onbekend, zonder afstandsblok werkt het in ider geval niet dan komt de carburateur tegen het vliegwiel maar dit ziet er ook niet erg origineel uit.

Dus alle info over deze motor is welkom.

Ik heb na aankoop de motor wel kompleet uit elkaar gehaald en dat zag er allemaal prima uit.
Het membraam in de carburateur is ook nog in goede konditie. De ontsteking heb ik afgesteld met behulp van de op internet gevonden informatie en deze vonkt goed.

Nu nog eens wat peut erbij en kijken of de motor wil lopen, verwacht van wel :D, ik vraag me alleen af ik bang moet zijn voor de eventuele storing van de ontsteking maar daar kunnen we altijd wel weer wat aan doen.

Vanmiddag even naar de shop voor bespan en nog wat multiplex en dan gaan we zaterdag waarschijnlijk beginnen met de romp te bespannen.
Yes eindelijk :rolling:

Het kissie moet onderhand af ik wil weer verder met de nu "slapende" projekten maar het komt allemaal wel weer goed :yes:

Greetingz,
Berto.

FF Googlen op het internet bracht mij op de site van US Engines waar ik het "Operting Manaul" van de Quadra motoren tegenkwam (.JPG formaat).

Hier kun je het "Operating Manual" van de Quadra motoren openen en de diverse JPEG`s (7 in totaal) downloaden.

Greetingz,
Berto.

mhhh, moet wel uitkijken wat ik zeg, ze nemen me wel erg letterlijk :roll:

Berto.

inderdaad heeft de us engines site een gebruikershandleiding.
Met peut kan je touwens ook goed dieselen hoor.
Storing is gewwon een kwestie van proberen als het niet goed gaat is er genoeg te verzinnen om de stroing af te schermen.

Als hier brommers door de straat rijden krijg ik de strepen op mn televisiebeeld .....

Even tussendoor.

Alle foto`s geven zijn hier niet meer zichtbaar omdat ik de site van mij heb verhuisd.
Om de foto lokaties te veranderen vindt ik een beetje veel werk maar alle foto`s zijn nog te zien op:
BosModelAir

Groet,
Berto.

Jaaaa, ik ben er weer.......... :banana: :yes:
Na 2 maanden niet gemodelbouwd te hebben ben ik weer bekeerd :?

Nou zo erg is het ook weer niet , maar in die 2 maanden heb ik veel tijd gestoken in toch wel mijn grootste hobby (mhh, moet ik dat hier wel zeggen :| ) het Windsurfen.
Ik heb in die 2 maanden een site voor Velocity Sports Windsurfing opgezet en beheer nu deze site en regel ook de afspraken/verkoop enz.

Wat is er mooier dan van je hobby een beetje je werk te maken :thumbsup:

Deze site draait nu aardig en heeft niet meer mijn volle vrije tijd nodig, de aanpassingen die ik nu doorvoer doe ik vaak `s ochtends voor ik naar het werk ga :)

Dit houdt nu dus wel weer in dat ik `s avonds weer meer vrije tijd heb om mijn modelvliegtuigen eens af te maken waaronder deze Snoopy II TW :worship:

ik ben gisteren weer lekker aan het knutselen geweest en vandaag heb ik een bestelling eruit gedaan voor bespan materiaal en nog wat kleine onderdelen :rolling:
Houdt wel in dat m`n portemonee leeg is maar kan ik eindelijk wel de Snoopy II TW eens een keer afbouwen.

Over de striping heb ik werkelijk nog geen idee.
Ik dacht vanochtend "ik bestel gewoon een meter of 12 witte Oracover en ga later wel aan de striping klooien".
Maar op de bestelling heb ik maar 10mtr lichtrood en 10mtr lichtblauw gezet en ik zie wel wat ik hiervan ga maken.

Al met al heb ik er wel weer zin in en ga vanavond weer even verder.
Zo stukje bij beetje wordt het wel wat.

Ik ben ook al weer even begonnen met de P-15d Mustang dus dat wordt ook wel weer eens wat.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Volgende week waarschijnlijk ook weer eens een keer vliegen anders verleer ik dit ook nog eens :roll:

Greetingz,
Berto.

Thanxs Bertus, ik heb jullie ook gemist, snif....

Maar ik ben er weer en we gaan weer volop aan de slag.
Jullie zijn nog niet van mij af :)

Groet,
Berto.

Back