Snoopy II TW maiden video 06-08-05, BosModelAir

Hèhè,

Hier een kleine update van mijn Snoopy II projekt.
afb8999.jpg

afb9000.jpg

-de rechtevleugel is op plamuren na klaar,
-de linkervleugelmoet de neuslijst nog afgewerkt worden en het rolroer is inmiddels ook opgebouwd,
-de staartvlakken kan zijn bespanklaar,
-de romp uitwendis is plamuurklaar,
-het landingsgestel moet ik hier en daar nog wat aanpassen,
-motorkap moet ik nog maken maar dat doe ik als de kist verder af is en de motor er voor hangt.

Wat moet er nu wezenlijk nog gebeuren:
-plamuren,
-bespannen,
-besturing en motor monteren.

Het schiet dus al aardig.

Maar eerst vanavond de Twin Ace halen en deze vliegklaar maken.
afb9030.jpg

(is nog wat minder werk dan de Snoopy II :lol: ).

Greetingz,
Berto.

Ha die berto

Ik heb een zwevertje gekocht om achter je snoopy te knopen

Het is een carrera sb10
afb9074.jpg

Dus je moet even door bouwen

Groeten Onno

Ha die Onno,

Hij wel weer hoor :|

Nou dan moeten we toch maar weer een Zenoah 23 of 26cc op de kop zien te tikken :wink: want de 20cc 4-takt zal dan wel net te weinig zijn om jou de lucht in te slingeren :?

Maar proberen kunnen we het natuurlijk altijd :P (net als met jou Piper 8O )

We moeten nu echt weer gaan vliegen hoor want de kamer komt te vol te staan, dus een opruiming is wel weer nodig :roll:

Greetingz,
Berto.

HèHè,

Ik ben in het bezit van een motor hoor :P

Gisteren middag toen ik hard aan het werk was belde Onno op, hij stond bij 2 Brothers in bussum en daar lag een 2de hands 35cc Quadra, of dat iets voor mijn kist was :?:

Ik zei neem maar me en zo gezegd zo gedaan.

`s avonds kwam Onno langs voor een borrel, hij had de motor bij zich en die moest natuurlijk meteen even provosorisch op de kist worden geknoopt, en zie hier het resultaat.
afb9728.jpg

afb9729.jpg

afb9730.jpg

ik heb nog wel een aantal vragen over het gebruik van deze motor maar daar zal ik tzt een apart draadje voor openen.

Maar met deze motor staat mij verder niks in de weg om te huckepacken en te slepen 8) , dus snel de kist maar afmaken dan kunnen we van start in 2005.

Greetingz,
Berto.

Haai

Mooi motertje heb je daar maar ik denk dat je het al begrijpt dat dit geheel eigen belang is geweest. :lol:
Nu kan je echt mijn zwevertje omhoog slepen.
Ik ben het alleen niet eens dat we pas in 2005 met de snoopy gaan vliegen je moet toch een beetje door bouwen.:fadein:

Groeten Onno

Ooooh was dat het :?

Nou vooruit ik zal je wel een aantal keer opslepen of huckepacken zodat je zwevertje lekker kan zweven :lol:
maar ehhh, dit jaar zal het denk ik niet meer worden, eerst maar de Twin Ace ff vliegen.

De Snoopy zal eerst uitvoerig getest worden voor we jouw zwever er achter knopen maar dat komt wel goed.

Hee ik kom morgenavond waarschijnlijk ff je zender halen, kijken of het wil werken dat leraar/leerling systeem.
Gooi ik ook meteen de AT-6 en Piper Cub bij je neer :wink:

greetingz,
Berto.

ps.
De P-47 Thunderbolt is vanavond opgehaald dus dat is ook alweer geregeld.

Haai Berto

Ik heb ook een snoopy 2 :lol:
Ik ga zo beginnen om de motergondels van de vleugels af te halen(hopen dat dat een beetje wil lukken)
Hopen dat je huisje snel klaar is kan je ook weer bouwen.

Groetsels van een mede snoopy2 knutselaar :banana:

Ha die Berto

Zo als je weet heb ik ook een snoopy 2 gekocht.
De motor gondels zijn er van af dat scheeld al 1,5 kg.
Na de eerste laag bespan er af te hebben getrokken (wit) kwam er ook nog een laagje geel. Deze gele was ook nog wel makkelijk te verwijderen maar tot mijn schrik zat er nog een laag rood onder van die papier meuk. :bad-words:
Hoe krijg ik dat er een beetje handig af of wordt dit echt gewoon scheuren.
Voor de rest moet ik na het verwijderen van de motergondels de helft van de onderkant van de vleug op nieuw beplanken,
Bij het verwijderen van de bespan zag ik ook de linker vleugeltip gekraakt is dus dat moet ook nog even gefikst worden.

Groeten Onno

Hee Onno,

Ik heb ff een foto geplaatst van jouw Snoopy 2 zoals ie was voordat jij met slopen ben begonnen.

afb11038.jpg

Lekker verder knutselen en binnenkort kan ik ook weer rommelen.

Greetingz,
Berto.

Nou eindelijk een begin gemaakt met het definitieve landingsgestel van de Snoopy II TW.

Het wordt een identiek landingsgestel zoals die gebruikt wordt op de Piper Cubs.

afb11919.jpg

De tekening en het materiaal.

afb11921.jpg

afb11920.jpg

Na een half uurtje draaien en hobbyen wordt het al wat.

afb11922.jpg

De vering werkt net als bij het grote voorbeeld met elastieken (of O-ringen maar deze zijn te stug heb ik al gemerkt).

Wordt vervolgd.

Greetingz,
Berto.
BosModelAir

Ha die berto

Dat wordt wel wat het begint zelfs al op de tekening te lijken.
Is het geen idee om die o ringen te vervangen voor die elastiekjes die ze gebruiken bij het parachutspringen. Die stiekies zijn net groot genoeg en ze zijn net wat soepeler dan o ringen.

Groeten Onno

Ha die Onno,

Yep neem er maar een paar voor mij mee.

die O-ringen zijn veelste stug dus dat moeten echt elastiekjes worden.

Maar het wordt al wel wat hè???

Greetingz,
Berto.
BosModelAir

Veel ervaring heb ik er niet mee maar zijn dat messingen buisjes? Gaat dat houden denk je? Ik heb zo ooit vleugelsteunen voor een bubbeldekker (de centrale steun op de romp) gemaakt, en die hebben de geest gegeven. Ze scheurden waar ze samengenepen waren.
Ik heb geen ervaring wat een landingsgestel betreft maar het lijkt mij toch dat hier serieuze klappen op komen.

Berto zei:
Het wordt een identiek landingsgestel zoals die gebruikt wordt op de Piper Cubs.

Greetingz,
Berto.
BosModelAir

Ha Berto,
Hierdoor werd ik getriggered.
In de nabije toekomst wil ik dus een Piper cub bouwen, maar de vraag is dan waar je de tekening vandaan hebt gehaald van het landingsgestel.
Op de foto zie ik dat het van Robart is, maar waar heb je het besteld?

En wat voor materiaal gebruik je hiervoor.
Wat gebruik je om het materiaal te verbinden?

kun je zoveel mogelijk foto's plaatsen?

Sorry, voor de vele vragen maar dit is erg interessant voor mij.

Groet,
Jaap

Hoi Kurt,

er is maar 1 deel samengeknepen en dat is het gedeelte waar de vering aan zit.

Het samengeknepen deel is (nog) niet gescheurd en ik verwacht (lees: hoop :? ) ook niet dat dit gaat gebeuren.

Op zich is dit niet het gedeelte waar veel grote krachten op komen te staan het is alleen maar om de vering te realiseren maar we zullen zien anders passen we het nog even aan.
(dan wordt dit het proto-type voor de Snoopy II TW van Onno :wink: en dan maak ik voor mijzelf wel een goede :) )

Bandaag ff kijken of ik het komplete landingsgestel af krijg zodat ie komend weekend onder de Snoopy II TW gezet kan worden :o

Greetingz,
Berto.

Hoi Jaap,

ik was net de reactie op Kurt aan het schrijven toen jij gemaild heb dus hier mijn reactie aan jou.

Niet door vertellen maar de tekening komt van de site van Robart zelf, sssssstttt :worship:

Als je naar RoboStruts gaat en dan Cub gear selecteerd zie je daar een voorbeeld en kun je drawings en/of spare part list selecteren en zie daar de tekeningen :yes: .

Zo handig dat internet :wink:

Dit landingsgestel wordt gebouwd van messing besteld bij Conrad.
Benodigheden:
1x 8 x 4 mm 500 lang
2x 8 x 6 mm 500 lang
1x 6 x 4 mm 500 lang
1x 4 mm staaf 500 lang
1x staaf van min 12mm (lag nog op mijn werk van 20 dus ff draaien maar :wink: )
1x U-profiel met inwendig 8x8 (moet ik nog halen) voor bevestiging op de kist
veel kleinmateriaal (M2 & M3 schroefjes, moertjes, ringetjes)
paar elastieken

De aansluitvlakken zijn zo goed mogelijk pas gemaakt en dan met de gasbrander en soldeertin verbond, werkt perfect.

Het gedeelte (de 8x4mm buis) wat in de wielas houder zit (dat stuk staaf van min. 12mm) heb ik voorgeboord en steekt er +/- 8 mm (schuin) in, dit wordt gesoldeerd en heeft zo ook een lekker groot raakvlak.

Ik blijf foto`s posten maar moet nu weer even aan het werk (zowel voor de baas als voor mijzelf :wink: ).

Tot zo.

Greetingz,
Berto.

Berto,
Bedankt,
De tekeningen staan reeds op mijn harde schijf.
Ik had zelf al gekeken bij robart, maar over de links naar de tekeningen heen gekeken.

Ik volg je draad natuurlijk met grote interesse.

Jaap

Back