Heel erg precies afstellen is er niet van gekomen in Kampen want er stond best wat wind, windkracht 4 denk ik, maar dat is juist waar de Snowboot voor gemaakt is dus dat mocht de pret niet drukken!
Als eerste ben ik heel blij dat ik er een sleepkoppeling in heb gebouwd want het blijkt geweldig leuk te zijn om er mee te slepen

Vleugel vlak houden en zodra de combinatie in beweging is komt hij vanzelf los. De neusstand wordt door de trekkracht van de sleper en het gewicht van de sleepdraad automatisch gecorrigeerd en zonder enige input qua up of down volgt hij de sleepkist, ook door de dikke klappen turbulentie heen die je op de eerste foto ziet
Eenmaal los en vlak gelegd vloog hij vanzichzelf nog iets te langzaam en ik had een aardig tikkie down-trim nodig om op hoogte stil in de wind te hangen. Toen was een tikkie down genoeg om er een beetje tegenin te lopen, snelheid te maken en een looping en/of een rol te maken. Ik heb zelfs 2 keer een thermiekbel gepakt maar dan waait hij zo snel met de wind mee dat alle gewonnen hoogte opgeofferd moet worden om terug komen. Voordeel is wel dat je dan lekker hard vliegt en je dus sneller kan rollen en korter kan loopen

Landen met die turbulente wind op een normaal veld (=geen mooie strakke duinwind) ging vrij goed zo lang ik maar wel weg bleef van de rietkraag benedenwinds want daar ging het wel tekeer. Deze landing heeft hij overleefd
Maar later deed ik het toch nog een keer, wilde niet te ver op het veld landen en juist toen kwam er een dikke vlaag, en brak de romp los van de vleugel en was het voor die dag klaar met de lol.
Meer foto's heb ik niet maar geloof mij maar dat ik er érg blij mee was want toen het qua wind op z'n minst was, niet echt leuk om daar mooie dure modellen aan bloot te stellen, was het met dit ding pure lol!
De romp zit inmiddels weer vast en nu is het wachten op geschikte hellingwind. Maar bij een volgende keer dat ik slepers op een veldje tegen ga komen zal ik niet schromen hem mee te nemen wat het was echt grappig!