(Sociale) Verbeterpunten forum!

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zit er blijkbaar nog steeds mee.
Nadat Raymond in post 5 toch duidelijk HET antwoord gaf, ben jij in post 12, post 16, post 20 en 23 nog altijd bezig met vertellen dat je het onduidelijk vond. Maar zo onduidelijk vond ik het niet.

Nou kan dat natuurlijk voorkomen, maar jij blijft maar enthousiast schrijven dat de topicstarter het niet goed doet, en daar ben ik het niet mee eens. Het feit dat je je meerdere keren dit standpunt bleef herhalen, wekte bij mij irritatie op. Ik had gehoopt dat je dit zou begrijpen.

[mod]En deze discussie gaan we hier niet verder meer voeren.
Martin[/mod]

Merk wel dat ik meer op mezelf let, en voor ik op "versturen" klik even nadenk over hoe het een of ander over zou kunnen komen, en als ik het nodig acht, de post even aanpas. Als jullie hetzelfde bespeuren bij je zelf, denk ik dat we het belangrijkste al bereikt hebben....

Groet, Bert

Dit is een reactie waar ik het helemaal mee eens kan zijn. heb ook al eerder iets dergelijks beschreven in dit topic...:mrgreen:
En probeer dit natuurlijk zelf zoveel mogelijk te doen..

Laatst bewerkt:
Hmmmm,

Wat we er verder ook van kunnen zeggen, sinds dit topic begonnen is ben ik er wat meer op gaan letten, en ligt het nu aan mij of lijkt het al een beetje te helpen? Tenminste in de afgelopen vijf dagen eigenlijk weinig "rare opmerkingen" gezien.

Merk wel dat ik meer op mezelf let, en voor ik op "versturen" klik even nadenk over hoe het een of ander over zou kunnen komen, en als ik het nodig acht, de post even aanpas. Als jullie hetzelfde bespeuren bij je zelf, denk ik dat we het belangrijkste al bereikt hebben....

Groet, Bert

Hier net zo! Positief!

onder het mom van: "Verbeter de wereld, begin bij jezelf!"

Vriendelijke groeten,
Aldert

Euh, nee, wat was dat ok alweer????;) (geintje)

Groet, Bert

:-)Behalve begrip, naar "beste kunnen schrijven" en niet zoveel op de ander letten...1 klein dingetje vergeten...HUMOR!! We zijn hier voor ons plezier!

Laatst bewerkt:
Haha...gelijk heb je, al blijft er wel een vermoeden achter dat je jezelf een beetje aangesproken gevoeld moet hebben...Als je de post echter goed gelezen had, kom ik juist op voor mensen uit jouw leeftijdsgroep die minder begaan zijn met de juiste vorm van spelling;)

het was ook alleen maar als grapje bedoeld hoor;)
ik vind het juist mooi dat je ook opkomt voor mensen in deze leeftijdsgroep.

mvg mick

Een van de verbeterpunten die hier keer op keer aangehaald wordt is het correcte taalgebruik. Voor veel mensen (vingerwijzende mensen jammer genoeg :( ) is het toch wel heel erg belangrijk dat die "dt' er staat want anders is het foute boel...........

Ik vraag me echt af waarom ?? (en realiseer me meteen dat het wel aan mij zal liggen :rolleyes:)

In mijn ogen is taal een communicatiemiddel. In tegenstelling tot, ik vermoed de grote meerderheid hier, ben ik opgegroeid met 4, nee zelfs 5 talen en daar reken ik het voor een buitenstaander onbegrijpbare Sittardse/Limburgse dialect ook bij. (Sittards, Nederlands, Engels, Duits en Frans)
Zowel professioneel als ook in de prive situatie schakel ik ..tig keren per dag. Met mekaar kunnen communiceren, de ander begrijpen en jouw idee naar buiten kunnen brengen is datgene wat belangrijk is.
Dat bij het schrijven de t achter d vergeten wordt, nou en. Dat je den of dem verwisselt ?? Was soll's
En daarom is het dan ook dat ik met de nieuwe taalvariant, de turbo taal geen moeite heb. Het gaat om het communiceren, mensen; stel dat nou eens voorop.

Kijk, wanneer je iemand zakkenwasser noemt is de bedoeling duidelijk, met of zonder die "n". (spelcheck gebruikt :) )
Je komt dan bij omgangsvormen terecht en dan is zo'n uitdrukking discutabel.
Maar dat heeft niets met "correcte" spelling van doen.

Arno, deels heb je gelijk.
MAAR: communicatie is zenden en ontvangen.
Uit jouw verhaal destilleer ik dat ik mijn ontvanger maar af moet gaan stemmen op een of andere luie zakke(n)wasser die het vertikt om zijn postje even te controleren op leesbaarheid.
En met "leesbaarheid" bedoel ik niét of er correct een t achter een d staat in de derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd... Dat zal me jeuken.
Nee, waar ik dus ernstig van op tilt sla zijn lieden en liedjes die zich niet moeite getroosten om hun vragen in enigszins acceptabel nederlands te formuleren. Ze fl*kkeren een kreet op het forum en verwachten vervolgens dat het gehele forum zich in de looppas (Im Laufschritt!!!) naar hun post begeeft om hen van de juiste antwoorden te voorzien. Want na vijf minuten staat er dan in het volgende postje:
Niet alleen de ontvanger moet even moeite doen; ook de zender zal op de goeie frequentie moeten zitten.

En ja, taal is een levend iets, dat weet ik net zo goed als jij. Taal evolueert voortdurend. Als mijn vader zou zien wat ik hier op het forum af en toe schrijf... Maar goed, mijn pa is na zijn overlijden nogal verstrooid, dus dat gaat niet meer lukken.
Iemand kan gerust tegen mij roepen dat MSN-taal de taal van de toekomst is, maar dan zal ik betrokkene vervolgens even trakteren op een postje met vaktaal. Mijn vaktaal. Volgens ingewijden óók taal van de toekomst.
Kortom: vrijwel niemand valt hier over D's of T's. Wél over onbegrijpelijke turbo-wartaal in uiterst discutabel nederlands. Zie forumregels

Je zit er blijkbaar nog steeds mee.
Nadat Raymond in post 5 toch duidelijk HET antwoord gaf, ben jij in post 12, post 16, post 20 en 23 nog altijd bezig met vertellen dat je het onduidelijk vond. Maar zo onduidelijk vond ik het niet.

Nou kan dat natuurlijk voorkomen, maar jij blijft maar enthousiast schrijven dat de topicstarter het niet goed doet, en daar ben ik het niet mee eens. Het feit dat je je meerdere keren dit standpunt bleef herhalen, wekte bij mij irritatie op. Ik had gehoopt dat je dit zou begrijpen.

Ik zit nergens mee maar dit draadje gaat over dat soort gedrag dus kwam dat me teboven.
Maar ook al geeft het irritatie dan kun je ook gewoon zeggen.....
Het is duidelijk kunnen we nu verder en je zegt niet bla bla dan zijn we daar ook van af...
Dat maakt het er gewoon niet gezelliger over.
Buiten het feit dat ik met hem in gesprek ben erover.

Dat ik met hem door praat over de benaming wil niet zeggen dat jij maar zo moet reageren omdat het jouw irriteert.

Nadat hij begint over een 3S1P pakket is het mij ook duidelijk wat hij echt bedoelt maar het ging er mij mede om dat je dit dan ook in de toekomst niet meer toepast en dat ik daar met hem verder over praat wil niet zeggen dat dat maar niet mag.
Bij jouw irriteert het waarschijnlijk sneller omdat je de kist kent en meteen denkt oooo hij bedoelt een 3 cell, dus elke reacktie erover was misschien al onzinnig.
Er waren meer personen die het even niet volgde maar dat las jij niet ontopic ik wel in een pb.

Maar het hele punt is DE MANIER WAAROP JE REAGEERT.

Als iedereen op die manier zou reageren wanneer de persoon iets irritant vind dan zou het een heel ongezellig forum worden.
En dat moet verkomen worden.

Ja je mag reageren maar het gaat erom of het op een normale manier is en iets in de zin van
zeg even dat ie gelijk heeft dan zijn we daaar ook van af is inderdaad een reactie uit irritatie.

Dan zeg ik reageer normaal, reageer niet of tel tot 10 en typ een gepaster iets.

Je kan ook typen:

Ik denk dat het nu wel duidelijk is kunnen we nu verder ingaan op het probleem etc etc.

;)

Laatst bewerkt:
173864882_5_zb0P.jpeg

We hebben een clubske opgericht voor mensen met een lelijk gezicht. Je bent er bij, je bent er bij ... :mrgreen:

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich aan een aantal medegebruikers stoort.
Ik vind dat een aantal gebruikers zich arrogant en/of respectloos opstelt.
Het is onbegonnen werk om elk bericht daarop te controleren en de schrijver daarop te wijzen. Ik probeer daarom een goed voorbeeld te geven. Ik hoop dat velen dat ook zullen doen.

Spelling en grammatica zijn vaardigheden die niet iedereen beheerst. Daar mag je niemand op afrekenen. Ik vind het belangrijker dat de boodschap op een beleefde wijze overgebracht wordt...

O nee? Heeft de gemeenschap daar dan duizenden(!) € aan uitgegeven?
Ze wilden het gewoon niet leren: "Je snapt toch wel wat ik bedoel?"
Ben oud-leraar Ned. (40jaar!) en zie dit "gedoe" hier eigenlijk met plezier voorbijkomen: de wal zal het schip wel keren! (uitdr. kennen ze niet eens meer!)

O nee? Heeft de gemeenschap daar dan duizenden(!) € aan uitgegeven?
Ze wilden het gewoon niet leren: "Je snapt toch wel wat ik bedoel?"
Ben oud-leraar Ned. (40jaar!) en zie dit "gedoe" hier eigenlijk met plezier voorbijkomen: de wal zal het schip wel keren! (uitdr. kennen ze niet eens meer!)
Ik kan niet anders dan het van harte met je eens zijn....
Het vermogen tot leesbaar, begrijpelijk schrijven kan toch niet binnen 1 generatie zijn verdwenen?
De generatie voor mij kan en kon mij in ieder geval nog helemaal volgen.

Iets klopt er dus niet.....

Ik kan niet anders dan het van harte met je eens zijn....
Het vermogen tot leesbaar, begrijpelijk schrijven kan toch niet binnen 1 generatie zijn verdwenen?
De generatie voor mij kan en kon mij in ieder geval nog helemaal volgen.

Iets klopt er dus niet.....

Het is een feit dat 'mijn' generatie, de grammatica en spellingsregels niet meer zo nauw neemt. Ik ben het daar ook wel mee eens, en ik probeer zelf altijd zo duidelijk mogelijk te schrijven.

Maar het lijkt me toch ook een duidelijk punt dat taal bedoelt is om dingen over te brengen. Dus áls iemand anders begrijpt wat je schrijft en bedoelt, dan is het doel toch bereikt? Ook al klopt de grammatica misschien niet!

Er moeten ook regels zijn, maar moeten die regels op de mensen worden aangepast of de mensen op de regels?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back