solp pro 270 en msrx ervaring

even ter aanvulling
de gyro zet hem naar 0 of noem het vlak ,maar als dit niet vlak is dan zal hij of naar voren of naar achteren gaan het zelfde geld voor links en rechts .
dus als je door het afstellen van de kwiklinks het 0 punt bepaalt dan zullen de gyro's
de heli altijd naar het 0 punt stellen.
mvg arie

@heli arie. ik heb net een nieuw mainframe in de heli gezet, er was een pootje afgebroken waar de canopy op schuift. Bij het vervangen brak natuurlijk ook een van de kogeltjes van de swash voor de servo links af, gelukkig had ik nog een swashplate liggen. Ik heb de linkjes in eerste instantie even groot gemaakt, grommets er tussen en toen test gedraaid, nu bleek de swashplate iets naar voren te hellen, linkjes 2 slagen uitgedraaid, en nogmaals de lipo aangesloten en een klein beetje gas gegeven, nu stond hij voor het oog recht.
Ik ben daarna met de heli gaan hoveren en hij blijft echt mooi stil hangen met minimale correcties van de stick.
Door al deze aanpassingen zoals een verlengde staart, grommets achter de kogeltjes en juist afstellen van de linkjes denk ik dat mijn heli nu mooi afgeregeld is, nu nog mijn eigen stuurmanskunsten.
Vlieg jij jou msrx ook met een verlengde staart en wat zijn jouw instellingen op de zender.

grfr

blij te horen dat hij goed vliegt , ik heb ook de staart verlengd en ook de gommets .
ik vlieg hem met een dx7 of de dx4 uitslagen 80% en geen expo.
ik hou van een snel reagerende heli en dat is de msrx, ik heb hem echt voor binnen.
buiten vlieg ik met de mini titan of de e raptor 620 die laaste vliegt echt superstrak.
ik zag dat je ook zat te denken aan een mini titan e 325 ,vliegt voor een kleine heli ook strak en met de goede instellingen ook voor een beginner goed te vliegen.
goed bezig en veel vliegen komt goed ,doe ik zelf ook blijft een leuke hobby.
mvg arie

@heli arie. he arie, ben je echt dik tevreden over die titan, want ik twijfel al lang tussen een trex en een titan, maar hier bij rc heliparts waar ik vlak in de buurt woon zeggen ze dat je beter een titan kunt kopen, sterker en de onderdelen blijven voorradig. Is een 325 nou eigenlijk te klein voor buiten?
moet je groter, titan 5o. ik wil gewoon rustig vliegen en 3d intereseert me niet echt.

grfr

hallo ik sluit mij aan bij rc heliparts ,de titan vliegt perfect en strak zelf met wind is hij goed te vliegen .
je staat echt te kijken dat zo'n kleine heli zoveel wind kan hebben, en ja ik vlieg zeker geen 3d ben met helicopter nog niet echt een goede vlieger ,met vliegtuigen ben ik al ruim 25 jaar bezig dit gaat vanzelf maar heli is voor mij echt een uitdaging .
wat de onderdelen betreft ook mee eens ,hebben alles op voorraad en snel leveren.
heb hem nu een jaar of drie denk ik en blijft goed vliegen weining slijtage en onderhoud kortom gewoon goed.
die mannen weten waar ze over praten , zijn zelf ook zeer actief met vliegen van heli's.
mvg arie

@arie.
Joh als je die turbine helies bij rcheliparts ziet, wow man echt te gek, en dat geluid.
er staan er zoveel, ook vette lamas na 2 m lang, geweldig.

gtrfr

nog even iets anders, de "motortjes van de main rotor"
Ik heb er nu al twee kapot, mijn zoon had ook een msrx en deed daar niets meer mee dus had ik een motor, plus dat ik nog een keer een extra heli had gekocht voor alle spares. maar die motortje gaan dus echt niet lang mee hooguit 30 uren, maar ze zijn ook al een week of 6 al niet meer leverbaar waar dan ook, althans de originele. weet iemand een alternatief of is dat er niet.

grfr

Meer en makkelijk met instellingen en uitgebreide menu.
Heb zelf een DX6I gehad en weer snel de deur uit gedaan.

Mvg.Bernard

wat doen mix1 en mix2 instellingen eigenlijk, ik las dat sommige mensen deze voor hun msrx gebruiken, maar wat is hier de functie van, en wat betekenen die afkortingen zoals D, U, L en R. Ik snap de combinaties van rudd-elev en rudd-aile waarschijnlijk wel, maar die + of - %waarde die er onder staan wat doet dat aan de heli.
Ik heb er een voorbeeld bij gedaan wat ik ergens vond.

grfr

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeet die mix instellingen voor de msrx. Die komen je later van pas als je met grotere heli's gaat vliegen.
En op die site vindt je alle info over hoe en wat met mix instellingen.
Op you tube ook nuttige info.

Mvg.Bernard

@Bernard. ik weet dat je ze niet moet gebruiken, maar ik wil graag weten hoe het werkt en wat het doet, ik ben immers nog niet zo lang aan het vliegen.

grfr

wat doet een mix eigenlijk en waarom moet je die niet voor een msrx gebruiken maar wel voor een grotere heli, of waar kan ik informatie daarover in dit forum vinden heb gezocht op "mix instellingen" maar hij zeht dat het tooken verlopen is.

grfr

Back