Sopwith CAMEl

• Topicstarter Topicstarter ankha
  • Startdatum Startdatum
sopwich pup

Ik ga jullie raad volgen en zal het eerst eens met Balsa USA doosje doen, morgen een kijkje nemen in de winkel hoe het materiaal eruit ziet, ik betaal liever wat meer om iets degelijks dan wat minder waar je later meer problemen mee hebt.
Han, heb je projecten bekeken heel knap en mooi daar gaat je hartje sneller van slaan.
Harry
Ga ook eens kijken bij ,d.b. sport and scale models.
Heb een vernieuwe vercie sopwich pup scle 1/4 ,met 4 af neembare vleugels voor makkelijk vervoer.
Heb zelf een half afgebouwde versie van D.B ,met exstra tekening erbij van de pup ,mike reeves voor zuivere schaalbouw ,is niet de beste en makkelijkste manier van schaalbouw.
gr, vogelman.

Ben net terug van Antwerpen, maar ben er niet wijzer op geworden ze hadden alleen A.R.F. modellen en geen enkele van de merken die jullie me aanraden.
Waar bestellen jullie je modellen?
Misschien vindt ik iets vrijdag op de beurs!
Wil toch eerst eens zien wat er in de doos zit voor ik koop.

U kunt Waalwijk eens aandoen, als dat in de buurt ligt. Hobbyin is reeds eerder genoemd zag ik in dit draadje.

Ikzelf heb onlangs een Tigermoth van Flair overgenomen, erg mooi gebouwd en de bedoeling is om volgend jaar een Pup erbij te kopen (van Balsa USA) en door mijn vader te laten bouwen (dat vind hij leuker dan ikzelf ;)).

Ik ben heel benieuwd wat uw uiteindelijke keuze gaat worden.

zo heb ik n prachtige tony clark sopwith pub gehad :yes: daar vliegt nu de nieuwe eigenaar martin barbier alweer n aantal jaren mee echt n top kist!!:yes: met n zeer goed vliegedrag ik heb hem wegedaan omdat ik hem gewoon te groot vind ik houd het nu bij iets kleindere modellen maar ik kan hem iedereen aanraden:yes::wink:

mvgr johan snijders

Niet om het een of ander maar Martin Barbier vliegt met een prachtige 1/3 Balsa USA Pup :p ;)

Laatst bewerkt:
Niet om het een of ander maar Martin Barbier vliegt met een prachtige 1/3 Balsa USA Pup :p ;)

ok dan heeft hij de mijne meschien verkocht?? of meschien is het inderdaad de balsa usa pub?? het was geen bouwdoos in ieder geval:nooo: en van tekening gebouwd:yes: meschien ben ik in de war:confused: hij heeft n mooie dummy ster erin en veel extra details op de neusbeplating en cowl hij tankt als het goed is ook als het orgioneel met in de neus scale gemaakte messing tankdop en de wielen zijn rood/wit de kleur van de pub is groen:yes:hij heeft hem rond 2000 van mij overgenomen ns kijken of ik n foto kan vinden van mn oude pubje:yes:

dit is mijn oude pub met de nieuwe eigenaar martin dr bij:yes:echt n practige pub:wink:

full

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt door een moderator:
Echt een pracht stuk van wie hem ook is gewoon machtig om te zien.

Heb net mijn zolder in orde gemaakt om te bouwen het wordt spannend
Harry

Zo vandaag is de het doek gevallen, het is een 1/4 Sopwith pup :D geworden.
Heb hem van iemand gekocht die hem voor een gedeelte heeft gebouwd, maar wegens meerdere projecten en geen tijd voor dit vliegtuig verder te bouwen deed hem weg dat is natuurlijk leuk voor mij daar ik van de gebouwde delen een goed zicht heb hoe ik de rest moet afbouwen.

Ik heb al veel gelezen op deze forum wat mij al veel tips en lees plezier heeft gegeven, met veele mooie foto's

Ga proberen ook mijn vorderingen verder op dit forum te zetten.
Harry

Zo vandaag is de het doek gevallen, het is een 1/4 Sopwith pup :D geworden.
Heb hem van iemand gekocht die hem voor een gedeelte heeft gebouwd, maar wegens meerdere projecten en geen tijd voor dit vliegtuig verder te bouwen deed hem weg dat is natuurlijk leuk voor mij daar ik van de gebouwde delen een goed zicht heb hoe ik de rest moet afbouwen.

Mooi :thumbsup: Denk dat het een goede keuze is!
Succes alvast en kom maar op met die bouw foto's :yes:

Start van de bouw PUP

De Sopwith Pup die al voor een gedeelte is gebouwd.

full

Nog enkele tafels plaatsen voor de werktekeningen, die ik heb laten copieeren, en dan alles uitleggen om verder te kunnen bouwen.

Dit weekend mijn werkplaats verder ingericht, tafel bij gezet om mijn plannen te kunnen leggen. Alles bij elkaar gelegd om een beter overzicht te krijgen wat hoord bij wat,enz..

full

En natuurlijk mijn eerste vleugel in elkaar gezet en een gedeelte van mijn staart om de wachttijden wat korter te maken.:p

full

Ik heb begrepen dat het om de 1/4 schaal Pup van DBModels gaat
Vroeger David Boddington dus, heb er zelf de 1/8 E-versie van gehad, vliegt erg goed :yes:

sopwith pup

Groeten en succes met de bouw, Ralf

Back