Sopwith CAMEl

• Topicstarter Topicstarter ankha
  • Startdatum Startdatum
Leuk al die reactie's,:lol:

Wel het is een bouwdoos van Sport and s cale en met plannen van mickreevesmodels en ook nog enkele onderdelen daarvan.

full

full

Hier de bouwdoos

Laatst bewerkt door een moderator:
okeee :roling:@jan had idd gelijk ik zat er geheel naast:oops: we gaan je zeker volgen met de bouw van je pub dat word smullen de popcorn en cola staan al klaar:yes::music:

mvgr johan snijders

He,

Hier ben ik weer, met dit weer kan je goed verder bouwen hier enkele foto's van de gemaakte vleugels:banana:

full

De vleugels
full

He jongens,

Een vraagje ik ga mijn scharnieren plaatsen hoeveel afstand moet je houden tussen de vleugels en het scharnier? :confused:

He jongens,

Weer een stuk verder,versteviging in vleugels, servo's geplaatst, scharnieren.
Heb ook een bouwdoos besteld kon het niet laten "de Camel 1/3":p
hier enkele foto's
full

full

full

He

jongens de sint is er vroeg geweest mijn Camel is toegekomen maar de bouw is pas voor volgend jaar
Hier enkele foto's

full

full

Het materiaal ziet er van goede kwaliteit uit.

Hier nog enkele foto's van de pup instrument

full

De stermotor

full

de staart (eerste bekleding van het spant)

full

Mijn eerste vleugel

full

:confused: Heb problemen met punt van vleugel om hem mooi op te spannen zonder plooien? :rolleyes: Hoe kan ik dit het beste oplossen en hoe kan ik dit in de toekomst vermijden?

Alle tips zijn welkom hier een foto

full

:confused: Heb problemen met punt van vleugel om hem mooi op te spannen zonder plooien? :rolleyes: Hoe kan ik dit het beste oplossen en hoe kan ik dit in de toekomst vermijden?

Alle tips zijn welkom hier een foto

full

bij bespannen eerst rondom vast zetten met een folie bout op 120° en daarna met ongev. 140/150° spannen , eventueel met föhn nabewerken

gr.

Mooi project,
bij deze een abonementje

Ook een erg mooie motor.

Met welk type bespanning heb je gebruikt om te bespannen ??
niet dat ik een oplossing heb maar ben aan het kijken wat ik zelf in de toekomst kan gebruiken, oratex, solartex, coverall, ..... ???

Mooi project,
bij deze een abonementje

Ook een erg mooie motor.

Met welk type bespanning heb je gebruikt om te bespannen ??
niet dat ik een oplossing heb maar ben aan het kijken wat ik zelf in de toekomst kan gebruiken, oratex, solartex, coverall, ..... ???

erik,

zo te zien is dit solartex (linen)
solartex is heel eenvoudig te verwerken mits je de juiste volgorde en temperatuur aanhoud , kan het je wel eens voordoen :cool:
voor het lakken doe ik altijd eerst een (of 2) laag spanlak erop

gr. jack

erik,

zo te zien is dit solartex (linen)
solartex is heel eenvoudig te verwerken mits je de juiste volgorde en temperatuur aanhoud , kan het je wel eens voordoen :cool:
voor het lakken doe ik altijd eerst een (of 2) laag spanlak erop

gr. jack

Beste Jack,

het is Solartex linnen, het is mijn eerste vliegtuig en heb dus geen ervaring daarom zijn alle tips welkom.

groetjes Harry
PS. jij bent ook een mooie Camel aan het maken die ik mooi opvolg dit is ook mijn volgend project, proficiat voor je mooi werk dat je al heb geleverd.

Hier enkele foto's van de Pup,

De vleugels na wat oefenen gaat het al een stuk beter

full

staart

full

Hallo kun je mij vertelen waar ze nog bouwdozen verkopen van de sopwith pup ik ben hier al langer naar op zoek maar is moeilijk aan te komen

mvgr richard van lith

full
full
Zo jongens nog eens terug aan de slag met mijn Pup,hier enkele fotos.

full

staart

full
[/QUOTE]

Hallo Harry,

Ik zie hier de foto,achter stuk romp, maar ik weet niet of je dat elastiek ook echt wilt gebruiken.... ik zou het niet doen, veroudert best snel.
Of je moet er makkelijk bij kunnen om het te vervangen.

Succes met de bouw.

Groet Jan...:bye:

Ik kan er wel aan, maar zal het met de tijd vervangen door iets anders (weet nog niet goed met wat het beste is?)

gr.

Back