spanten

ik snap best dat je een (goede) tekening nodig hebt maar niet voor 80 a 100 euro. dat zag ik indiedergeval toen ik even keek.

ik snap best dat je een (goede) tekening nodig hebt maar niet voor 80 a 100 euro. dat zag ik indiedergeval toen ik even keek.

Moet je dus wat anders zoeken.

Ik heb ook een auto nodig, begrijp best dat ik daar veel voor moet betalen, maar als ik mercedes wil rijden betaal ik meer dan voor een peugeot 107....

Dat je het er niet voor over hebt, is geen punt.
Men stoort zich er alleen aan dat jij het belachelijk vindt (maak zelf en kijk hoelang je ermee bezig bent en dan de kopie-kosten).

Goed, je zoek t een goedkoper plan en gaat lekker bouwen.
Een mooi schip en de RC komt vanzelf binnen (verzamelen en rondkijken wat er evt tweede hans te verkrijgen is).

Succes.

dan dus zelf tekenen.
is creatief en bespaart je de kosten van externe tekeningen.

En daar tegenwoordig weer mooie GRATIS software voor: Delftship.

Maar misschien moeten we ons maar weer eens bezig gaan houden met er probleem van de TS? Er is nu wel genoeg gezegd over betaalde en gratis tekeningen.

Jesse

Nu we het daar toch over hebben, hoe is het met je vorderingen in AutoCad / Draftsight / SolidEdge, oof welk programma je dan ook bent gaan gebruiken naar aanleiding van dit draadje?

Laatst bewerkt door een moderator:
Conclusie voor Brecht tot nu toe: De "kop en kont" kun je van een tekening halen, waarbij de NVM erg goede tekeningen heeft. Ook kun je zelf gaan tekenen met de hand of bijboorbeeld programma's als AutoCAD of DelftShip.

@Ad Bakker
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat we na drie pagina's nog niets opgeschoten zijn omdat er iemand met een uitgesproken mening doorheen kwam, kan gebeuren. ;)

@jessedev

ik heb het programa delftschip geinstraleert maar ik kan er gewoon niet mee werken en AutoCAD is niet gratis in tegendeel het is erg prijzig.

en mijn vraag van deze discussie was eigenlijk: hoe moet ik spanten tekenen of bestaat er een andere manier om een "kop en kont" te vormen. maar van die site van NVM is ook een alternatief maar daar is het probleem dat je veel geld moet betalen voor een mooi schip (vind ik)

Mvg Brecht

Laatst bewerkt:
Als dat het geval is, kijk dan eens naar het verslag van woujaco van het binnenvaartschip M.S Eurotrans Delfzijl. Die heeft deze NVM tekening gebruikt, die 22 + 5% (verzending buitenland) = 23,10 € kost. Eventueel kan je hierop nog 8 € besparen als het mogelijk is (moet ik navragen) dat ik die voor je bestel als NVM lid, maar hem direct naar jou laat sturen.
Je hebt dan ook gelijk een bouwverslag als richtlijn, en een medelid die je best wel met vragen zal willen helpen.

Groet,

Ad Bakker

....Ik heb het programa delftschip geinstraleert maar ik kan er gewoon niet mee werken en AutoCAD is niet gratis in tegendeel het is erg prijzig.....

Hallo Brecht,

In plaats van AutoCAD kun je ook Draftsight gebruiken, dit is een vergelijkbaar programma. En het mooiste is dat het gratis is. En wat betreft DelftSHIP, download ook de tutorial "Reproducing an existing linesplan" van de delftSHIP site. Als je die door werkt dan leer je DF aardig kennen.

Gr,Daan

PPFFFHHHHH, of Autocad makkelijk is :nooo:
of Delfship zo makkelijk is :nooo:
of Draftsight zo makkelijk is :nooo:

Ad waar haal je het geduld vandaan?? ze kunnen nog niet eens goed lezen! STERKTE :yes:
NVM - Tekeningen PDF 9 kiezen

wanneer ben je lid? van nvm en ik denk dat ik die eurotrans mis om even ver vooruit te kijken :) als 4e boot ga maken. eerst wil ik nog twee andere boten maken waar ik wel echt op ben geweest.

Back