Spark

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Ben zelf een paar dagen geleden aan de Spark begonnen;

DSC01029.JPG


Ik ben ondertussen al een stuk verder, als ie af is zal ik wel wat foto's plaatsen.

Denk niet dat ik hem in Emmeloord al inzet, maar invliegen na de wedstrijd kan natuurlijk ook:D

Grt.
 
hoe zwaar denk je dat die spark gaat worden??

Toch een heel groot toestel voor indoor hallen in Nederland denk ik?

Gewicht heb ik geen idee van, en wat betreft het formaat; mijn 95cm clik! deed het ook erg leuk, alleen wat power tekort toen, maar daar gaat de spark geen last van hebben:D
 
Laatst bewerkt:
De Spark is klaar en heeft net zijn maiden gehad; eerst in de woonkamer wat getorqued, maar aangezien je dan nog niks over het CG weet, ben ik nog even buiten naar de parkeerplaats geweest, het was windstil weer:p

Hij vliegt superlangzaam, langzamer dan mijn clik!, ik moet enkel met de vierpuntsrol iets meer gas bijgeven tijdens het figuur, verder doet ie het leuk. Het zwaartepunt moet nog iets verder naar achteren, daarmee komt de accu zelfs áchter het CG te liggen, dat maak je niet vaak mee.

Uiteraard moet ik nog een keer de sporthal in, anders durf ik er geen wedstrijd mee te vliegen, dus ik hoop nog een keer te kunnen trainen vóór Emmeloord.

Foto's;

DSC01031.JPG


DSC01032.JPG


DSC01033.JPG


Filmpje om de snelheid van de servo's te showen;

bsj1p4m80Jk[/media] - F3P Spark servo testing

En de ietwat donkere maiden, ik maak anders nog wel een keer een beter filmpje; (gek genoeg is hij op de telefoon beter te zien)

http://nl.youtube.com/watch?v=CUb7Ho3swiY

Grt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo die zijn wel rap idd.. en ik zie dat ik niet de enige ben die in het donker staat te vliegen buiten 's nachts.. wel eens om 2 uur 's nachts buiten gevlogen, recent nog, tsja, 's nachts is het vaker windstil en zo'n shock zie je prima op de afstanden die je er mee vliegt :)
 
en ik zie dat ik niet de enige ben die in het donker staat te vliegen buiten 's nachts..

Ja, dit was om 17.00 net:) Jammer genoeg filmt mijn gsm niet zo goed als het donker is (vroeger kon je er uberhaupt alleen maar mee bellen;)) maar het gaat om het idee. Het was nog heel goed te zien zelfs, en de parkeerplaats is 2x zo lang als de gemiddelde sporthal, dus wel handig zo met die lantaarns:p

Grt.
 
Dat kan zijn omdat het lichte lipootje de stroom niet trekt die het motortje trekt bij volgas.. daarnaast, als volgas echt te veel is, waarom zou je daar dan nog 'stickresolutie' aan kwijt willen raken..
 
Zie net dat Niek hier een apart topic van heeft gemaakt, maar goed, zal wel nodig zijn.

Even een technisch vraagje; vaak worden er gaatjes gemaakt in de remflapjes, had er dan niet beter een kleiner remflapje gemaakt kunnen worden of dat heeft dat nog een andere functie?

Grt.
 
Alex,

ik denk zelfs dat die gaten nog weer remfunktie verrichten.

de stucka's van WW II hadden ook gaten in hun duikflaps, was dit nu om dat duikgeluid te genereren of om de snelheid in de duik onder controle te houden, er zullen er wel zijn die nog juister de aerodinamische eigenschappen hiervan kunnen zeggen.
 
Alex,

ik denk zelfs dat die gaten nog weer remfunktie verrichten.

de stucka's van WW II hadden ook gaten in hun duikflaps, was dit nu om dat duikgeluid te genereren of om de snelheid in de duik onder controle te houden, er zullen er wel zijn die nog juister de aerodinamische eigenschappen hiervan kunnen zeggen.


beetje off topic, maar de Junker stuka had een sirene, volgens mij aan 1 van de landingspoten, aangedreven door een klein propje

verders mooie nette kist Alexxx, eindelijk weer eens wat anders
heb je de originele maten ???
 
Zijn die SFG's op het stabilo nuttig? Ik dacht dat deel van de functie van die dingen op de vleugel ook was om een betere aanstroming van het stabilo te krijgen? (is een oprechte vraag, wederom)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top