Spark

Status
Niet open voor verdere reacties.
verders mooie nette kist Alexxx, eindelijk weer eens wat anders
heb je de originele maten ???

Thanks Han! Spanwijdte is 99cm, lengte met motor en prop is 104cm.

Zijn die SFG's op het stabilo nuttig? Ik dacht dat deel van de functie van die dingen op de vleugel ook was om een betere aanstroming van het stabilo te krijgen? (is een oprechte vraag, wederom)

Geen idee, ik heb ze er gewoon op gemaakt, staat wel stoer:D

Mocht ie te groot zijn voor de NL'se sporthallen (hoogte) dan zal ik hem nog eens opnieuw bouwen op 85cm span. Maar zover is het nog niet......

Mijn vraag mbt de gaatjes in de brakes blijft wel staan overigens.

Die gaatjes.. tsja, statistisch gesproken zullen gaatjes beter zijn, ik zag op de wedstrijd meer remvlakken met gaatjes, dan zonder.

Het kan best dat mét gaatjes meer remt, ik weet het niet. Aan de ene kant heeft een gesloten vlak een groter oppervlakte, aan de andere kant kan het zijn dat de doorstroming door de gaatjes het de omringende lucht moeilijker maakt om om het resterende vlakgedeelte heen te komen, of veroorzaakt het geheel meer turbulentie, drag, of wat dan ook :P

ik zag op de wedstrijd meer remvlakken met gaatjes, dan zonder.

Maar iedereen kopieert gewoon, als derk met gaatjes vliegt zal het grootste deel met gaatjes vliegen en alleen de luie gasten zonder. Zelfs als het voor hun toepassing mss beter is zonder.

Ik zou niet zo kijken naar wat de meeste doen, zonder uitleg die je goed in de oren klinkt niks aannemen.

Laatst bewerkt:
Zonder gaatjes begint het model vaak wat te waggelen, als of de lucht niet snel genoeg weg kan stromen en ongecontroleerd zich een weg zoekt naar achteren. De gaatjes verhielpen dit, althans op de Nexus, Clik, Mercury en Elipsia was dat het geval. De remmende werking was vrijwel hetzelfde als zonder gaatjes.

Zonder gaatjes begint het model vaak wat te waggelen, als of de lucht niet snel genoeg weg kan stromen en ongecontroleerd zich een weg zoekt naar achteren. De gaatjes verhielpen dit, althans op de Nexus, Clik, Mercury en Elipsia was dat het geval. De remmende werking was vrijwel hetzelfde als zonder gaatjes.

Ok, thanks, zal ze straks op die van mij ook maar maken. Op de Clik! heb ik ze nu ook zitten.

Grt.

En op de staart werkt alleen maar negatief op de vliegeigenschappen toch?

Mini_Vanquish_149.jpg

He Alex kun jij me zeggen welke servo's jij hbet gebruik en ben je er tevreden van

gr peter

Graupner C131, lekker snel en vliegt goed, heb nog niet indoor kunnen testen. Maar ik ben er wel tevreden over tot dusver.

Grt.

En op de staart werkt alleen maar negatief op de vliegeigenschappen toch?

Mini_Vanquish_149.jpg

Dat hangt af van de lengte van het model. Bij de relatief korte Clik heb je dan veel last van die remmen doordat het stabilo dicht achter de motor zit, je moet veel gas geven om vooruit te komen wat weer meer turbulentie veroorzaakt. Ik weet dat Donatas ze wel op z'n Deluxe gebruikt maar die is dan ook veel langer. De Spark is eigenlijk net zo lang als de Deluxe dus.....

nou heb ik best wel spijt, dat ik um niet gekocht heb ;-)
R%C3%B6dinghausen%202008-2%20%282%29.JPG

dit is de Spark van Gernot, tijdens de DM2008
het is de v.2 met piepprofiel vleugel
vergeleken bij een normale shock,
is het een mega grote kist

hawk

Han veldhuis misschien een tip voor u ,ik vlieg met de indoor hawk van robbe of de (spark) en ben er tevreden over
hij is iets goedkoper +- 40€

nou heb ik best wel spijt, dat ik um niet gekocht heb ;-)

Njah, hij moet zich in NL eerst nog gaan bewijzen hoor, ik heb er nog niet binnen mee gevlogen, als ie echt te groot is dan ga ik gewoon weer verder met de Clik! (nu is het voor het C-programma minder van belang dat ie wat groter is)

Grt.

Kan iemand mij vertellen hoe je deze gaatjes het gemakkelijkst maakt in depron?? Ik bedoel dat het er ook nog een beetje netjes uitziet..

Met een hol pijpje zou kunnen miss, maar dan deukt nog steeds de depron in ben ik bang...

Kan iemand mij vertellen hoe je deze gaatjes het gemakkelijkst maakt in depron?? Ik bedoel dat het er ook nog een beetje netjes uitziet..

Met een hol pijpje zou kunnen miss, maar dan deukt nog steeds de depron in ben ik bang...

Ik doe 't met een dun rond schuursteentje in de dremel. Zal morgen foto maken, wordt erg mooi.

Posted via Mobile Device

Zelf schuin ik een aluminium pijpje van 6 millimeter af met een vijl,zodat de randen goed scherp zijn.Deze zet je op de plaats waar je het gaatje wil hebben.Dan met lichte druk en een draaiende beweging maak je een net gaatje in het depron.

Maar iedereen kopieert gewoon, als derk met gaatjes vliegt zal het grootste deel met gaatjes vliegen en alleen de luie gasten zonder. Zelfs als het voor hun toepassing mss beter is zonder.

Ik zou niet zo kijken naar wat de meeste doen, zonder uitleg die je goed in de oren klinkt niks aannemen.

Nou ja er zitten natuurlijk meer kanten aan. Zoals je inmiddels wel weet, doe ik het laatste wel, zelf nadenken, dingen verzinnen, en niet zo maar aannemen. Is in deze sport trouwens ook de manier om snel heel veel ruzie te krijgen :P

Maar goed... punt is wel.. Derk kan vliegen en zij besteden wel de tijd aan hun kistjes. Dus als hij 'met gaatjes' gaat vliegen, kun je er vanuit gaan dat daar wel over nagedacht is. Dat de rest het dan kopieert.. tsja, die volgen dezelfde redenatie.

Dat wil niet zeggen dat je dan maar blind alles moet kopieeren, maar het is natuurlijk ook weer niet handig om dingen die andere mensen die er verstand van hebben doen, te negeren.

Beetje van beide dus.

En ja.. moet eerlijk zeggen.. na de reactie van Bert.. ga ik gaatjes maken in de remvlakken op m'n Nexus :P

Ben ook computernerd he.. en in dat vakgebied is het credo al jarenlang "beter goed gejat dan slecht verzonnen".. maar ook dat weerhoudt mij er niet van regelmatig eigen dingen te verzinnen ;)

Ik doe 't met een dun rond schuursteentje in de dremel. Zal morgen foto maken, wordt erg mooi.

Ik neem aan dat ge gaatjes op je click dan anders gemaakt zijn want die .. eh.. waren zeg maar minder estetisch verantwoordt :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe, de gaatjes op mijn clik zijn vandaag ook bijgewerkt. Maak morgen wel foto's, zit nu de rest van de avond in 't fortis circus theater:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back